Fiat Doblo otomotiv tarihinin en
başarılı modellerinden biri oldu ve
olmaya da devam ediyor. Doblo’nun
bu hafta Cargo adlı gerçek ticari versiyonunu
test ettik. Görünüm konusunda
diğer Doblo modelleri ile
arasında önemli bir farklılık yok. Bu
aracın en önemli fark edilebilirliği
yan taraflarda camlarının olmaması.
Doblo Cargo’nun şişkin tasarım
unsurları hemen fark ediliyor. Büyük
farları ile beğenimizi kazanan araçta,
kırmızı rengin tercih edilmesi de
hoş bir seçim olmuş. Çok canlı görünen
Doblo Cargo’nun petek dokulu
hava girişi, ön cama kadar
uzanan büyük farları ve büyük siyah
tamponu keyif veren detaylar olarak
karşımıza çıkıyor. Arka tarafta sütunlar
boyunca yükselen stop lambaları
da göze hoş görünüyor. Bagaj
kapağı ise binek versiyonlara göre
çok daha kolay kullanılan ve daha
hoş görünen iki parçalı bir yapıya sahip.
Çamurluk boşluklarının girinti
çıkıntı yaptığı yükleme alanında bunun
dışında tamamen düz yüzeyli bir
kullanım alanı sunuluyor. 2.2 metrelik
iç mekan uzunluğuna ve 3400
ile 4200 litre arasında değişen bagaj
hacmine sahip olan araç, 1 tona varan
yükleme kapasitesiyle de dikkat
çekiyor.
Cargo’nun iç mekanı binek versiyonu
birebir aynı. Sessizlik konusunda
ise arka taraftan gelen mekanik
seslere alışmanız gerekiyor.
Bir sorun da görüş açılarında yaşanıyor.
Elbette bu durum bu türdeki
tüm araçlar için geçerli bir durum
ama alışkın değilseniz (bizler gibi) ilk
başta önemli bir şaşkınlık ve tedirginlik
yaşıyorsunuz.
Kübik biçimli yükleme alanı ile şov
yapan Doblo Cargo, 2755 mm’lik
dingil mesafesine sahip. Fiat Doblo
Cargo testimize 105 HP güç ve 290
Nm tork üreten 1.6 lt’lik Multijet dizel
motoru ile konuk oldu. Turbo
boşluğu sorunu dışında bu motoru
sevdiğimizi her zaman dile getiriyoruz.
Altı ileri oranlı manuel şanzımanla
kombine edilip beğeni kazanıyor.
Ekonomik tüketim değerleri
için tasarlanan altı ileri oranlı manuel
şanzıman da üzerine düşeni başarıyla
yerine getiriyor. Yüksek sürüş
pozisyonu ile beğenimizi kazanan
Doblo Cargo’nun koltukları da fena
değil ama daha iyi olmalı. Sürücü tarafında
viraj destekleri biraz daha iyi
ama yolcu tarafında yok denecek kadar
az. Motor gürültüsünün iç mekana
çok fazla yansımaması da
önemli bir artıyı hanesine başarıyla
yazmasını biliyor.
Yol tutuş konusunda arka tarafta
da bağımsız süspansiyon sisteminin
kullanılması ile birlikte otomobil
konforunu sunmaya başlayan Doblo
Cargo bu özelliği ile övünmekte
son derece haklı. Yan rüzgarlardan
biraz fazla etkilenmesi dışında sürüş
sırasında güvenliği tehdit eden başka
bir detayla karşılaşmadık. Önde
disk arkada ise kampana kullanılan
frenlerin performansı da birçok otomobili
bile kıskandıracak kadar iyi.
Sonuç
Doblo Cargo ile insan dünyayı bile taşıyacağını
düşünüyor. İki parçalı bagaj kapağının
açılması ile ortaya çıkan kabin devasa bir mağara
gibi. Girinti çıkıntının fazla olmaması da
yüklemelerin daha kolay olmasını sağlıyor.
Kabin içinde otomobilleri aratmayan konfora
sahip olan araç arka tarafında ise tam anlamıyla
profesyonel bir ticari. Motor ise
ekonomi ve performansıyla göz dolduruyor.
Bir yanıt yazın