Fiat yönetimi,
Panda’nın kıymetini çok
iyi biliyor. Bu küçük otomobil
ilk günden beri
çok sevilen bir araç oldu.
2009 yılında, yani piyasaya
çıkışının üzerinden
6 yıl geçtiğinde bile
üretim rekorları kırmış
olması bunu kanıtlıyor.
Eylül ayında düzenlenecek
olan Frankfurt Otomobil
Fuarı’nda İtalyan
marka yeni modeli tanıttığında,
o da Golf ve 911
gibi emektarların kaderini
paylaşacak: “Özüne
dokunmadık ama performansını
iyileştirdik.” Aracın
geliştirme sorumlusu
Mauro Pierallini’ye ait bu
sözler, yeni Panda’nın eskisi
gibi kalacağı anlamına
geliyor. Ancak bu tam
olarak doğru değil.
Örneğin boyutları kesinlikle
büyüyecek, hem
de tüm yönlerde. Yeni
Panda’nın ön kısmında
yer alan daha büyük bir
ızgara, daha büyük bir
gülümseme etkisi yaratacak,
özgün bir ayrıntı
olan üçüncü yan cam sırası
ise daha belirgin kullanılacak.
Aracın genel
hatlarını, kenarları yuvarlatılmış
bir zara benzetmek
mümkün. Aslında
bu yuvarlatılmış zar
olgusuna aracın birkaç
yerinde daha rastlanıyor:
Farlar, davlumbazlar, kapı
kolları hatta iç mekanda
dahi bu tür unsurlara
yer verilmiş.
Yeni Panda’nın iç mekanı,
öncüsünün beğenilen
sardalye konservesi
tarzını devam ettirecek. Akslar arasındaki
mesafede (dingil mesafesi:
2.30 m) değişiklik
olmadığı için mühendisler,
fazladan diz mesafesi
elde edebilmek için
daha ince yapılı koltuklar
kullanmışlar. Genişlikteki
büyüme ise kapı
içlerindeki daha kalın
yan korumalara feda
edilmiş. Yani yolcuların
omuzları birbirine temas
etmeye devam edecek.
Neyse ki bagaj fazladan
bir çanta daha alabilecek
kadar genişleyecek.
Arka koltuklar ise ilk kez
asimetrik olarak katlanabilecek.
Uzun eşyaları
taşıyabilmek için sırtlığı
katlanabilen ön yolcu
koltuğu ise opsiyon listesinde
yer alacak.
~İç mekandaki ekipman
ise sürpriz yapacak: Kokpit
karoser rengine bağlı
olarak değişik renklerde
olacak, devasa torpido
gözü ise ilk Panda’yı
hatırlatacak. Zarları andıran
formlar göstergeler,
vites kolu ve cam açma
düğmelerinde de kullanılacak
ve tasarım olarak
1970’lere gönderme
yapacak.
Yeni Panda kesinlikle
daha şık bir otomobil
olacak ve 500’deki gibi
gün geçtikçe Fiat’ın bir alt
markası gibi algılanmaya
başlanacak. Bu etkiyi
güçlendirmek için Fiat,
bugüne kadar alışık olmadığımız
lüks donanım
kalemlerini gündeme alacak:
Isıtmalı koltuklar,
navigasyon sistemleri, sahip
olduğu kameralarla
düşük hızlarda kaza yapmayı
engelleyen güvenlik
sistemi…
500’ün genlerinden
Panda, kaputunun altında
da faydalanacak. Geniş
akslar ve güvenlik paketi
500’den alınacak. 4 havayastığı
ve fren asistanıyla
(ESP hakkında henüz
bir karar verilmedi)
ile Fiat, Euro NCAP çarpışma
testinden 4 yıldız
almayı hedefliyor.
900 cc hacimli ve 2 silindirli
yeni benzinli motorun
türevlerine seçenekler
arasında sıkça
rastlayacağız:
– 65 HP’lik atmosferik
– 85 HP’lik turbo
– 80 HP’lik doğalgazlı turbo.
Halen görevde olan
1.2 lt’lik 4 silindirli motor
benzinle de, likit gazla
da 69 HP güç üretecek,
1.3 lt’lik dizel motorun
75 HP’lik gücünde
de değişiklik olmayacak.
Tüm motorlarda
standart olarak sunulacak
olan start-stop sistemi
sayesinde yeni Panda,
99 gr/km’lik sihirli karbondioksit
eşiğinin altına
inebilecek. Bu da 100
km’de 4.2 lt tüketim anlamına
geliyor.
~Yeni Fiat Panda Avrupa
pazarlarında 2012 başından
itibaren satılmaya
başlanacak. Daha sonra
aileye 4×4 versiyon, Cross
ve Climbing adlarıyla katılacak.
1980-2003
İlk Panda
aşırı basit bir
otomobildi:
Dümdüz camlar,
çelik borudan
üretilmiş koltuk
iskeletleri… Ancak
4 milyon adetten
fazla üretildi.
vv
2003-2011
Polonya’da
üretilen aracın
satış rakamları
2 milyonu buldu.
Yeni Panda ise
eskiden olduğu
gibi yeniden
İtalya’da
üretilecek.
Sonuç
Fiat iyileştirmeleri Panda’nın
gerçekten ihtiyaç duyduğu noktalarda
yapacak: Güvenlik, daha
modern motorlar, daha şık
iç mekan ve elektronik yardımcılar.
Kıvrak ve basit bir “anti
Smart” olarak kalmaya devam
edecek. Peki ama daha konforlu
da olabilecek
mi? Sonbahardaki
ilk
testleri sabırsızlıkla
bekliyoruz.
Yorum yazın