Neredeyse tüketmiyor

İnsanlar bu otomobili güvenilirliği
oldukça yüksek olan (geri çağırmalara
rağmen) bir markanın ürünü
olduğu için tercih ediyor. Servis
ve bakım maliyetleri konusunda da
bugüne kadar ciddi bir şikayet almadık.

Türk kullanıcısına bu şekilde davranan
Toyota’nın makyajlanan modeli
Auris testimize konuk olduğunda
öncelikli olarak görünümünü
inceledik. Tamam, hala bu sınıfın en
iddialı görünen ya da başka bir deyişle
albenisi yüksek olan bir modeli
değil. Aslına bakılırsa Auris albeni
açısından geri sıralarda kalacaktır
diye düşünüyoruz. Ancak görünüm
iddialı olmasa bile dinamik duruyor.
Ayrıca kalite vurgusu daha en baştan
yani dış tasarım ile vurgulanıyor.

İç mekanı son derece kaliteli görünen
Auris, orta konsol dışında
çok kullanışlı bir yaşam alanı da sunuyor.
Malzeme kalitesinin son derece
yüksek olduğu iç mekanda
montaj hatası bulabilmek gerçekten
zor. Dolgun ve güven veren bir yapıda
olan yaşam alanı, genişlik açısından
baktığımızda beklentileri
çok iyi karşılıyor. Havalandırma ve
müzik sistemleriyle de beklediklerimize
çok iyi yanıt veren Auris,
sessizliği ile tam anlamıyla şov yapıyor:
Makyaj operasyonu ile sessizlik
konusunda önemli bir gelişme
yaşanmış. Yüksek hızlara çıkıldığında
bile Auris üst sınıf lüks araçlar
kadar sessiz ve konforlu.

Süspansiyon sistemi ilk anlarda biraz
sertmiş gibi bir izlenim uyandırsa
da, sert ayarların kullanım sırasında
sorun yaratmadığı anlaşılıyor.
Konfor konusunda çok sevdiğimiz
süspansiyon, sessizlikte de etkin bir
rol oynuyor: İç mekana ne bir vuruntu
ne de istenmeyen bir ses gelmesine
neden oluyor. Süspansiyon
sisteminde yapılan yenilikler bize
göre görünüm ya da iç mekan değişikliklerinden
daha önemli.

İç mekanda sevdiğimiz bir başka
detaysa direksiyon simidi oldu. Alt
kısmı spor otomobillerde olduğu
gibi düzleştirilen direksiyon simidi
ele çok iyi oturuyor. Kalın yapısı ile
çok kolay kullanılan simit aynı zamanda
iyi çalışan bir direksiyon
sistemini kumanda ediyor.

Auris ile sert virajlara eskisinden
biraz daha iyi bir şekilde girilebiliyor.
Yani kendinizi daha güvenli
hissediyorsunuz. Yaptığımız testler
sırasında Auris’in asfalt üzerinde
eskisine göre daha dayanıklı ve
daha dirençli sürüşlere izin verdiğini
tespit ettik. Limitlerini biraz daha
fazla zorlamamıza rağmen Auris, yol
tutuş özellikleri ile bu sınıfın referans
olarak kabul edilen modellerine rahatlıkla
kafa tutabileceğini ispatladı.

Araçtaki yenilikler bu kadarla sınırlı
değil. Can alıcı noktalardan
biri olan motorlarda ekonomi ve çevre
duyarlılığı açılarından da önemli
iyileştirmeler yapılmış.

Motorda yapılan iyileştirmeler tüketim
konusunda eskisine göre çok
daha iyi sonuçlar elde etmemizi
sağladı. Özellikle tüketim disiplininde
Auris, hepimizi şaşkına çeviren
bir sonuçlara imza attı.

Sonuç

Makyaj operasyonu ile bu iddia biraz daha ileriye
taşınacak. Eskisine göre daha iyi ve daha
dinamik görünen otomobilin iç mekanında da
önemli iyileştirmeler var. Malzeme kalitesi
artırılan iç mekan beklentilere daha iyi cevap
veriyor. Bunun yanında otomobilin teknik
özelliklerinde de herkesin beğenisini
kazanacak yenilikler yapılmış. Eskisine göre
sürüş özellikleri ve ekonomisi daha fazla göz
dolduruyor.


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.