Genel

Nokta atışı

Başarılı model 2009 yılında makyajlanarak Punto Evo ile ismini değiştirdi.

Fiat satışa çıkarmış olduğu
Punto ile şaşırtmaya devam
etmekte ısrarlı. 2006’da tanıtılan
ve Avrupa’da başarılı
olan Grande Punto ülkemizde de
çok önemli bir yer edinmişti. Küçük
sınıfta “Bebek Maserati” olarak ün
yapan bu otomobil, o dönemde
sunmuş olduğu fiyat ve kalitesi
ile başarılı olmasını bilmişti. Bu
otomobili Fiat 2009’da makyajlayıp,
ismini de Punto Evo olarak değiştirdi.
Evo’nun en önemli özelliği iç
mekanının, Bravo ile aynı olması
oldu. Aracın dış tasarımı ise farklı
fikirlere yol açmıştı. Ama birçoğuna
göre Grande Punto’nun dış tasarımı
daha başarılıydı. Fiat yöneticileri de
aynı görüşü paylaşmış olmalılar ki
yeni bir yenilemeye gitmeyi uygun
buldular.

Yeni Punto dış tasarımı ile tekrar
Grande’ye doğru yol alırken, ismini
de sadece Punto olarak değiştirdi.
İlk etapta fazla bir değişiklik yokmuş
gibi görünse de, otomobile
bakan dikkatli gözler farkları hemen
görecektir. Ön yüzü neredeyse
Grande Punto ile aynı gibi gözüküyor
olsa da, yeni ızgara otomobile
daha çekici bir görünüm kazandırıyor.

İki parçadan oluşan radyatör
ızgarası, altıgen şeklinde dinamik
bir yapıyı ortaya koyuyor. Evo’nun
kaput üstü çıtası ve tamponu rafa
kalkarken, sadece sis farların yeri
değişmedi. Dinamik ön tasarımı
destekleyen bir diğer detay ise far
kaşlarının biraz daha koyulaşmış
olması. Arka tarafa geçildiğinde ise
bagaj kapağının altına yazılan isim,
bir önceki versiyonun görüntüsüne
oranla daha şık duruyor. Stoplarda
ufak dokunuşlar da nasibini alırken,
Punto’nun çok daha oturaklı
bir hale geldiğini belirtmek isteriz.
İç mekanda herhangi bir değişiklik
bulunmuyor.

TwinAir ile gelen ekonomi
Yeni Punto’nun kaputu altında
ise ikisi benzinli ve ikisi dizel olmak
üzere dört motor sunuluyor.
77 HP gücündeki 1.4 lt benzinli
motorun dışında aynı hacme sahip
105 HP’lik Multiair motor seçeneği
görev yapıyor. Dizel cephesinde ise
1.3 lt 75 HP ve
95 HP gücündeki
iki dizel motor
sunuluyor.

Multijet motorlarda
ikinci nesil
common rail teknolojili turbo
dizel üniteler tutumlulukları ile öne
çıkıyor. Manuel şanzımanın dışında
Fiat’ın Dualogic adını verdiği
otomatik şanzıman ile de tercih
edilebiliyor.

Fiat Punto Pop, Easy ve Lounge
olmak üzere üç değişik donanım
paketi ile satışa sunulurken, otomobilin
başlangıç fiyatı 32.330 TL’den
başlıyor. Yeni Punto’da yaşanan asıl
önemli gelişme ise Nisan ayında
Avrupa’da satışa sunulacak olan
0.9 lt hacmindeki TwinAir motoru
oldu. Kullanma fırsatı bulduğumuz
TwinAir motor seçeneği iki
farklı sürüş karaktere sahip.
Normal ve eco modu yol ve sürüş
karakterinize uygun gaz tepkilerini
farklılaştırıyor. Normal konumda
motorun 85 HP gücünü sonuna
kadar kullanıp, büyük hacimli motorlardan
geri kalınmıyor. Kalabalık
şehir içi trafiğinde ise “eco” modu
yakıt tüketimini düşürüyor. TwinAir
motor ilk çalıştırıldığında çok
sessiz. Düşük devirlerde rahat ilerliyor,
üst devirlere tırmanırken bile
bir otomobil içinde olduğunuzu
unutabilirsiniz. Motoru “bağırtmak”
TwinAir’de farklı bir anlam
kazanıyor. Sürüş
alışkanlıklarınızı
fazla değiştirmeden
bu
motor seçeneğine
hemen uyum
sağlıyorsunuz. Sakin sürüşlerde bir
kedi gibi mırıldayan Punto, yüksek
devirlerde biraz farklı olsa da gürlemeye
başlıyor. 4 silindir ve üstü
motorlarda ayağınız gaz pedalından
çekildiğinde motor devri hızla düşerken,
bu durum TwinAir’de çok
daha farklı gerçekleşiyor. Punto bu
motor seçeneğinin dışında, sürüş
karakteri açısından önceki Puntolara
göre bir farklılık göstermiyor.
Direksiyon ve süspansiyon sistemi,
sürüş anındaki tepkiler neredeyse
aynı kalıyor.

Teknik veriler
Motor tipi/silindir sayısı sıralı/2
Supap/eksantrik adedi silindir başına 4/2
Motor hacmi (cc) 875
Maksimum güç (HP-d/d) 85-5500
Maksimum tork (Nm-d/d) 145-2000
Maksimum hız (km/s) 172
0-100 km/s (sn) 12.7
Şanzıman Manuel, 6 ileri
Güç aktarımı önden çekişli
Tüketim (lt/100 km) 4.2
U/G/Y (mm) 4065/1687/1490
Dingil mesafesi (mm) 2510
Boş ağırlık (kg) 1075

Sonuç

sıralı/2
Supap/eksantrik adedi silindir başına 4/2
Motor hacmi (cc) 875
Maksimum güç (HP-d/d) 85-5500
Maksimum tork (Nm-d/d) 145-2000
Maksimum hız (km/s) 172
0-100 km/s (sn) 12.7
Şanzıman Manuel, 6 ileri
Güç aktarımı önden çekişli
Tüketim (lt/100 km) 4.2
U/G/Y (mm) 4065/1687/1490
Dingil mesafesi (mm) 2510
Boş ağırlık (kg) 1075

Yorum yazın

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.