Önceliği ekonomi ve çevre

Volvo güvenlik denince akla ilk gelen
markalardan birisi olmuştur.
Bu durum hiçbir zamanda değişmeyecek
gibi görünüyor. Volvo şimdilerde
ise yeni teknolojileri ile öncelikli
görevleri arasına ekonomi
ve çevreyi aldı.

Bu yolda Volvo, C30, S40 ve V50’yi
yakıt tasarruflu yeşil DRIVe serisiyle
satışa sunmaya başladı. Bu üç model
1.6 lt’lik dizel motor seçeneğinin
yanı sıra DRIVe özelliği ile satışa çıkarılırken,
aynı zamanda start-stop
özelliği de satın alınabiliyor.

Bu sistem otomobili akıllı olarak
kontrol edebilen bir elektronik yardımcı
desek yeridir. Yani start-stop
özelliği ile birlikte kalabalık trafiklerde
yakıt tüketimini artıran detaylar
bu sistemle devre dışı bırakılıyor.
Örneğin havalandırma sistemi bu tip
durumlarda devre dışı kalıyor. Fakat
iç mekanda sürücünün istediği hava
sıcaklığının tersi bir durum söz konusu
olduğunda havalandırma sistemi
otomatik olarak yine devreye
alınıyor. Testimize konuk olan Volvo
S40 1.6 lt dizelde bu sistemin çalışma
karakterini bizler de deneme
fırsatı bulduk. Kalabalık trafikte vites
boşa alınıp, ayak debriyaj pedalından
çekilmesinin ardından motorun
çalışması duruyor. Debriyaj pedalına
tekrar basılması durumunda
ise motor hiç vakit kaybetmeden yeniden
çalışmaya başlıyor. Bu sistemin
çalışması ile ilgili sürüşlerimiz
sırasında bir sorun yaşamadık. Şehrin
en kalabalık caddelerinde yaptığımız
sürüşler sırasında motorun durup
yeniden çalışması öncelikli olarak
hiç vakit kaybettirmedi. Volvo
yetkilileri tarafından yapılan açıklamaya
göre zararlı salınımları yüzde
5’e varan oranda düşüren bu sistem,
aynı zamanda sürücünün tüketim
açısından cebine de yüzde 8’e varan
bir ekonomi sağlıyor. Boş yere çalışan
motorun stop etmesi ile birlikte
yaşanan yakıt ekonomisi herkesin
hoşuna gidecek türden.

Ek bir aküyü de kullanan bu sistem,
yapılan açıklamalara göre marş
motoru da dahil olmak üzere otomobilin
hiçbir sistemine ekstra bir
zarar vermiyor. Üstelik standart ana
akünün bile 175 bin start-stop hareketini
kaldırabilecek güçte olduğu
da belirtiliyor.

Bu araçta start/stop işlevinin yanı
sıra kinetik şarj sistemi bulunuyor.
Bu sistem, otomobil vitesteyken sürücünün
gazı veya freni bıraktığı
anda devreye giriyor. Otomobilin
kinetik enerjisinden yararlanan sistem,
akünün doldurulması için şarj
dinamosunun, motorun enerjisinden
yararlanmasını önlüyor. Bu işlevle
yüzde 2-3 oranında yakıt tasarrufu
elde edilebildiği de açıklanıyor.

Test otomobilinin yeniden konuğumuz
olmasının en önemli nedeni
olan DRIVe, orta konsol üzerinde yer
alan bir kumanda elemanı ile istendiğinde
devre dışı bırakılabiliyor.

Sonuç

Volvo S40, DRIVe teknolojisi ile artık hem
daha fazla çevreci hem de daha ekonomik.
Bu sistemin çalışma karakteri açısından bir
sorun yaşamadık. Motoru durdurup çalıştırması
ile birlikte aracın neredeyse tüm ekipmanlarına
müdahale eden sistem sürücü ve
yolculara, bunların hiçbirini hissettirmeden
çalışıyor. Genel görünümü açısından beğenimizi
kazanan Volvo S40, ekonomik yakıt tüketimi
ile dikkat çekiyor.


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.