Sıcaklar bugünlerde hepimizin ortak bir sorunu. Yüksek nem nedeniyle hissedilen sıcaklıklar ülkemizin neredeyse tamamında 40 derece ve üzerinde. Durum böyle olunca bırakın bir spor dalıyla ilgilenmeyi, sokakta yürümek bile zor bir hal alıyor. Bu sezon 37’incisi koşulan Hitit Rallisi, kısa adı ANOK olan Ankara Otomobil Sporları Kulübü tarafından Bolu Aladağlar bölgesinde düzenlendi. Türkiye Ralli Şampiyonası’nın sekizinci ayağı olan Hitit Rallisi’nde start alan 41 ekip de, işte bu nedenle, birbirleri ile mücadele etmekten çok, sıcak havanın bunaltan etkisi ile mücadele etmek zorunda kaldı. Üzerlerinde yarış tulumları, kafalarında kaskları ile çok zor bir yarışı geride bırakan ekipler, gerçekten de üstün performanslar sergilediler. Bu şartlara rağmen ortaya çıkan yüksek rekabet ise ralli sporu adına çok sevindirici bir gelişme oldu. Ülkemizde yetişen ralli pilotlarının her zaman bir şeyler yapma şansı oldu. Elbette bunların hiçbirinin yurtdışında boy gösteren pilotların sahip olduğu gibi geniş imkanları olmadı ama iyi kötü iddialı her pilotumuz yurt-dışı arenasına çıktı ve çıkmaya da devam ediyor. Her şeye rağmen ülkemiz adına elde edilen önemli başarılar, pilotlarımızın şans verildiği taktirde uluslararası arenada neler yapabileceklerini gösteriyor. Bunlar arasında performansı ve böyle bir platforma çıktığı zaman ne yapacağı en çok merak edilen isim Yağız Avcı. Ülkemizin yetiştirdiği EN önemli ralli pilotlarından Nejat Avcı’nın oğlu olan Yağız Avcı, geçtiğimiz sezonu Türkiye Ralli Şampiyonu olarak tamamladı.~ Bu başarının ardından Ford Takımı’na transfer olan Yağız, Fiesta Super 2000 ile bu sezonda da en önemli şampiyon adaylarından biri. Şimdi bizler de Yağız Avcı’nın yurtdışında yarışmak için bir fırsat bulmasını istiyor ve bunun için herkesin elbirliği yapmasını istiyoruz. Hitit Rallisi’nde de birinciliği elde ederek şampiyonluk yolunda önemli bir engeli daha aşan Yağız Avcı’nın en kısa süre içende uluslararası arenada ülkemizi temsil etmeye başlamasını dört gözle bekliyoruz. Galibiyetler serisine Hitit Rallisi ile de devam eden Yağız Avcı’nın yurtdışında yarışabilmesi için açık mektup yazan ve ona verdiği desteği gözler önüne seren Serkan Yazıcı ise yarışı ikinci sırada tamamladı. Şampiyonluk yolunda en önemli rakibi olan Yağız Avcı’ya böylesine kritik bir dönemde böyle bir destek veren Serkan Yazıcı da gerçekten takdiri hak ediyor. Üçüncü sırada finiş gören isimse bir diğer genç yeteneğimiz Fatih Kara oldu. Burak Çukurova, yarışın dördüncü etabında fren problemi yaşamasına rağmen dördüncü olarak iyi bir performans gösterdi. Baştan sona kıran kırana bir mücadeleye sahne olan organizasyonda birçok iddialı isim mekanik sorunlar nedeni ile yarışı tamamlayamadı. Yarışı uzun süre üçüncü sırada sürdüren Mitsubishi Lancer EVO X ile yarışan Bonus Parkur Racing’den Ercan Kazaz 7. özel etapta meydana gelen benzin pompası arızası nedeniyle finiş göremedi. 30 yaş üzeri klasik ralli otomobillerine açık olan “historic rally” klasmanında ise Bonus Parkur Racing adına yarışan Kemal Gamgam-Birol Otağ ikilisi rahat bir birincilik kazandı.
Bir yanıt yazın