Genel

Opel’de yeni küçük motorlar

Geliştirme programında yeni nesil şanzımanlar da var.

Opel 2016 yılına kadar
tamamı yeni 3 motor
ailesini ve 13 yeni motoru
ürün gamına dahil ediyor.
Böylelikle motor seçeneklerinin
yüzde 80’lik bölümünü
yeniliyor. Motor seçeneklerinin
yanı sıra, yeni şanzımanlar
da şimşek logolu
otomobillerde görev alacak.
Başlangıcı ise 1.6 lt turbo
beslemeli benzinli ve dizel
motorlar yapıyor. Yeni
motorlar 5 ve 6 oranlı yeni
şanzıman seçenekleriyle
birlikte sunulacak.
Yılın sonunda küçük hacimli
benzinli motor ailesi
görev almaya başlayacak.
Opel hedefini açıkça ortaya
koyuyor: Sınıfının en iyi güç
kullanımı ile birlikte en iyi
çalışma karakterine sahip
olmak.

Hacim küçültme geleneğini
devam ettiren Opel,
sunacağı yeni motorlar
ile birlikte müşterinin isteklerine
de cevap vermiş
olacak. Yüksek verimlilik
sunacak yeni motorlar sürüş
konforunu artıracağı gibi,
düşük yakıt tüketimi ve düşük
emisyon oranlarını da
beraberinde getirecek. Yeni
turbo beslemeli benzin
ve dizel üniteler, markanın
tüm ürün gamında satışa
sunulacak. Motor seçeneklerinin
yanında yeni manuel
ve otomatik şanzıman seçenekleri
de geliştirilmiş.

Üst sınıf benzinli motor:
1.6 SIDI Turbo
Turbo beslemeli direkt
benzin enjeksiyonlu yeni
1.6 lt hacimli 4 silindirli
SIDI motor iki farklı güç
çıkışı ile sunulacak. 170 HP
güce sahip ve 280 Nm tork
üreten Eco Turbo seçeneği,
düşük devirlerden itibaren
yüksek çekiş gücünü düşük
yakıt tüketimi ile sunacak.
200 HP güç ve 300 Nm tork
üreten Performance turbo
motoru, litre başına verdiği
125 HP’lik güç ile rakipleri
arasından sıyrılıyor.

Yeni 1.6 SIDI turbo motor,
bir önceki versiyona oranla
aynı hacme sahip olmasına
karşın torku ve gücü yüzde
30 oranında artırılmış. Öte
yandan artan güce karşın
yakıt tüketimi ve emisyon
değerleri yüzde 13 oranında
düşürülmüş. ~Eco Turbo
seçeneği ise yüksek devir
bandı ile öne çıkıyor: Esnek
çalışması sayesinde beşinci
viteste 80 – 120 km/s
hızlanma süresini yüzde 20
oranında düşürmeyi başarıyor.

200 HP’lik Performance
Turbo ise daha da atak bir
yapı sergiliyor.
Yeni Opel motoru, ters
yönde hareket eden iki denge
miline sahip, sınıfındaki
tek benzinli motor olma
özelliği taşıyor. İnce duvarlı
motor bloğu, çift parçadan
oluşan hafif krank yatağı
ağırlık tasarrufu sağlıyor.
Preslenmiş alüminyum zemin
plakası da vibrasyon
ile sarsıntıları engelleyecek
şekilde tasarlanmış. Kompakt
yapılı motorun buji ve
enjektör memesi da, yanma
odasının üst bölümünün
ortasına yerleştirilmiş.

Dinamik turbo basıncı sayesinde
turbo ünitesi ani
tepkilere hemen karşılık vererek,
Twin Scroll konsepti
ile benzerlikler taşıyor. Yeni
motorun turbo beslemesi
değişken geometriye sahip.
Güçlü ve küçük dizel: 1.6
CDTI ecoFLEX
Zafira’da ilk kez kullanılan,
tamamen yeni 1.6 lt’lik
turbo dizel motor 136 HP
güce ve 320 Nm torka sahip.
Güncel 1.7 lt’lik ve 2.0
lt’lik dizel motorunun yerini
alıyor. Yeni motorun daha
farklı güç çıkışlı versiyonları
ise daha sonra motor ailesine
dahil edilecek. Opel’in ilk
tam alüminyum dizel motoru,
litre başına 85 HP’lik
gücü ile aynı hacme sahip
diğer motorların arasında
zirveye oturuyor. Motorun
bir diğer özelliği ise etkileyici
düşük yakıt tüketimi ve
emisyon oranları. Bu özellikler
sayesinde Zafira Tourer
sınıfının en tasarruflu
otomobili olma özelliğini de
elde ediyor.

Tıpkı benzinli motorda
olduğu gibi, 1.6 CDTI
ecoFLEX’te de ses mühendisliği
sayesinde vibrasyon
ve sarsıntılar engellenmiş.
Zafira Tourer’da yer alan
motor, aynı zamanda aynı
sınıf motorlar içerisinde
gürültü ölçümü, vibrasyon
ve çalışma karakteri konularında
en iyi dereceleri elde
ediyor.

~Emisyon değerleri açısından
1.6 CDTI ecoFLEX dizel motor, benzinli kadar temiz
bir yapı sunuyor. Opel mühendisleri
dizel motor için
BlueInjection SCR-System
isimli seçici katalitik azaltma
sistemini kullanmışlar.
Zehirli gazların katalitik
konvertörde depolama teknolojisinin
kullanıldığı dizel
motor, Euro 6 emisyon
normlarını karşılıyor.

Motor bloğu ve preslenmiş
alüminyum zemin
tabakası, dizel motorun
ağırlığını 20 kg hafifletti.
Uygun yanma kontrol sistemi
sayesinde daha düşük
yakıt tüketimi ile düzgün
çalışma karakteri sağlandı.
Su soğutmalı ve değişken
geometriye sahip turbo
besleme, 1.7 barlık basınç
altında çalışıyor. Düşük
sürtünme oranının yanında
ayarlanabilen su pompası ve
değişken yağ pompası gibi
etkenler yakıt tasarrufuna ve
düşük emisyon elde edilmesine
imkan tanıyor.

Yeni geliştirilen manuel
ve otomatik şanzımanlar

Opel mühendisleri yeni
şanzımanlarda yüksek vites
değişim konforuna imza
attılar. Yeni şanzımanlar
ADAM, Corsa, Meriva, Mokka,
Astra, Antara, Zafira ve
Insignia modellerinde 130
Nm üzerindeki çekiş gücüne
sahip motor seçeneklerinde
kullanılacak.

Küçük sınıf ve crossover
segmentinde yer alan
ve maksimum 235 Nm
tork değerine sahip motor
seçenekleri için Opel, tamamen
yeni, 6 ileri oranlı
bir şanzımana yer veriyor.
Yeni şanzıman birçok yeni
özelliğe sahip olmasının
yanında,
mevcut şanzımanlara
oranla çok daha
hafif bir yapıda.
ADAM ve Corsa için
otomatikleştirilmiş
Start/Stop sistemine
de sahip şanzıman, şu
an geliştirme aşamasında
bulunuyor. Bu şanzıman
sıralı manuel vites değişimine
imkan tanıdığı gibi aynı
zamanda, otomatik modda
5 ileri vites seçeneğini de
sunuyor. Opel’in mevcut, 6
ileri otomatik vites seçeneği,
ileriki dönemde, tamamen
yenilenmiş 8 ileri oranlı
otomatik şanzımana yerini
bırakacak. Yeni şanzımanın
iyi sıralanmış dişli oranları
sayesinde yakıt tüketimi de
yüzde 3 oranında iyileştirilecek.

Yorum yazın

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.