Opel, kompakt sınıftaki sportif coupe
geleneğini GTC modeliyle devam
ettiriyor. Dinamik sürüş, yol tutuş
özellikleri ve spor şasi, sınıfının en
geniş bagajına sahip bu kompakt coupede
biraraya geldi. Bahsettiğimiz, aynı zamanda
Euro NCAP’ten 5 yıldız almış ve güvenirliğini
kanıtlamış bir otomobil. Sportiflik ile fonksiyonelliği
buluşturan Astra GTC, Şubat 2012’de
Türkiye pazarında olacak.
Opel Astra GTC 1.4 lt, 140 HP (manuel ve
otomatik) ve 1.6 lt, 180 HP (manuel) benzinli
motor seçenekleri ile pazara girecek. 1.4 Turbo
140 HP Astra GTC, 200 Nm tork sağlarken
0’dan 100 km/s hıza 9,9 saniyede çıkıyor. 201
km/s azami hıza ulaşıyor ve ortalama yakıt
tüketimi 100 km’de 5,9 lt, CO2 emisyonu ise
139-159 g/km.
Tüm dünyada şimdiden 16.000 ön sipariş
alan yeni dinamik Opel’in 2012’de 60.000
birimlik satış adetine ulaşması bekleniyor.
Sport donanımı ile satışa sunulacak Astra
GTC’de Flexride şasi, sürüşe duyarlı ön farlar,
NAVI 600 işletim sistemi, ergonomik spor
koltuklar, panoramik ön cam, 19 ve 20 inç
jantlar opsiyonel olarak sunuluyor.
Boyutlar her yönden büyümüş
Opel’in amiral gemisi Insignia’da da bulunan
HiperStrut ön süspansiyon sistemi geliştirilmiş
olarak Astra GTC’ye de hassas ve keskin
sürüş imkanı tanıyor. Opel patentli Watt arka
aks ile sistem ideal biçimde uyum gösteriyor
ve çok daha keyifli bir sürüş sağlıyor.
Astra GTC’nin 1.4 140 HP start/stop özellikli
modelinin 61.198 TL; 1.6 180 HP modelinin de
64.614 TL gibi fiyatlarla Şubat 2012’de Türkiye
pazarında yerini alması bekleniyor.
Astra GTC’nin kaslı gövdesi de 3 keskin hat
ile belirlenmiş. Ön kapıdan arka çamurluğun
tabanına aşağı doğru uzanan, birinci hat,
Insignia’dakiyle aynı yönde bulunuyor. Kapı
kolundan başlayarak arkaya doğru uzanan
ikinci hat, geniş bir omuzla otomobilin heyecan
verici görüntüsünü tamamlıyor. Tavan
silüetini takip eden üçüncü hat da keskin bir
görünüm sağlıyor. İnceltilmiş kartal gözü
biçimli ön farları, daraltılmış ve alçakta konumlanmış
sportif ızgarası ve genişletilmiş
hava kanallarıyla kendinizi yarış pistinde
zannedebilirsiniz.
5 kapılı hatchback Astra ile kıyaslandığında,
Astra GTC’nin sürüş yüksekliği 10-15 mm
azaltılmış ve tekerlek tabanı 2.685 mm’den
2695 mm’ye çıkarılmıştır. Her iki tekerlek izi
de genişletilmiş ve önde 1.584 mm (+ 40
mm), arkada 1.585 mm (+ 30 mm)’ye ulaşmış.
Dahası; 20 inç jantlar ile uyumlu bir şasi
ve Brembo fren sistemlerine yer verilmiş.
Opel tasarımcıları, Astra GTC’yi yaratırken,
Frank Miller’ın çizimlerinden sinemaya aktarılan
grafik tasarım harikası Sin City filminden
esinlendiklerini de gizlemiyor.
Astra GTC’nin akıllı FlexRide şasi sistemi
ile 3 mod sürücünün seçimine sunulmuş:
Dengeli Standart Mod, konfora yönelik Tour
Modu ve daha aktif Sport Modu. Daha iyi yol
tutuşu ve acil durumlarda sürüş güvenliği
ön planda tutularak geliştirilmiş bu modlar
arasında sürüş anında değişiklik yapılabiliyor.
GTC’de yer alan bir dizi güvenlik teknolojisi
sürüş güvenlik ve konforunu artırmayı
hedefliyor.
AFL4 olarak adlandırılan Bi-Xenon gelişmiş
ön aydinlatma, Opel Eye ön kamera sistemi
ile birlikte sunuluyor, öndeki araca olan yakınlığı
ölçüyor ve aydınlatmayı buna göre ayarlıyor.
Böylece Astra GTC’yi kullanırken gereksiz
parlaklıkta bir ışıkla diğer kullanıcıları
rahatsız etmemiş oluyorsunuz.
Opel mühendisleri, Astra GTC’nin 380-1165
lt’lik hacme sahip bagaj bölmesi ile sınıfındaki
rakiplerini geride bıraktığı belirtiyor.
Kokpitteki depolama hacmi de önceki nesil
GTC’ye göre % 50 oranında arttırılmış ve 35
lt’ye çıkarılmış. Astra GTC’nin ön koltukları
da segmentine bir yenilik getiriyor.
Alman “Sağlıklı Beller için Eylem” (Aktion
Gesunder Rücken) örgütünün bağımsız
bel sağlığı uzmanları tarafından tescillenen
sekiz yönlü ayarı ve dört yönlü bel desteği
ile ergonomik ön koltuklar opsiyonel olarak
sunuluyor.
Bir yanıt yazın