Opel çok önemli bir değişim gösteriyor.
Insignia ile yeni yüzünü ortaya
çıkaran, Meriva ile değişimin aynen
bu şekilde olacağını vurgulayan
Opel, en önemli modelinde de bu
farklılığı kullandı. Astra ilk ortaya
çıktığında onun için “küçük Insignia”
yorumları bile yapılmıştı. A’dan Z’ye
yenilenen Astra ile Opel, kompakt
hatchback sınıfında önüne geçen
rakiplerinin yeniden arkasında kalmasını
hedefliyor.
Insignia ile başlayan yeni tasarım anlayışı
bu otomobilde de devam ediyor.
Ancak Astra, ağabeyine göre biraz
daha sakin çizgilere sahip. Sade
ama çekici çizgilere sahip olan Astra,
özgür görünen hatta biraz
“cool”bir otomobil. Açıkçası Insignia’yı
gördükten sonra yeni Astra’nın
tasarımının daha yırtıcı olacağı
beklentisi içine girmiştik. Fakat
Opel bizi yanılttı ve daha sakin ama
bir o kadar da elit görünen bir araç
yarattı. Keskin bakışlı farları ile dikkat
çeken yüzünde, motor kaputunun
üçgen yapılı tasarımı dikkat
çekici. Zarif detaylarla elde edilen
sportif etki, tasarımcıların bu otomobili
tasarlarken bayağı kafa patlattığının
en önemli göstergesi. Artık
bu yüz için zaten Insignia değil
Opel yüzü deniyor. Çünkü büyük
ağabeyden itibaren tanıtılan otomobillerin
tamamı küçük farklılıklarla
bu yüzü kullanıyor.
İç mekanın neredeyse her yerinde bir
eşya gözü görmek mümkün. Özellikle
orta konsolun en altında yer
alan göz çok kullanışlı ve bu gözün
içinde müzik sistemi için ekstra
bağlantılara da yer veriliyor. Bu konuda
tek bir eleştiri yapılabilir: Keşke
bu göz de kapaklı olsaymış. Çünkü
sürüş sırasında hareket eden eşyalar
rahatsız edici olabiliyor.
Uzun dingil mesafesi sayesinde yaşam
alanı son derece bonkör. Arka
tarafta biraz daha fazla yaşam alanı
istenebilir ama bu sınıfta daha iyisini
bulmak çok zor. Kokpit ve orta konsol
tasarımı ile çok çekici görünen
Astra, dış tasarımındaki akıcılık, dinamiklik
ve kalitenin içeride de devam
ettirilmesiyle birçok rakibini geride
bırakabiliyor.
Sürüş özellikleri konusunda Astra,
zaten eleştiri alan bir otomobil değildi.
Yeni Astra ise başarısını bir
adım daha ileriye götürüyor. Başarılı
fren performansı ile karşımıza çıkarak
37 ile 38 metre civarında panik
fren duruşlarına imza atan Astra,
18 inçlik jantları ve geniş tabanlı
lastikleri ile asfaltı keyfe dönüştürüyor.
Sportif olduğunu haykıran
bu Astra’nın kalbinde ise buna uygun
bir ünite yatıyor: 1.6 lt 180 HP.
Bu biraz abartılı gibi görülebilir
ama sportif performansın bu kadar
kolay ulaşılabilir olması da çok çekici.
0-100 km/s hızlanmayı neredeyse
bir OPC gibi tamamlaması çok
keyifli. Güçlü motor onun ralli parkurlarından
fırlamış gibi algılanmasına
neden oluyor.
Sonuç
Opel Astra hedeflendiği gibi yine üst sıralara
rahat ulaşacak gibi görünüyor. Geniş yaşam
alanı sunan, içinde ve dışında dinamik
bir görünüm sergileyen Astra, aynı zamanda
lüks otomobillere gönderme yapacak
kadar kaliteli. Motor seçenekleri artan Astra,
kompakt hatchback sınıfında rakiplerine
tozunu yutturmaya hazır. Güçlü motor ve iddialı
görünen kasası ile Astra sınıfının en
önemli seçeneklerinden biri.
Bir yanıt yazın