Uygun fiyatlı bir SUV olması ile ön
plana çıkan Duster, 29 bin 990
TL’den başlayan fiyatı ile yeni bir
araç satın almayı planlayanların listelerinde
rahatlıkla ön sıralara tırmanıyor.
Bu SUV’un en önemli özelliği uygun
fiyatı olduğu için konuya buradan
başladık. Duster’ın en çok güvendiği
ikinci özelliği ise görünümü.
Şişkin detaylarla sahip formu Duster’ın
şehrin pahalı caddelerine bile
çok kolayca adapte olmasını sağlıyor.
Önde ilerleyen bir araç Duster’ı dikiz
aynasından gördüğünde heybetli
görünen agresif bir tasarımla
karşı karşıya kalıyor. Önden bakıldığında
beğeni kazanma konusunda
hiç zorlanmayan Duster’ın profil
detayları da son derece çekici. Profilin
hareketli ve sinirli görünmesinin
en önemli nedeni yarış otomobili
izlenimi uyandıran yanlara doğru
oldukça şişkin çamurlukları. Şişkin
ve ortasında iyi tasarlanmış bir
ütü izi ile karşımıza çıkan çamurluklara
tamponlar çok iyi adapte
edilmiş. Görünümü ile 29 bin TL’lik
bir araç olmanın ötesine çok rahat
geçen Duster’ın arka tasarımında ise,
büyük tampon ve stop lambaları ile
bir bütün oluşturan şişkin bagaj
kapağı, hoş bir görüntü oluşturuyor.
Görünüm konusunda bu araca yapacağımız
eleştiri yok gibi. Yanlardaki
metal barlar ve siyah tavan çıtaları
ile Duster çekici ve kışkırtıcı bir
SUV olmuş.
İç mekan ise Duster’ın sorun yaşayacağı
bölümlerden biri olacak. Diğer
Dacia modellerinden de tanıdığımız
bu iç mekan, malzeme kalitesi,
işçilik ve tasarım gibi konularda
beğeni kazanmakta zorlanıyor. Yaşam
alanının genişliği, başarılı görüş
açıları, kolay ayarlanan ideal sürüş
pozisyonu, çok iyi olmasa bile rahat
ettiren koltuklar ve kolay kullanılan
kumanda elemanları iç mekanın
artılarını oluşturuyor. Eşya gözlerinin
sayısı çok iyi değil ama yeterli.
Kapı içlerinde sunulan metal tutamaklarla
sportif bir tat katılan iç mekan
beş kişilik yolculuklar için yeterli
bir alan sunuyor ve bu sırada bagaj
hacminden de ödün verilmiyor.
Sürüş konusuna ilk olarak olumsuz
bir özellikle başlayalım.Duster
yüksek hızlara çıkıldığında gürültülü
bir araç oluyor. Motor gürültüsü ile
birlikte, camlardan sızan rüzgar sesi
ve bazı mekanik gürültüler de bu
araçta standart.
Ülkemizde 1.6 lt 105 HP güç üreten
benzinli ve 1.5 dCi dizel motorun
85 ve 110 HP güç üreten seçenekleri
ile satışa sunulan Duster, testimize
benzinli ünite ile konuk oldu.
105 HP güç üreten motor 148 Nm’lik
torkunu kullanıma sunuyor. 5 ileri
oranlı manuel şanzımanla da iyi bir
iş birliği yapıyor: Yolları çok net değil
ama genel çalışma karakteri beklentileri
karşılıyor. 0-100 km/s hızlanma
11.5 sn’de tamamlanırken,
maksimum hız ise 165 km/s olarak
açıklanıyor.
Duster sert viraj girişlerinde güven
vermeyi başardı. Fren performansı
ile de güvenlik beklentilerine çok rahat
cevap veriyor.
Sonuç
Sağlam ve ekonomik kompakt SUV ile bu sınıfta
bir orta yol bulunmuş gibi görünüyor.
Uygun fiyat ve fazla zorlanmadan karşılanabilecek
beklentilere sahip bir araç arayanlar,
Duster’ı çok rahat listelerine alabilir.
Biraz daha fazlasını istiyorsanız bu motor
seçeneği ve iki tekerlekten çekişli versiyonu
değil, 110 HP’lik dizel motor, zengin bir
donanım ve dört tekerlekten çekiş sistemi ile
44 bin TL’ye sahip olabilirsiniz.
Bir yanıt yazın