Otokoç Otomotiv’in Genel Müdürü Görgün Özdemir yaptığı değerlendirmede, 2012’nin tüm sektör açısından zorlu geçtiğini, toplam pazarın bir önceki yıla göre yaklaşık yüzde 10,4 daralarak 812 bin seviyelerinde kaldığını söyledi. Otokoç Otomotiv’in 66 bin 100 yeni araç satışı ve 3 milyar TL ciroyla otomotiv perakendeciliğindeki liderliğini sürdürdüğünü belirten Özdemir, “Avrupa’da yaşanan kriz, ÖTV artışı ve model yılı geçişinde yaşanan değişiklik ile ekonomiyi soğutma politikaları toplam pazarın daralmasında etkili oldu.” dedi.
2012 yılı sonuçlarına göre Avrupa’da Türkiye pazarından daha az daralma gösteren toplam 18 pazar olduğuna değinen Özdemir, Türkiye pazarı ile ilgili olarak sözlerini şöyle sürdürdü. “1.600 cc altında kalan otomobillere ait ÖTV’nin yüzde 37’den yüzde 40’a çıkarılmasının otomobil pazarındaki olumsuz etkileri, ilk defa gerçekleşecek yılbaşı model yılı geçişi ve yılsonu kampanyaları nedeniyle 2012 yılında sınırlı kaldı. Bu artışın olumsuz etkilerinin 2013 yılında daha fazla görüleceğini tahmin ediyoruz.”
Otokoç Otomotiv 2012’de 66 Bin 100 Araç Satarak yüzde 8,1 Pazar Payı Elde Etti
Özdemir şöyle devam etti, “Rekabet üstü uygulamalarla müşteri, çalışan ve hissedara değer katarak sektörde öncü olma misyonundan hareketle, faaliyet gösterdiğimiz her coğrafyada ve her iş biriminde lider olmayı amaçlayan Otokoç Otomotiv olarak, 2012 yılı sonunda gerçekleştirdiğimiz toplam 66.100 adet satışla otomotiv pazarından yüzde 8,1 pay aldık. Bu rakam bir perakendeci olarak bu yıl da sadece 4 üretici ve distribütör marka hariç, diğer üretici ve distribütör markalardan daha fazla satış anlamına geliyor.”
Not: Basın bülteninden derlemedir.
Bir yanıt yazın