Yeni Doblo’nun tasarımı tamamen
farklı: Aslında bir ticari araç olmasına
rağmen bu imajdan sıyrılmış ve
crossover araçlarla bile başa çıkabilecek
hale gelmiş. Aracın en çok dikkat
çeken yanlarından birisi de gülümseyen
bir ifadeye sahip olması.
Ancak arka kısım hala ticari araç havası
barındırıyor. Yenilenmesi ile
birlikte ESP’nin donanım listesine
eklendiği Doblo’da, sıkışık yakıt ve
emisyen tasarrufu sağlayan start-stop
otomatiği de Doblo’nun silahlarından
biri.
Yan sürgülü kapılar ise kullanışlılık
kazandırıyor. Bagaj kısmını
kullanmaksa biraz zor: Devasa kapağı
açabilmek için hem biraz kaslı
olmaya hem de geniş bir alana (1.5
m) ihtiyaç duyuluyor. Bagaj hacmiyle
Doblo, rekortmen değerlere
imza atıyor: 790 lt’lik standart hacim
koltuklar katlandığında 3 bin 200
lt’ye çıkıyor.
İç mekanda da önemli iyileştirmeler
var ve Bravo ile benzer bir çizgi
tercih edilmiş. Kullanışlılık konusunda
bir sıkıntı yaşanmayan iç
mekanda, arka taraftaki elektrikli
camlar ve havalandırma kanalları, ticari
araçların bu iki önemli eksiğini
ortadan kaldırıyor. Ancak vites
kolu ve körüğü pek hoş görünmüyor.
1 tonluk yükleme kapasitesi de
rekortmen bir rakam.
Arka süspansiyonda kullanılan
bi-link adlı çok bağlantılı sistem,
özellikle arka koltuk yolcularının
konforunu artırıyor ve sürüş karakterini
iyileştiriyor. Bol virajlı ve biraz
hızlı yaptığımız zorlama testlerinden
dışında başarıyla çıkan Doblo
güven veren bir araç. Yüksek sürüş
pozisyonu beklentileri karşılarken,
koltuklar sınıfı rahat geçemiyor:
Minderler yumuşak, yan destekler
yetersiz.
Gürültü açısından otomobilleri
yakalayan Doblo’da dizel motorun
sesi iç mekana neredeyse hiç yansımıyor.
Start-stop otomatiğinin çalışması
da rahatsız etmiyor. Gösterge
panelini ise biraz sıradan bulduk.
4000 d/d’de 105 HP güç üreten
motor, 290 Nm’lik torkunu 1500
d/d’de kullanıma sunuyor. Hızlanmada
çekici verileri sağlayan 1.6
Multijet motorlu test aracının yakıt
tüketimi ise beklediğimizden biraz
daha yüksek çıktı. Doğru vites değişim
zamanlarını da gösterge panelinden
gösteren Doblo’da, 6 ileri
oranlı bir manuel şanzıman görev
yapıyordu. Yolları çok net belli olmadığı
şanzıman bunun dışında sürüşe
olumsuz bir hava katmadı.
Atak bir karaktere sahip olan Doblo’nun
yüksek hızlara çıkma isteği ve
esneklik değerlerini yeterli bulduk.
Kolay dozlanan bir fren pedalına sahip
olan Doblo, duruş mesafesi ile de
güvenlik sınırı civarında dolandı.
Yönlendirme kabiliyeti ise çok iyi değil
ama bunu çok iyi yapanlar zaten
çok daha fazla para istiyor.
Sonuç
Şıklaşan görünümüyle ticarilikten uzaklaşan
yeni Fiat Doblo, gülümseyen yüzü ile çevreye
pozitif enerji de yayıyor. İç mekanında konfor
özellikleri artan Doblo’nun sürüş karakteri
de arka akstaki bi-link süspansiyonla
iyileşmiş. Doblo, 1.6 Multijet motoruyla
önemli işler yapacak gibi görünüyor. Bagaj
hacmiyle paralel olarak taşıma kapasitesinin
de 1 tona çıkmış olması da Dıbo’nun en güçlü
kozları arasında.
Bir yanıt yazın