2004 yılından itibaren Türkiye pazarında yer alan ve 2009 yılında yaptığı atakla dikkat çeken Dacia, 2010 yılında daha da iddialı olmanın planlarını yapıyor. Binek ve hafif ticari araçlarının satışının toplamında pazarı 13’üncü sırada tamamlayan Dacia, marka yöneticisi Orhan Çetin’in yaptığı açıklamaya göre bu yıl toplam 15 bin araç satarak pazar payını yüzde 3’e çıkarmak istiyor. Renault Mais Dacia Marka Yöneticisi Orhan Çetin bu konuyla ilgili olarak yaptığı açıklamada şunları söylüyor: “Bu yıl ve sonrasında öncelikli hedefimiz, Dacia markasını çok daha ileriye taşımak. Elimizde de bunu gerçekleştirmek için çok önemli silahlar var. Uzun vadede baktığımız zaman, Dacia ile Türkiye’de yüzde 4-5 aralığında bir pazar payına sahip olmak istiyoruz. Ancak belirttiğim gibi öncelikli hedefimiz bu yıl ulaşacağımız satış adeti ile pazardan yüzde 3’lük bir pay almak. Geçtiğimiz yılın son ayında tahminlerin üzerinde bir satış rakamı ortaya çıktı. Bunun akabinde bu yılın ocak-şubat satışlarına baktığımızda da, geçtiğimiz yılın aynı aylarına göre daha yüksek bir satış rakamı olduğunu görüyoruz. Bu duruma rağmen 2010 yılında pazarın daralacağını düşünüyoruz ve hazırlıklarımızı da buna göre yapıyoruz. Ama ekonomik gelişmeler pozitif olur ve bu istikrarla birleşirse, tatlı bir sürpriz de yaşayabiliriz. Geçtiğimiz yıl 9 bin 700 adetlik satış rakamına ulaştık ve Dacia’nın Türkiye’deki satış rekorunu kırdık. Şimdi hedefimiz bunu daha da ileriye taşımak.” Bu yıl Dacia için bir dönüm noktası olacağını da belirten Orhan Çetin, nisan ayında satışa sunacakları ancak şimdiden ön satışlarının startını verdikleri Duster’ın bunda çok önemli bir rolü olduğunu da dile getirdi. ~Duster’ın otomobil pazarında bilinenleri değiştirmek için yola çıktığını da belirten Çetin, bu konu hakkında ise şu açıklamayı yaptı: “Duster gerçek ve çok iyi bir performansa sahip, sağlam, dayanıklı bir 4×4’ün aynı zamanda hesaplı olabileceğini ispatlamak için geliyor. Duster’a 2010 yılı ve sonrasındaki hedeflerimizde çok güveniyoruz. 29 bin 990 TL olarak belirlediğimiz fiyat fuar süresince büyük yankı buldu. 44 bin liraya kadar çıkan bir fiyat etiketi ile kullanıcılar Duster’a farklı özellikleri ile sahip olabilecek. Duster ülkemize önce 4×2 versiyonları ile gelecek. Bu araçların ön satışlarını yapmaya başladık ve nisan ayının sonlarına doğru müşterilere teslim edeceğiz. Dört tekerlekten çekişli versiyonlarsa haziran ayından itibaren ülkemize ulaşacak. Duster, karakteri, sağlamlığı, modern dizaynı, çevreciliği ve düşük yakıt tüketimiyle Türkiye’de çok geniş bir kitleye hitap edecek. Bu yıl 2 bin 900 adetlik Duster satışı hedefliyoruz. Biz bu konuda çok iddialıyız. Çünkü Duster’la, orta sınıfta yer alan insanlarımızın da arazi aracına rahatlıkla binebileceklerini ispatlayacağız. Sürüş ve çekiş yetenekleri ile Duster, pahalı SUV’lara göre arazi şartlarında daha fazla boy gösterecek bir araç olacak.”
Bir yanıt yazın