MERCEDES
Yakın geçmişe kadar S Serisi modellerinde 6, 8 hatta 12 silindirli motorlar görev yapardı. Ancak artık durum değişti ve silindir sayısı 4’e kadar geriledi: S 250 CDI. Bu motorun ürettiği 500Nm’lik tork, 1968 model 300 SEL 6.3 ile bire bir aynı. Ancak dikkat, yeni modelin motor hacmi sadece 2.1 lt, yani dedesinin sadece üçte biri kadar. 4 silindirli motora sahip olan ilk Mercedes’in 240 km/s’lik maksimum hızı da diğer performans rakamları da, zamanının Porsche 911’lerinden bile hızlı olan dedesine oldukça yakın. Ancak yeni modelde kullanılan Blue Efficiency, çok önemli bir fark anlamına geliyor. Tüketimi optimize eden bu sistem sayesinde bu üst sınıf otomobil, norm parkurda sadece 5.7 lt motorinle yetinebiliyor. Dedesi ise 20lt’den daha fazla tüketiyordu.
Teknik veriler
Mercedes 300 SEL 6.3: Önde uzunlamasına yerleştirilmiş V8 motor; silindir başına 2 supap; motor hacmi: 6289 cc; maksimum güç: 250 HP-4000 d/d; mak-simum tork: 500 Nm-2800 d/d; arkadanitiş; 4 ileri otomatik şanzıman; 0-100km/s: 7.5 sn; maksimum hız: 220 km/s;yakıt deposu: 100 lt; tüketim: 20 lt/100km
Mercedes S 250 CDI
Önde uzunlamasına yerleştirilmiş çift turbolu 4 silindirli motor; silindir başına 4 supap; motor hacmi: 2143 cc; maksimum güç: 204 HP-4200 d/d; maksimum tork:500 Nm-1600 d/d; arkadan itiş; 7 ileri otomatik şanzıman; 0-100 km/s: 8.2 sn; maksimum hız: 240 km/s; tüketim: 5.7lt/100 km~FORD
2011 yılı Ford için tam bir Focus yılı olacak: Golf’ün ezeli rakibi Focus’un üçüncü kuşağı mart sonunda piyasaya çıkacak. Paris’te bu otomobilin üç karoser seçeneğinin (hatcback, sedan, station) yanında, sportif ST versiyonunu da görebileceğiz. Piyasaya çıkış tarihi 2012 başı olarak açıklandığından bu otomobilin hayranlarının biraz daha sabırlı olması gerekiyor. Hoş bir renge sahip olan otomobilin kaputunun altında, EcoBoost ailesinin gücü 250HP’ye çıkarılmış bir versiyonu görev yapıyor. Volvo’dan alınan turbo motorla donatılan öncüsüne göre bu rakam, 25 HP’lik güç artışı anlamına geliyor. Otomobilin ön aksındaki kilitli direksiyon, bu yüksek gücün sorun çıkmadan tekerleklere aktarılmasını sağlıyor. Hızlanma ve maksimum hızla ilgili herhangi bir açıklama olmamasına rağmen, yeni ST’nin 0-100 km/s’yi 6.5 saniye civarında gerçekleştirmesi ve maksimum hızının 250 km/s civarında olması mümkün.
PORSCHE
Cayenne ile çok iyi para kazanıyor olsa da 911 hala Porsche için daha önemli: Prestij. Durum böyle olunca Alman üretici, 911’i sürekli yenileyip yeni versiyonlarını piyasaya çıkıyor. Bunun son örnekleri ise, fuarda görücüye çıkacak olan 911 GTS’in coupe ve cabrio versiyonları. 911’in teknolojileri ve görünümüne yapılan değişikliklerle hazırlanan ikilide, 4 tekerlekli versiyonların 44 mm daha geniş olan karoseri ve gücü 408 HP’ye çıkarılmış 3.8 lt’lik motor kullanılmış. Bu rakam, Carrera S (385 HP) ile GT3 (435HP) arasındaki boşluğu mükemmel bir şekilde dolduruyor. Bunun sonucunda GTS, 0-100 km/s’yi 4.6 saniyede, yani Carrera S’ten 0.1 saniye daha önce tamamlıyor. Maksimum hız ise Carrera S’e göre 4 km/sartarak 306 km/s’ye ulaşıyor. Görsel olarak GTS modelleri, diğer modellerden, 19 inçlik siyah boyalı jantları, spor koltukları ve iç mekanlarında kullanılan bolca alkantara döşeme ile ayrılıyor.~HYUNDAI
Avrupa atağını devam ettiren Hyundai’nin en önemli yeniliği ix20 adlı kompakt van olacak. Firmanın Rüsselsheim’daki (Almanya) dizayn merkezinde geliştirilen aracın tasarımı Dizayn Şefi Thomas Brückle’ye ait. Aracın kaputunun altında iki benzinli (1.4 lt 90 HP ve1.6 lt 125 HP) ve bir adet dizel motor (1.4 lt 90HP) görev yapacak. Dizel versiyon, standart start-stop sistemiyle 100 km’de 4.5 lt yakıt tüketecek. ESP, 6 havayastığı, aktif kafalıklar ve CD’li radyo, kasım ayı içinde piyasaya çıkacak olan ix20’lerde standart olacak. Bir ay sonra bunu, görünümü rötuşlanan, yeni motor seçenekleri eklenen ve tüm motorları artık Euro 5 normunu karşılayan küçük (3.57 m)i10 takip edecek.
AUDI
Alman üretici, e-tron Spyderile temiz elektrikli otomobili, keyifli bir rodaster ile harmanlamış. Bir plug-in hibrid olan Spyder’da iki adet elektrik motoru görev yapıyor. Akülerinin tek şarjıyla 50 km boyunca ilerleye bilen Spyder’ın 3.0 V6 TDI motoru (ortada konumlandırılmış) ise aküler bittiğinde devreye giriyor. Audi’nin açıklamasına göre bu kombinasyon, bugüne kadar hiçbir dizelin sahip olmadığı kadar yüksek bir menzil ve süper sporcuları aratmayan bir performans sağlayacak. Prototipin karoserinde alüminyum ve karbon-fiber kullanan Audi, yürüyen aksam, frenler ve direksiyonu ise R8’den almışlar.~CHEVROLET
Captiva’yı Chevrolet, daha heybetli bir burun tasarımı ve 4 yeni motorla (benzinli: 171/258HP; dizel: 163/184 HP) sahneye çıkaracak. Kokpitinde de değişiklikler yapılan aracın güçlü versiyonlarında 4 tekerlekten çekiş sistemi standart olacak. Yenilenen Captiva’nın satışına ise 2011 başında başlanacak.
Yorum yazın