Bazı otomobiller kendi rüzgarını
çok daha iyi yaratır. Seat Ibiza Cupra
bu otomobillerden biri. Küçük
motoru ve kalıbına sığmayan görünümü
ile bu Cupra çok iddialı ve sıra
dışı.
Tasarım açısından ne yazık ki
Ibiza Cupra’nın meydan okuyan karakteri
belirgin bir şekilde ortaya çıkarılmamış.
Sanki bu rol Bocanegra
ismi verilen modele verilmiş.
Abartıdan uzak bir tasarıma sahip
olan Ibiza Cupra, küçük farklılıklarla
çekici bir hale getirilmiş. Motor kaputu
ve çamurluk birleşiminde beklediğimizden
daha küçük bir hava girişi
yer alıyor. Fakat meraklı gözler
bu hava girişinin hemen altında,
oval şekilde yerleştirilmiş 5 parçalı
nefes alanlarını hemen fark ediyor.
Bu önemli dokunuşla birlikte aracın
yüzünde çok önemli bir ifade yakalanmış.
Bakışları daha keskin ve
net bir hale getirilmiş. Alt tarafta
daha büyük bir hava girişine yer verilirken,
lazerlere gönderme yapan
sis farlarının tasarımı da tasarıma
keskin etki yapan detaylardan. Üçgen
formlu farlarıyla birlikte Ibiza
Cupra, abartıdan uzak bir şekilde,
agresif ve kibirli bir görünüme büründürülmüş.
Çamurlukları çok fazla
şişkin olmayan bir profil görünümü
ile karşımıza çıkan araç, arkaya
doğru son derece sportif bir şekilde
yükselen omuz çizgisi ile heybetli görünüyor.
Arkadan bakıldığında ise
devasa ve tam ortaya konumlandırılmış
egzoz çıkışı aracın asıl kimliğini
ele veriyor. Sadece bu detayla
bile Ibiza Cupra yolların heybetli ve
asfalt kazıyan modellerinden biri
olduğunu ortaya koyuyor.
Yaşam alanı konusunda da abartıdan
uzak bir tasarım var. Çizgili
koltukları ile beğenimizi kazanan yaşam
alanında her şey sürüş öncelikle
olacak şekilde tasarlanmış. Orta
konsolun sürücüye dönük tasarımı
da, direksiyon simidinin kalın ve altı
kesik yapısı da bu otomobilin sürücü
öncelikli olduğunu gösteriyor.
Bilindiği gibi bu araç 1.4 lt’lik, ilk
bakışta son derece cılız görünen
bir motora sahip. Yani ilk anda böylesine
küçük hacimli bir motorla idare
edeceğinizi düşünmek, moralin
bozulmasına neden oluyor. Fakat
180 HP güç üreten motorun aynı zamanda
250 Nm’lik tork değerine
de sahip olduğunu düşünmek rahatlatıyor
ve keyif katsayısını artırıyor.
Kontak anahtarının çevrilmesinin
ardındansa, sürücünün ağzı tam
anlamıyla kulaklarına varıyor. Müthiş
bir motor sesi yaşam alanına yayılırken,
aracın olduğu yerde birkaç
kasılma yaşaması, sizi nasıl bir sürüşün
beklediği yönünde ilk ip uçlarını
veriyor. VW Grubu modelleri
içinde bu hacimde, en yüksek gücünü
üreten motora aynı zamanda 7
ileri oranlı DSG şanzıman ilk kez eşlik
ediyor. Her zaman çok beğendiğimizi
açık yüreklilikle dile getirdiğimiz,
çift kavramalı şanzıman, turbo
ve kompresör desteğini kullanan
motor için ideal bir eş oluyor.
Boyundan büyük işleri yapmaya
hazırlıklı olan ve yaşam alanında bulunanları
da buna hazır olmaya iten
Ibiza Cupra’nın sürmek ayrıcalık.
Sonuç
Her türlü bileşeni özenle seçilmiş bir otomobili
test ettik. Küçük sınıf sporcuların yeniden son
derece iddialı olduğunu da müjdeleyen Ibiza
Cupra, 180 HP güç üreten motoru ve 7 ileri
oranlı DSG şanzımanı ile nefes kesici bir performans
sunuyor. Yaşam alanına yansıyan ve
müzik sistemini bile iptal etmenizi teşvik edecek
kadar kusursuz akustikse, bu aracın en
beğendiğimiz yanlarından biri oldu. Uygun
fiyatı ile Ibiza Cupra çok keyifli.
Bir yanıt yazın