Pastadan küçük bir pay almak ya da pastanın kocaman bir dilimini mideye indirmek. Bunlardan hangisini tercih edersiniz diye sorsak herhalde, büyük bir çoğunluğunuz ya da tamamınız büyük bir dilimi mideye indirmek isteyecektir. Otomotiv sektöründe de artık üreticiler, pastanın kendilerine kalan bölümünü yemek yerine pastanın önemli bir bölümüne ortak olmak istiyor. Bu hedefle yola çıkan ve çok ciddi bir değişim geçiren Skoda Fabia için de durum aynı. Motor seçenekleri artan ve çok iyi bir başlangıç fiyatı ile (24 bin 990 TL) ülkemiz yollarına çıkan Fabia, küçük sınıf pastasından koca bir ısırık almak istiyor. Ülkemiz otomobil pazarındaki satış rakamlarının önemli bir bölümünü küçük sınıf araçların oluşturduğunu düşündüğümüzde, Fabia’nın gözünü çok daha yükseklere diktiğini rahatlıkla söyleyebiliriz. Peki bu payı alabilmek için Fabia nasıl bir değişim gösterdi, gelin birlikte inceleyelim.Rakiplerinin yaptıkları ataklara cevap verme konusunda, daha önceleri biraz geride kalan Fabia, geçirdiği değişimle son derece etkili bir görünüme sahip oldu. Geçirdiği yenileme operasyonu ile birlikte iddialı günlerine zorlanmadan geri dönebileceğini haykıran Fabia, görünümü ile birlikte en önemli ataklarından birini de fiyatı ile yaptı. Daha önceki açıklamalar sırasında uygun bir fiyat olarak 26 ile 27 bin TL arasında bir fiyat etiketi konuşulurken, Fabia ülkemizde 25 bin TL gibi çok iyi bir başlangıç fiyatıyla pazara çıktı. ~Bu pazarlıkları yapanları gerçekten de kutlamak gerekiyor. Küçük sınıf araçların 28 bin TL’dan başladığı ülkemizde, bu çok ciddi bir başarı. VW Grubu çatısı altında yer alan ve bu grubun tüm özelliklerinden yararlanan bir araç için bu fiyat çok ama çok iyi. Açıkçası bizler görünüm konusunda çok daha kapsamlı bir yenileme bekliyorduk ama bunu bulamadık. Örneğin Skoda’nın artık eskiyen ve değişmesi gereken panjurunun değişim göstermesini bekliyorduk. Kasa ne kadar modern görünürse görünsün, bu panjur nedeniyle araçlar eski gibi algılanıyor. Panjur hafifçe yenilenmiş olmasına rağmen bu değişim anlaşılamıyor. Daha büyük farların ve daha geniş hava girişlerinin kullanıldığı aracın yüzünde önemli bir değişim söz konusu. Daha dışa alınan sis farları ile birlikte aracın eskisine göre daha dinamik ve daha olgun görünmesi sağlanmış. Arka tarafta ya da profil görünümüne ise ağır fırça darbeleri indirilmemiş. İç mekana göz attığımızda ise daha fazla krom malzeme kullanılarak daha kaliteli bir yaşam alanı elde edildiğini görüyoruz. Yenilenen klima ayar düğmeleri ile yine önemli sayılabilecek bir görsel değişim elde edilmiş. Bunun yanında vites değişim uyarısı ile birlikte aracın daha ekonomik bir şekilde kullanılmasının da önü açılmış. Kalite seviyesinin yüksek olduğu yaşamalanında sessizlik değerleri de beğenimizi kazandı. iPod, Aux ve USB girişlerine sahip olan müzik sisteminin kalitesi de oldukça yüksek.~ Kullanışlılık açısından bir sıkıntı yaşatmayan iç mekan,VW Grubu ile ortak bir karaktere bürünerek daha fazla keyif verici olmuş. Elden geçirilen direksiyon simidi ve vites konsolu da beğenimizi kazanan detaylardan oldu. Sert koltuk minderlerine sahip olan araç özellikle uzun sürüşler sırasında rahatsızlık veriyor. Yan destekleri yeterli olan koltuklarda biraz daha yumuşak karakterli minderler daha iyi olurmuş. Eşya gözlerinin sayısının yeterli olduğu yaşam alanında, görüş açıları konusunda ise arka tarafta biraz problem var. Park manevraları sırasında bir yardımcıya ihtiyaç duyuluyor. Bagaj hacmi konusunda da küçük sınıf beklentileri rahat karşılanıyor. Sürüş karakteri açısından Fabia biraz sert ayarlara sahip olan süspansiyonu ile karşımıza çıktı. Bazıları için sert süspansiyon konfordan ödün verildiği anlamına gelebilir ama biz Fabia’da kullanılan süspansiyon sistemini ve sistemin ayarlarını beğendik. Tamam, sert çukur geçişleri sırasında yaşam alanında biraz fazla sıkıntı oluyor ama sürüş karakteri çekici değerler ortaya koyuyor. Özellikle başarılı bir yol tutuş karakteri açısından bu tip sistemleri sevenler, Fabia’dan memnun kalacak. Süspansiyon sert ayarlara sahip olmasına rağmen küçük çukurlar ya da parke taşlı sarsıntılı bir zeminde bile iyi bir performans ortaya koyuyor. Hızlı viraj girişleri sırasında ve sık aralıklarla girdiğimiz viraj testleri sırasında Fabia bizlere güven veren bir karakter ortaya koydu. ~Üstelik limitlerini artırdığımız zaman verdiği tepkileri bile fazlasıyla beğendik. Önden kayma eğilimi olsa bile bu durum, çok yüksek süratler kullanılmadıkça tehlikeli boyutlara ulaşmıyor. Aracın kalın bir direksiyon simidi ile yapılan yönlendirmesi de bizlere keyif vermeyi başardı. Direksiyon simidini sevdiğimiz aracın yönlendirme sisteminde abartılı ve huzursuz eden boşlukların olmaması çok iyi. Yüksek hızlarda bile direksiyon sisteminin tepkileri son derece iyi. Elbette kusursuz değil ama kendi sınıfının içinde ön sıralarda oturmayı çok rahat bir şekilde hak ediyor. Sürüş sırasında, kumanda elemanlarının nerede olduğunu aratmayan kokpit tasarımı da hayatımızı kolaylaştıran detaylardan oldu. Birçok araçtan çok daha iyi bir manuel şanzımana sahip olması da önemli bir avantaj. Üstelik vites konsolunun olduğu bölümün tasarımı baştan savma olmamış. Kaliteli görünen bir vites körüğü ve kumanda kolunun kullanılması, bu sınıfta birçok üreticiye örnek olabilecek kadar iyi. Şanzımanın çalışma karakterinde de çok önemli bir sorun yok. Vites geçişleri kemikli ve yolları kolaylıkla bulunabiliyor. Aracın bazı yerlerinde kullanılan plastik malzeme ve montaj hataları ise dikkat çekici bir seviyede. Fiyatı uygun yapabilmek için bunlar karşımıza çıkıyor ama özellikle kapı içlerinde kullanılan malzemeler ve işçilik bu araca hiç yakışmıyor. ~Skoda Fabia’nın en önemli yeniliklerinden biri de Skoda tarafından geliştirilen 1.2 lt’lik TSI motor. 86 ile 105 HP arasında değişen iki güç seçeneği bulunan bu motoru VW Grubu’nun diğer araçlarında da görme şansımız olacak. Test aracında ise1.4 lt’lik benzinli motor görev yapıyordu. 85 HP güç ve 132 Nm tork üreten motor beklentileri karşılıyor. Yüksek devirlere çıkıldığında performans memnun edici seviyeye ulaşıyor ama tüketim de bu arada, beklendiği gibi artış gösteriyor. Motorun biraz gürültülü çalışması ise olumsuzluk olarak ön plana çıkan detay oluyor. Açıkçası bu motor seçeneği ile öyle atak bir karakter ortaya çıkmıyor ama kullanımda da büyük bir zorluk yaşanmıyor. Makul seviyelerde zorlanmadan kalan tüketim değerlerini görmemizin ardından, bu motor seçeneğine duyduğumuz sempati biraz daha arttı. Sessiz çalışan motorun esneklik değerleri de başarılı. İlk kalkışlar sırasında atak olan motorun hızlanma isteği de çok yüksek değil. Pedalların kullanımı konusunda sıkıntı yaşatmayan Fabia’nın panik fren sırasında duruş karakteri ve duruş mesafeside son derece iyi.
SONUÇ
Skoda Fabia önemli bir değişim gösterdi ve artık pazardan aldığı payı artırmak istiyor. Görünümü tazelenen Fabia, yaşam alanında yapılan kaliteli değişimlerle rakipleri ile daha kolay baş edebilecek seviyeye geldi. ~Kullanımı kolay olan ve birçok rakibini kıskandıracak detaylara sahip olan Fabia, iddialı başlangıç fiyatı ile bize göre de pastadan daha büyük bir pay almayı çok rahat bir şekilde hak ediyor.
(+) Fiyat, kalite, yaşam alanı, motor, tüketim, direksiyon, süspansiyon
(-) Montaj, plastik ve işçilik, arka görüş, yüksek hızlara çıkma isteği
Bir yanıt yazın