Genel

Performansıyla havasını atıyor

Bir bölümünün yanından havasını atarak, rüzgar etkisi yaratarak geçip gidiyor.

Opel Astra bu kez 1.4 lt 140 HP güç
üreten benzinli motoruyla test konuğumuz
oldu. Astra versiyonları
içinde 1.6 lt 180 HP güç üreten motorun
dışında, 0-100 km/s hızlanmayı
9.9 sn’lik sonuç ile, 10 sn’nin altına
çeken tek motor ünitesi olan 1.4
lt’lik makine büyük beğenimizi kazandı.
Neredeyse tüm otomotiv üreticilerinin
kullanmaya başladığı küçük
hacim ve yüksek güç prensibini
uygulamaya başlayan Opel, kompakt
HB sınıfında yer alan Astra modeline
bu tip bir ayrıcalık kazandırmış
oldu. 1.6 lt 115 HP güç üreten
motorla yetinmeyen ama 1.6 lt 180
HP güç üreten üniteyi de fazla bulanlar
için çok iyi bir alternatif oluşturulmuş
oldu. 4900 d/d’de 140 HP
güç üreten motor safkan bir performans
makinesi değil elbette ama ortaya
çıkan değerleri yabana atmak
mümkün değil. Altı ileri oranlı manuel
şanzımanla kombine edilen
motorun 1850 ile 4900 d/d aralığında
200 Nm tork üretiyor olması da
oldukça çekici bir veri. Çekiş gücünün
oldukça iyi olmasını sağlayan bu
veri, küçük hacimli ama turbo ile büyük
bir keyif veren ünitenin önemli
artılarından biri. Fabrika verilerine
göre maksimum hızı 202 km/s
olan Astra’nın bu motor seçeneği ile
açıklandığı gibi hızlanma isteği son
derece yüksek. Yapmış olduğumuz
performans testlerinde bu motor ile
oldukça başarılı zamanlar elde ettik.
Açıklandığı gibi 10 saniyenin altına
inen 0-100 km/s hızlanma performansını,
bizler de yapmış olduğumuz
ölçümler sırasında, üstelik zorlanmadan
elde ettik. Bunun yanında
yine performanslı kullanım verileri
açısından baktığımızda 0-130
km/s hızlanma sonuçlarının da en
iyiler arasına rahatlıkla girdiğini
söylemek isteriz. Yüksek hızlara
çıkma isteğinin son derece yeterli olması
da bu otomobilin keyif aldığımız
yanlarından biri oldu. Ayağımızı
gaz pedalının her üzerine götürdüğümüzde,
bir canlılıkla karşılaşmış
olmamız, bu versiyonun beğendiğimiz
bir yönü oldu. Elbette
bazı turbo boşluğu problemleri de
var. Turbonun devreye girmesi için
geçen bu süre sırasında biraz sabırlı
olmak gerekiyor. Bu durum alt devirlerde
Astra’nın oldukça güçsüz ve
cansız bir motora sahip olduğu yönünde
bir izlenim bile uyandırabilir.
Fakat siz siz olun, dizginleri elden bırakmayın.
Çünkü yaşanan bu turbo
boşluğunun ardından, yaklaşık yüz
beygir daha devreye girmiş gibi oluyor
ve tam anlamıyla bir patlama yaşanıyor.
Bu patlama sırasında ön tekerleklere
aniden binen gücü kontrol
etmek için dizginleri iki elinizle
sıkı sıkıya kavramanız gerekiyor.
Çünkü yine tıpkı bir atı kontrol ediyormuşsunuz
gibi bir izlenimle Astra,
ani gelen bu güç nedeniyle burnunu
farklı yönlere çevirebiliyor.
Özellikle hızlı ilk kalkışlar sırasında
yaşanan bu durum çok büyük bir
problem değil.

Sonuç



Motor seçenekleri açısından çok zengin bir
yelpaze sunan başlayan Astra, 1.4 lt 140 HP’lik
ünitesiyle “Ben buradayım” diye haykırıyor.
Rakiplerinin büyük bir bölümünün karşısına
çok daha avantajlı bir şekilde dikilen Astra,
sürüş özellikleri ve karizmatik görünümüyle
kompakt sınıfın hiç tartışmasız önemli modellerinden
biri oldu. Kalite çıtasının bir
hayli yüksek olduğu Astra, hedefi tam ortadan
vuran motoruyla beğeni topluyor.

Genel

Performansıyla havasını atıyor

Opel Astra 1.4 lt’lik turbo motoru ile rüzgar etkisi yaratarak geçip gidiyor.

Opel Astra bu kez 1.4 lt 140HP güç üreten benzinli motoruyla test konuğumuz oldu. Astra versiyonları içinde 1.6 lt 180HP güç üreten motorun dışında, 0-100 km/s hızlanmayı 9.9 sn’lik sonuç ile, 10 sn’nin altına çekentek motor ünitesi olan 1.4 lt’lik makine büyük beğenimizi kazandı. Neredeyse tüm otomotiv üreticilerinin kullanmaya başladığı küçük hacim ve yüksek güç prensibini uygulamaya başlayan Opel, kompakt HB sınıfında yer alan Astra modeline bu tip bir ayrıcalık kazandırmış oldu. 1.6 lt 115 HP güç üreten motorla yetinmeyen ama 1.6 lt 180HP güç üreten üniteyi de fazla bulanlar için çok iyi bir alternatif oluşturulmuş oldu. 4900d/d’de 140 HP güç üreten motor safkan bir performans makinesi değil elbette ama ortaya çıkan değerleri yabana atmak mümkün değil. Altı ileri oranlı manuel şanzımanla kombine edilen motorun 1850 ile 4900 d/d aralığında 200 Nm tork üretiyor olması da oldukça çekici bir veri. Çekiş gücünün oldukça iyi olmasını sağlayan bu veri, küçük hacimli ama turbo ile büyük bir keyif veren ünitenin önemli artılarından biri. Fabrika verilerine göre maksimum hızı 202km/s olan Astra’nın bu motor seçeneği ile açıklandığı gibi hızlanma isteği son derece yüksek.Yapmış olduğumuz performans testlerinde bu motor ile oldukça başarılı zamanlar elde ettik. Açıklandığı gibi 10 saniyenin altına inen 0-100 km/s hızlanma performansını, bizler de yapmış olduğumuz ölçümler sırasında, üstelik zorlanmadan eldeettik. Bunun yanında yine performanslı kullanım verileri açısından baktığımızda 0-130 km/s hızlanma sonuçlarının da en iyiler arasına rahatlıkla girdiğini söylemek isteriz.~ Yüksek hızlara çıkma isteğinin son derece yeterli olması da bu otomobilin keyif aldığımız yanlarından biri oldu. Ayağımızı gaz pedalının her üzerine götürdüğümüzde, bir canlılıkla karşılaşmış olmamız, bu versiyonun beğendiğimiz bir yönü oldu. Elbette bazı turbo boşluğu problemleri de var. Turbonun devreye girmesi için geçen bu süre sırasında biraz sabırlı olmak gerekiyor. Bu durum alt devirlerde Astra’nın oldukça güçsüz ve cansız bir motora sahip olduğu yönünde bir izlenim bile uyandırabilir. Fakat siz siz olun, dizginleri elden bırakmayın. Çünkü yaşanan bu turbo boşluğunun ardından, yaklaşık yüz beygir daha devreye girmiş gibi oluyor ve tam anlamıyla bir patlama yaşanıyor. Bu patlama sırasında ön tekerleklere aniden binen gücü kontrol etmek için dizginleri iki elinizle sıkı sıkıya kavramanız gerekiyor. Çünkü yine tıpkı bir atı kontrol ediyormuşsunuz gibi bir izlenimle Astra, ani gelen bu güç nedeniyle burnunu farklı yönlere çevirebiliyor. Özellikle hızlı ilk kalkışlar ya da rampa kalkışları sırasında yaşanan bu durum çok büyük bir problem değil ama dalgın olmamak gerekiyor. Eğer kontrol sırasında zorluk yaşarsanız, bu kez devreye elektronik sistemler giriyor ve performansı törpüleyip, keyfi azaltıyor olmalarına rağmen otomobilin burnunu kontrol altına alıyor. Hızlı ve dinamik bir sürüş karakteri sadece motorun tek başına getirdiği bir artı değil elbette. Başarılı bir çalışma karakterine sahip olan altı ileri oranlı manuel şanzıman, bu konuda ele alacağımız ilk detay. Altı ileri oranlı olması ile ekonomi ve performans beklentilerini aynı anda ve zorlanmadan karşılayan şanzımanın vites geçişlerini de sevdik. Yollar çok rahat bir şekilde bulunuyor ve vites geçişleri kemikli yapısı ile keyif veriyor.~ Motorun ürettiği yüksek gücü yola aktarma konusunda da etkin bir rol oynayan şanzıman, açıkçası Astra’ya yakışıyor ve ben bu otomobile çok rahat yetiyorum diyor. Kumanda grubunun büyük tasarımı ile zorlanmadan beğenimizi kazandığını da notlarımız arasına eklemek isteriz. Bunun yanında sürüş karakteri konusunda da Astra’nın yakışıklı görünen karoseri son derece olumlu bir etki bırakıyor. Başarılı karoser birleşimleri burulmanın önüne geçerken, süspansiyon sisteminin de iyi olması ile hızlı ya da normal sürüşler sırasında salınım neredeyse hiç yaşanmıyor. Karoser sanki bir rayın üzerine bırakılmış gibi bir izlenim uyandırıyor ve izinin üzerinden hiç ayrılmıyor. Motordan gelen turbo sesleri ve yüksek devirlere çıkıldığında, o kulakları çınlatan mekanik sesle birleşen bu sürüş karakteri Astra’nın en önemli artılarından. Orta sertlikte bir ayara sahip olan süspansiyon sisteminden bazı mekanik seslerin gelmesi ise biraz abartılı. Özellikle arka taraftan, küçük çukur geçişleri yada kasislerin geçişleri sırasında biraz fazla mekanik sesler geliyor. Rahatsız edici bir boyutta olmayan bu mekanik sesler süspansiyonun çok fazla konfor öncelikli değil, performanslı kullanımlar için tasarlandığını akıllara getiriyor. Fakat sürüş sırasında özellikle kalabalık aile sürüşleri sırasında konfor konusunda da bir eksiklik yaşamadığımızı söylemek isteriz. Sürüş pozisyonu daha önceki testlerde olduğu gibi bu otomobilin yine en çok keyif aldığımız yönlerinden biri oldu. İdeal sürüş pozisyonunu çok rahat bulduğumuz otomobilin koltukları, profesyonel bir tasarım.Yan destekleri, sırtlık tasarımı veminderleri çok iyi. Kullanım sırasında bu tip bir koltuk tasarımı kendinizi daha iyi hissetmenizi sağlıyor.~ Sonuçta sürüş karakteri açısından asfalt üzerinde karizmatik görünen Astra, sürüş karakteri ile de karizmatik olduğunu ve kullanıcısına büyük bir keyif vereceğini ispatlıyor. Insignia’da kullanılan gelişmiş Flex Ride sistemi yeni Astra’da da yer alıyor. Titreşim ve sesleri azaltma konularında çok iddialı olan bu süspansiyon sistemi, izine sadık otomobiller yaratma konusunda önemli bir simge olacak gibi görünüyor. Astra’nın bir üst sınıfta yer alan modeller kadar sessiz olması da önemli bir avantaj. Motordan gelen mekanik sesler iyi bir dinleti olurken, konfor sessizliği mükemmel seviyeye ulaşmış durumda. Yakışıklı görünen Astra’nın içmekanı da son derece başarılı bir tasarıma sahip. Kullanımı kolayolacak şekilde tasarlanan Astra, daha önceden de yazdığımız gibi tüm beklentilere çok rahat yanıt veriyor. Sürücüyü selamlayan göstergeler, başarılı aydınlatma renkleri, geniş yaşam alanı, görüş açılarında çok büyük bir sıkıntı olmaması, eşya gözlerinin yeterli olan sayısı, havalandırma ve müzik sisteminin çalışma karakteri herkesi memnun edecek seviyede.

SONUÇ
Astra iddiasını her geçen gün biraz daha artıyor. Motor seçenekleri açısından çok zengin bir yelpaze sunmaya başlayan Astra, 1.4 lt 140HP’lik ünitesiyle “Ben buradayım” diye haykırıyor. Rakiplerinin büyük bir bölümünün karşısına çok daha avantajlı bir şekilde dikilen Astra, sürüş özellikleri ve karizmatik görünümüyle kompakt sınıfın hiç tartışmasız önemli modellerinden biri oldu. Kalite çıtasının bir hayli yüksek olduğu Astra, hedefi tam ortadan vuran bu motor seçeneği ile herkesi memnun edecek.~(+) Görünüm, iç mekan, kalite, performans, frenler, yaşam alanı, sessizlik,süspansiyon
(-) Fiyat, bazı görüş açıları, bazı işçilik detayları, önden kayma eğilimi

Yorum yazın

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.