Aslında yeni 208 fotoğraflarımızda yamyassı
çıkmalıydı. Çünkü üzerindeki
baskı gerçekten inanılmaz. Örneğin
gelecekte satılan her iki Peugeot’dan
biri 208 olmalı. Eğer yeni model beklenen başarıyı
elde edemezse, Peugeot da kesin olarak
topun ağzına gelmiş olacak.
Modaya uyup büyük bir otomobil üretmek
yerine Fransız marka, en iyi yaptığı alana geri
döndü: Küçük, hafif, atak ve çekici bir şehir
otomobili. Bu satırlar özellikle kadınların
ilgisini çekecektir, çünkü kadın müşteriler
207’yi çekici bulmaktan vazgeçip alış veriş
listelerinin dışına çıkardılar. Çünkü 207 çok
büyük ve erkeksi olmuştu ve artık Peugeot da
bunu kabul ediyor. 208 ile tasarım ekibi, tekrar
kadın ruhuna hitap etmeyi hedefliyor. Bunun
için öncelikle araca etkili bir rejim yaptırılmış
ve ağırlığı, 207’ye göre 110 kg azaltılmış. Ayrıca
uzunluğu (-7 cm), genişliği (-2 cm) ve yüksekliği
(-1 cm) azaltılmış. Ancak bu küçülme,
iç mekan genişliğinde herhangi bir azalmaya
neden olmamış. Yeni otomobilde güncel Peugeot
modellerinin aslan ağzını andıran büyük
ızgarası ve uzun tampon tekerlek mesafeleri
yok olmuş, yan yüzeyler düzleşmiş ve bu haliyle daha sevimli orantılara kavuşmuş.
Tüm bunlar, iç mekanın tasarlanmasında
da örnek alınan 205’e benzemiş. Gerçekten
de yeni kokpit tasarımı, efsanevi 205’in yeniden
yorumlanması gibi hissettiriyor. Normalden
yükseğe konumlandırılmış monitör ise
otomobile pek yakışmamış. Göstergeler ise
okunaklılığı artırmak ve sürücünün dikkatini
yoldan ayırmasını azaltmak için direksiyonun
üzerinde bir konuma sahip. Ancak bu sadece
bir iddia, çünkü kullanımda pek işe yaramıyor.
Örneğin direksiyon simidi, birçok sürücüde
göstergelerin yarısını kapatacak.
~Bunların dışında ise Peugeot deneysel yeniliklerden
–neyse ki- tamamen kaçınmış. Aslına
bakılırsa bu tür çalışmalar için Peugeot’nun
kasasında para da kalmamıştı zaten. Diğer
taraftan konvansiyonellik kesinlikle faydalı bir
seçim de olmuş. Genel özelliklere bakıldığında
tasarımcıların, oyuncaklara değil, tam da
205’te olduğu gibi ürünün tamamına konsantre
oldukları görülebiliyor.
Bunun sonucu olarak 208’in hem direksiyonu
hem de sürüş özellikleri kıvrak ve atak.
Bu iki özellik 207’de kesinlikle yoktu. Arka
akstaki daha ince stabilizatörler daha yüksek
bir konfor sağlıyor. 17 inçlik geniş tabanlı jant
ve lastikler ise test aracındaki büyük dizel
motorla pek uyumlu değil. Kullanımı fazla güç
gerektirmeyen elektromekanik direksiyonun
sportifliğinden şüphe etmek için ise bizler
gibi otomobil uzmanı olmak gerekiyor. Belki
piyasada daha direkt çalışan ve daha fazla geri
bildirim yapan direksiyon sistemleri var ama
normal kullanıcının daha fazla sportifliğe ihtiyacının
olacağını düşünmüyoruz. Mart ayında
Cenevre Fuarı’nda tanıtılacak olan 208 GTi ise
daha sert ve sportif bir karaktere sahip olacak.
En iyi haberi sona sakladık: Fransız marka
aracın ağırlığı gibi fiyatlarını da hafifletecek.
Donanımlardan arındırılmış haliyle yeni 208’in
fiyatı, öncüsünden ortalama 750 Euro daha
ucuz olacak. Bu da 68 HP’lik baz benzinli
motorda fiyatın (Almanya) 11 bin 600 Euro’dan
başlayacağı anlamına geliyor. ~Testimize konuk
olan 115 HP’lik dizelin fiyatıysa, sahip olduğu
bolca konfor donanımıyla birlikte 19 bin 300
Euro. Bazı önemli unsurların gecikmeli olarak
sunulacak olması ise pek de iyi bir tercih olmamış:
3 silindirli yeni motora sahip tasarruflu
model ve start-stop sistemi yaz aylarında, modern
otomatik şanzıman ise 2014 yılında satışa
sunulacak. Peugeot en azından bu konuda
diyet yapmamalıydı.
Sonuç
İzlenen strateji doğru. Daha küçük, hafif,
tutumlu ve ucuz… Bu haliyle 208’in başarı
rotasına girmemesi için bir sebep yok. Yeniden şık
görünen 208, abartılı
boyutlardan kaçınan bir otomobil. Teknik
olarak fazla yenilik sunmuyor ve yüksekte
konumlanmış göstergeler de çok iyi bir seçim
değil. Ancak bunların hiç önemi yok.
Neticede yeni küçük Peugeot,
samimi, konforlu, kıvrak ve
sevimli bir otomobil. Özet
olarak: iyi karakterli bir
Fransız.
Bir yanıt yazın