Sürüş deneyiminde, mimaride, tasarımda, ergonomide ve çevreye saygıda yeniden doğuşu simgeleyen Yeni Peugeot 208, B segmenti Hatchback modeller arasında podyuma çıkmayı hedefliyor.
Peugeot 208 ile farklı bir sürüş deneyimi yaşanıyor. Bunu elde edebilmek için Peugeot uzmanları aracın iç mekanını tamamen yeniden yaratma cesaretini gösterdiler. Tümümen yeniden tasarlanmış olan sürüş konumu hiçbir araçta bulunmayacak hisler sunuyor. Küçük direksiyon simidi ve göz hizasındaki gösterge paneli ile birlikte 208’in kullanımı daha rahat, daha sezgisel dolayısıyla daha güvenli.
Ayrıca ön panelde konumlandırılan dokunmatik ekran ile sürücü farklı fonksiyonlara kolaylıkla erişebiliyor. Fonksiyonların tamamının dokunmatik ekran üzerinden akıllı telefonlardaki gibi kontrol edilebilmesi 208’i çağdaş kılıyor, araç ve sürücü arasında yepyeni bir doğul ilişki yaratıyor. Radyo fonksiyonlarının grafiksel olarak gösterilmesi, USB bağlantısı ve Audio Streaming özelliği ile müzik aktarımı, Bluetooth telefon kiti ve iPod/iPhone entegrasyonu dokunmatik ekran aracılığı ile sunuluyor.
Araçlarının her biri için yakıt tüketimini ve egzoz emisyonlarını azaltmak amacıyla tüm bilgi birikimini kullanan Peugeot, Yeni Peugeot 208 ile yakıt tüketimini ve CO2 emisyonlarını kontrol altına alan yeni nesil 3 silindirli benzinli motor teknolojisini lanse ediyor.
Mimaride yeniden doğuş
Beklentilerinde derin değişimler yaşayan, çeşitli müşteri kitlelerini kendine çekebilecek ve bir araya getirebilecek bir araç yaratmak için, artık basit yenilemeler yeterli olmuyor. Peugeot 208 projesi, en başından itibaren, Peugeot’nun daha önce hiç uygulamadığı derecede iddialı bir şartnameye sahip oldu. Amaç, gerçekten segmentinde çağ atlatacak bir araç üretmek oldu.
Peugeot, 205, 206 ve 207 gibi yıldız modellerin başarılı olmalarını sağlayan özellikleri yeniden keşfetmek, onları “yeniden yaratmak” amacıyla bazı prensipleri ters yüz ederek Peugeot 208’i yarattı.
Böylece, bir Peugeot modelinin CO2 performansında yeni bir aşamaya erişildi: Hafifletme, aerodinamiğin iyileştirilmesi, yeni nesil 3 silindirli benzinli motorlar… e-HDi motorlar gibi, yeni nesil üç silindirli motorlar da Grubun bu alandaki bilgi birikimi ve teknolojik yeniliklerinden yararlanılarak geliştirildi. Tüm bu değişimler, gam girişi benzinli motorda 207’ye göre 46 g/km’lik bir azalmaya, ortalama olarak ta 34 g/km’lik bir azalmaya olanak verdi.
Tamamen yeniden tasarlanmış bir sürücü bölümüne sahip olan 208, sürücü ve yolcularının günlük yaşamlarına büyük bir değişim getiriyor.
Not: Basın bülteninden derlemedir.
Bir yanıt yazın