908 Hybrid4 sürüş heyecanı ile çevre performansının gerçek anlamda en üst düzeyde bağdaştırılması, Peugeot’nun kimliğinin ayrılmaz bir parçasını oluşturuyor. Bu taahhüt özellikle 2011’de Markanın iki tarihsel mükemmellik alanı olan dizel ile elektriği birleştiren Hybrid4 teknolojisi ile taşınacak.
908 HYbrid4 teknolojisi
2008’de Silverstone’daki hibrid teşhir aracının tanıtımından bu yana Peugeot Sport, Grubun mühendisleri ile yakın işbirliği içinde bu teknoloji ile ilgili çalışmalarını aralıksız sürdürdü.
908 HYbrid4, otomobilin kinetik enerjisinin frenleme fazlarında geri kazanımı ve hızlanma fazlarında geri beslenmesi prensibine dayanan bir sistemi kullanıyor. Bu şekilde kazanılan enerji motor-aktarma grubunun randımanının önemli şekilde iyileştirilmesini sağlıyor.
Sistem geri besleme fazlarının sürdüğü birkaç saniye boyunca kullanılan 60 kW (80 hp)’lik bir güç kazancı sağlıyor. Lityum İyon bataryalarda stoklanan enerji – iki frenleme arasında 500 kJ – hızlanma sırasında arka tekerleklere otomatik olarak aktarılıyor (« push to pass » kumanda yok). Salt elektrikli mod ise sadece servis alanında hareket halindeyken kullanılabiliyor. Bu mod otomobilin homologasyonu için kullanılacak.
908 HYbrid4 hedefleri
908 HYbrid4’i beyaz renkli kasasıyla Cenevre Otomobil Fuarı’nda dünya prömiyerinde tanıttıktan sonra, Peugeot Sport bundan böyle bu araçla hedeflerinden birini gerçekleştirmeye çalışacak: Önümüzdeki 24 Nisan tarihinde Le Mans 24 Saat Yarışı (24 Heures du Mans) Test Günü çerçevesinde aracı Le Mans’da denemek.
Bu hedefler oldukça iddialı, çünkü bu hedeflerin gerçekleşmesi yeni 908 ile “24 heures du Mans” hazırlıklarının aksamadan yapılmış olmasına ve aynı zamanda Mart sonunda düzenlenecek ilk 908 HYbrid4 test sonuçlarına bağlı olacak.
Not: Basın bülteninden derlemedir.
Bir yanıt yazın