2013’te SUV’lardan fazla
büyüyecek tek bir
otomobil sınıfı var: Mini
SUV’lar. Peugeot’nun ilk
resmi fotoğraflarını dağıttığı
2008 de Haziran
ayında, yani doğru zamanda
piyasaya çıkacak.
Gülümser gibi hissettiren
sportif çizgilere sahip burun
tasarımı ve yeterli
miktarda Fransız detayları
ile 2008, bu sınıfta
rahatlıkla söz sahibi olabilecek
potansiyele sahip.
2008’in rakiplerinin
arasında avantajları da
var. Örneğin Nissan Juke
bayağı küçük, Yeti ve Mini
Countryman ise daha pahalı.
Elit Almanlar ve Asyalı
rakipler ise birkaç yıl
içinde sahneye çıkacak.
Bu nedenle yeni küçük
Peugeot o kadar “yalnız”
duruyor ki, daha yakın
bir incelemeyi hak ediyor.
Kuvvetli görünen alt kısım
ve 17 inçlik jantlarıyla
2008, kendine güvenen
bir SUV. Arka tasarımsa
günlük aile kullanıma
bile uygun olduğunu düşündüren
bir büyüklük
hissi veriyor. 2008, küçük
otomobillerden SUV’a
terfi etmek isteyenler ve
sırtı ağrımaya başlamış
ama araçla gezinmekten
vazgeçmeyen 50 yaş ve
üzeri insanlar için iyi bir
seçenek olacak.
4.16 metrelik boyuyla
neredeyse 2008, Yeti
boyutlarında ama daha
eğimli ön camı sayesinde
Skoda kadar köşeli görünmüyor.
2008’de Peugeot,
aslan ağzı olarak
adlandırılan ızgaranın
küçük bir versiyonunu
kullanmış. Farların alt
kısımlarındaki karoser
girintileri de ilginç bir
ayrıntı. Göze hitap eden
şık detaylar bu kadarla da
sınırlı değil: Yan aynalar
hizasındaki karoser hareketi,
stop grubunun dikine
çubuklara (Peugeot bu
hatları aslanın pençe izi
olarak lanse ediyor) sahip
grafiği, stopların profilden
C harfini andırır şekilde
karosere giriş yapması…
~Yaz aylarında 207
SW’nin yerini alacak olan
2008, teknolojilerini aldığı
208’i de hatırlatıyor. Bunun
nedeni ise 2008’in bir
SUV değil de yükseltilmiş
bir station olması. Yani
4×4 sistemi yok.
Yeni küçük Peugeot
günlük kullanıma uygunluk
ve pratiklik taleplerini
de karşılama iddiasında.
Tek parçalı büyük bagaj
kapağı yükleme eşiği yüksekliğinin
sorun olmasını
engellerken, iç mekan da
gayet değişken olacak.
En azından Peugeot’nun
açıklamaları bu yönde.
Çünkü ileri-geri kaydırılabilen
bir arka koltuk
sistemi gündemde değil.
2008’de SW’nin pratik
koltuk katlama sisteminin
kullanılma ihtimali
de var: Arka koltuk tek
bir çekme hareketiyle
zemine yatıyor. Peugeot
yeni küçük SUV’unun iç
mekan resimlerini yayınlamazken
resmi tanıtımı
Mart ayında düzenlenecek
olan Cenevre Otomobil
Fuarı’nda yapacağını
açıkladı.
Motorlar da 208 ile arasındaki
akrabalığın bir
kanıtı olacak. 1.6 lt’lik iki
dizelin güçleri 90 HP ve
115 HP olacak. En küçük
benzinli makine olan 3 silindirli
motorsa 82 HP güç
üretecek ve ilk kez startstop
sistemiyle kombine
edilecek. Müşterilerin
en fazla 1.6 lt 120 HP’lik
versiyonu tercih etmeleri
beklenirken, ileride aileye
156 HP’lik bir seçenek
de daha katılacak. Araçta
doğru düzgün bir otomatik
şanzıman ise olmayacak:
Otomatikleştirilmiş
manuel şanzımanın çalışma
özellikleri pek de
rekabetçi değil.
Fiyat konusunda şu
anda en fazla tahmin yürütebiliriz.
Bize göre baz
benzinli motora sahip
2008’in Almanya fiyatı 17
bin 500 Euro civarından
başlayabilir. Böylece Yeti
(Almanya baz fiyatı 18
bin 650 Euro) ile arasında
çekici bir fark da bırakmış
olabilir.
~ÖNCÜ: SKODA YETI
Pratik, geniş hacimli ve ailelerin station
ve SUV’lardan karşılayabiliyor. uzun yıllardır sıralarında
teknolojileriyle bir seçenek çekiş, 4×4, motorlar,
DSG pek ucuz Almanya ÖNCÜ: SKODA YETI
k, lardan beklentilerini en iyi şekilde
abiliyor. Bu sayede Skoda Yeti,
lardır çok satanlar listesinin üst sıa
yer alıyor. VW raflarından alınan
jileriyle bu 4.22 m’lik Çek, geniş
enek yelpazesi sunuyor: Önden
x4, modern turbo benzinli motor-
G şanzıman… Tek sorun fiyatının
uz olmaması: Dizel versiyonların
a başlangıç fiyatı 21 bin 550 Euro.
Sonuç
Aslında bir SUV olmayan bir SUV mu?
Neden olmasın? 2008 şıklığıyla bu açığını
gayet iyi kapatan bir araç. Bu küçük
Peugeot, agresif bir fiyat politikasıyla
gerçekten büyük
başarılara imza
atabilir. Ayrıca bu
başarı Peugeot
markasının da çok
işine yarayacaktır.
Yorum yazın