Peugeot tasarımcıları malzemenin
en saf hali ile şekillendirilmiş
olan bu süpersporcu için
yarış dünyasından esinlendiler. Onyx,
arka orta pozisyonda konumlandırılan
V8 hibrit HDi FAP 3.7 lt hacimli motoru
ile yüksek performans beklentilerine
karşılık veriyor.
Yarışlara hazırmış gibi tasarlanan
karoser, malzemeler ve renklerin uyumuyla
şaşırtmaya devam ediyor. Çamurluklar
ve kapılar saf bakır varaktan,
elle yapılmış. Cilalanan metal kendini
korumak için hiçbir suni yönteme ihtiyaç
duymadığı gibi zamanla görünüm
bakımından bir evrim geçirecek, olgunlaşıyor.
Karoserinin diğer panelleri ise
karbondan oluşurken, mat siyah renge
boyanmış. Havayı yarıp geçen ön yüz,
dikey radyatör ızgarası ile iki full LED’i
bir araya getiriyor. İncecik LED’ler tam
gerektiği kadarla sınırlanmış ufak bir
yüzeye sahip. Bu sayede akış bölünerek
bir kısmı otomobilin kalbine giderek
karoserin ve gövdenin içine akıyor ve
bu şekilde motoru havayla besliyor.
Akışın diğer kısmı ise aracın yanları ve
çift bombeli tavanından devam ediyor.
Onyx’in stopları ise markanın kendine
has, üç pençeli ışıklı imzasını yansıtıyor.
Farlar aynı zamanda küçük kanatçıklar
taşıyor ve bunlar üst ve yan akışları yönlendiriyor.
Tasarımı ile Onyx 0.30 düzeyinde
bir sürtünme katsayısına sahip.
RCZ’den esinlenen çift bombeli tavan
karbon gövdeden oluşuyor. Kabinini ortaya
çıkaran camlar ve tavan PMMA’dan
oluşurken nano strüktürleri sayesinde
optimum düzeyde bir güvenlik sağlıyor.
~Otomobilin iskeleti yekpare karbondan
oluşuyor. Kasanın bükülme direnci ve
kütlesi optimize edilirken gövdenin ölçülen
ağırlığı 100 kg’ı aşmıyor. Karbon
gövdeye cıvatalarla bağlanmış V8 hibrit
HDi FAP 3.7 lt motor ve yürüyen aksam,
yarış pistlerinde kazanılmış ve kendini
kanıtlamış olan Peugeot Sport tecrübesinin
izlerini taşıyor. Tavandan gelen
borularla NACA girişler vasıtasıyla soğutulan
V8, sahip olduğu 600 HP gücünü 6
vitesli sekansiyel bir vites kutusu ile arka
tekerlere aktarıyor. 4650/2200/1130
mm boyutundaki Onyx’in ağırlığı 1100
kg. 20 inçlik jantların göbeği önde ve
arkada çift üçgen salıncaklar ve inboard
süspansiyon ile gövdeye bağlı.
HYbrid4 sistemi, frenleme safhalarında
kaybedilen kinetik enerjiyi geri kazandırırken
lityum-iyon aküler de saklanan
bu enerjiyi sonraki hızlanmalarda tekrar
kullanıma sunarak fazladan 80 HP güç
sağlıyor.
Sıkıştırılmış ve çekilmiş keçeden
oluşan kabin, herhangi bir dikiş veya
ekleme olmaksızın tek hacimli bir kutu
şeklinde tasarlanmış. Onyx ile ilgili
daha detaylı teknik veriler ise henüz
açıklanmadı.
Bir yanıt yazın