Pirelli, Avrupa GP yumuşak ve medıum lastikler

İzmit’te ürettiği altı farklı tipte F1 PZero ile Formula 1’e lastik sağlayan Pirelli, ilk kez Kanada GP’sindeki serbest antrenmanlarda test ettiği yeni beyaz renkli medium lastiğini, Valencia’da koşulacak olan Avrupa Grand Prix’sinde görücüye çıkıyor. 24-26 Haziran 2011 hafta sonu koşulacak Avrupa GP’sinde yeni medium ve yumuşak lastikler takımların kullanımına sunulacak.

Sezon öncesinde Valencia’da birçok özel test gerçekleştiren Pirelli, Avrupa GP’si için beyaz renkli medium lastikleri temel lastik olarak sunarken, sarı renkli yumuşak lastiği opsiyon olarak sunuyor. 2008 yılında oluşturulan ve modern mimarisiyle dikkat çeken kent içinde yer alan Valencia pisti 5.419 metre uzunluğa sahip. Valencia aynı zamanda Monako ve Kanada’nın ardından sezonun üçüncü cadde pisti olma özelliğiyle de öne çıkıyor. Son derece düzgün bir yüzeye sahip olan Valencia pisti tam gaz gidilen uzun düzlüğü takip eden keskin dönüşleriyle lastikler üzerinde ciddi bir yük oluşturuyor. Formula 1 sezonunun en çok viraja sahip pisti olan Valencia’da 25 viraj yer alıyor. 57 tur koşulacak olan Avrupa GP’sinde hava sıcaklığının 29 derece civarında ve pist sıcaklığının ise sezonun en yüksek seviyede olması bekleniyor.

Pirelli Motorsporları Direktörü Paul Hembery “Bu sezon son derece heyecan verici ve bir o kadar ad keyifli cadde yarışları izledik. Özellikle Kanada, yağmurun da etkisiyle bu sezonun en heyecan verici yarışı olarak öne çıktı. İzleyicinin geçiş imkanının az olduğu Valencia’da da benzer bir heyecana tanıklık edeceğine inanıyorum. Zeminin tipi, yol şartları, hava şartları ve de en önemlisi hava sıcaklığı zor bir yarışa işaret ediyor. Tüm bu zor şartları göz önüne alarak yeni medium ve yumuşak lastiğimizi takımların kullanımına sunuyoruz. Böylece önceki yarışlarda olduğu gibi takımlar farklı stratejiler belirleyebilecek, ki bu da heyecanın artması anlamına geliyor. Yeni beyaz renkli medium F1 PZero dayanıklılığıyla öne çıkıyor” derken, Hispania Racing Team pilotu Vitantonio Liuzzi ise “Sadece uzun ve zor bir pist olmakla kalmayan Valencia aynı zamanda teknik anlamda da nitelik gerektiren bir pist. Görüş açısı düşük virajlarda fren noktasını belirlemem ve bir geçiş noktası yakalamak oldukça güç. Ani frenaj ve keskin dönüşlerde önem kazanan yol tutuş kadar lastikleri korumanın da önemi büyük. Valencia lastiklerin dayanıklılığını test edecek önemli bir sınav niteliği de taşıyor” diyerek lastiklerin öneminin altını çizdi.

Not: Basın bülteninden derlemedir.


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.