2011 yılı finansal sonuçlarını açıklayan Pirelli Grubu, Batı ekonomilerinde yaşanan makroekonomik yavaşlama senaryosuna rağmen temel ekonomik göstergelerinde önemli bir büyüme gerçekleştirdiğini açıkladı. 2011 yılında %16,6’lık artış ile 5,65 milyar Euro ciro elde eden Pirelli Grubu, cirosunu %99’unu oluşturan Pirelli Lastiklerindeki premium segmente odaklanma ve hızlı büyümekte olan ekonomilerdeki endüstriyel varlığını artırma stratejisinin etkinliğini kanıtladı. Pirelli Lastiklerinin etkin fiyat/ürün performansı ile 4,77 milyar Euro’luk cirosu %17,4’lük artışla (kur oranı etkisi kaldırıldığında +%19) 2011 yılında 5,60 milyar Euro’ya ulaştı. Premium cirosu 2011 yılında %27 büyüme göstererek 1,84 milyar Euro’ya ulaşan Pirelli Lastiklerinin otomobil lastikleri cirosu ise %50 artış gösterdi. 2010 yılında 453,1 milyon Euro olan Pirelli Lastiklerinin karlılığı %42,1’lik bir artışla 643,9 milyon Euro’ya ulaştı.
Pirelli Grubu’nun başarısındaki Türk Pirelli’nın katkılarının altını çizen Türk Pirelli CEO’su Mete Ekin “Pirelli Grubu’nun en büyük üretim üssü olarak Türk Pirelli’nin katkısının önemi büyük. Pirelli Grubu %16,6 büyürken biz Türk Pirelli olarak ciromuzda %40 büyüme gerçekleştirdik. Yılda ürettiğimiz 8 milyon lastiğin %60’ını ihraç ederek ülkemiz ekonomisine önemli katkı sağlıyoruz” dedi.
Not: Basın bülteninden derlemedir.
Bir yanıt yazın