Dünyanın en çok takip edilen motorsporları organizasyonu Formula 1 tutkunları geride kalan ilk dört yarışın ardından 11-13 Mayıs tarihlerinde koşulacak olan İspanya Grand Prix’sine odaklanmış durumda. Pirelli ve takımlar ise son yarış olan Bahreyn GP’si ile İspanya GP’si arasındaki üç haftalık boşluğu sezon içi testiyle değerlendirdi. Mugello, Pirelli’nin Ağustos 2010’da Formula ‘e giriş yapma kararıyla ilk testlerini gerçekleştirdiği yer olması itibariyle ayrı bir öneme sahip.
Takımlar üç günlük testte yıl boyunca özel testlerde kullanılmak üzere tahsis edilecek olan 100 takım lastikten diledikleri kadar kullandılar. İlk günkü yağışlı hava nedeniyle pilotlar Cinturato Green orta yağış lastiklerini de test etmek imkanı buldular. İzleyen günler de havanın da düzelmesiyle rahatça testlerini yapan takımlar bu arada araçlarını aerodinamik açıdan iyileştirmeye devam etti.
Pilotların büyük bölümü Pirelli lastikleriyle Mugello pistine ilk kez çıkarken, bünyesinde barındırdığı farklı karakteristik özelliklerle Mugello pisti lastikler için önemli bir sınav niteliğini taşıyor. Sert ve pürüzlü yapısıyla lastikler için aşındırıcı özelliğe sahip olan pist orta hızdan yüksek hıza kadar farklı uzun virajlarla da lastikleri zorlayan bir yapı ortaya koyuyor. Testin en yüksek tur zamanına 1:21.267 ile Reb Bull pilotu Sebastian Vettel yumuşak PZero ile imza atarken, Mugello pistinin tur rekoru ise 2004 yılında farklı regülasyon ve lastiklerle gerçekleştirilen 1:18.704.
Not: Basın bülteninden derlemedir.
Bir yanıt yazın