12 Haziran 2012 tarihinde Paris’te lansmanı yapılan Peugeot Design Lab görevi otomobil dışındaki dış müşteriler için tüm faaliyet alanlarında ürün, hizmet ve deneyim tasarımı olan ve Peugeot tarafından yaratılan global bir tasarım stüdyosu. Stüdyo, özel bir ekiple 2010 yılında yeni Peugeot marka kimliğinin önderliğinde doğdu ve dış kullanımlar sonrasında hızla gelişti. Baştan beri marka kimliği konusunda olduğu kadar objenin karmaşıklığı konusunda da eğitim gören otomobil sektöründen gelen on kadar tasarımcıdan oluşan Peugeot Design Lab, aynı anda çok farklı dünyalarda ürün ve markalar geliştiriyor. Ayrıca ilk obje müzik dünyasının kurallarını değiştirdi.
Piyanist tasarımcılardan birinin önderliğinde Peugeot Design Lab, sektörde yenilikçi bir obje yaratma düşüncesi ile 2011 yılında Pleyel piyanoları Üretimi ile temasa geçti.
“Bu uygulama Pleyel’in tasarım ve çağdaş dünyaya açılma kararlılığında bu son on yıllık hayatına karşılık geliyor”, şeklinde açıkladı Pleyel şirketinin başkanı Hubert Martigny. “Peugeot ve Pleyel’in her ikisi de zaten yakın yaklaşımdaki iki yüz yıllık şirketler”.
Andrée Putman, Michele De Lucchi veya Hilton McConnico ile örnek piyanolar yarattıktan sonra, Pleyel Peugeot Design Lab tarafından önerilen buluşmayı kabul etti. Global marka tasarımın çalışmasında buluşan stüdyo ekipleri, ortak bir DNA bulmak ve iki tarafın yeteneğini en iyi ifade eden sembolik bir piyano sunmak hedefiyle Pleyel İmalat’ın tarih ve uzmanlığından yaraylandılar : otomobil endüstrisine özgü teknikleri en iyi için birleştiren olağanüstü bir işçilik uzmanlığı. Peugeot Design Lab sorumlusu Cathal Loughnane için, “hedef her şeyden önce ne Peugeot ne de Pleyel’in tek başına yaratamayacakları bir obje yaratarak bir yenilik sunmak”.
Bir yanıt yazın