Genel

Porsche Audi’ye karşı

Kısaca: Hangi markanın otomobilleri daha sportif?

Audi için zor zamanlar. Ingolstadt’lı üretici, VW Grubu’nun sportif markası ve böyle olmaya da devam etmek istiyor. Ancak büyüyen VW krallığına entegrasyonu sadece kendi grubundan rakipler edinmesine neden olmakla kalmadı, Audi yeni bir başkana da sahip oldu. Başkan Martin Winterkorn bir konuşmasında “Audi değil Porsche, spor otomobil sınıfının seçkin markası olacak ve gelecekte yüksek dinamizme sahip her şeyi geliştirecek.” demişti. Peki ama bu doğru bir karar mı? Bu sorunun cevabını bulabilmek için 5’er güncel modeli, özel sportiflik kriterleri ışığında birbirleriyle karşılaştırdık. Tamam, burada prestij de önemliydi. Ancak asıl önemi ana teknoloji konseptlerine verdik: Arkadan itiş mi, 4×4 mü, atmosferik mi turbo mu, enlemesine motor yerleşimimi uzunlamasına yerleşim mi?

Hızlı ve zengin aileler için
A7 de Panamera da, zengin aile babaları için uygun iki otomobil. Çoğu üst düzey yönetici olan paralı sahipleri bu otomobilleri, hafta sonları yarış pistlerinde de kullanmak isteyebilir.

MOTOR
AUDI

Kompresörlü besleme sistemi V6’ya öyle bir güç kazandırıyor ki A7, 0-200 km/s hızlanmada daha büyük hacimli Porsche’yi 2.5 saniye geride bırakıyor. Ayrıca bunu oldukça rahat yapıyor. Buna rağmen bu 4 kapılı coupe bir spor otomobil değil, orta devirlerde aşırı güç üreten bir gezinti gemisi. Üst devirlerde ise 6 silindirli motor canlılığını kaybetmeye başlıyor. Ayrıca sesi de derinden gelen bir etkileyicilik yerine ipeksi bir etki bırakıyor. ~PORSCHE
Çalıştırma anında motor kısa bir süreliğine kükrese de, hemen ardından egzoz sistemindeki kapaklarını kapatarak mırıldanmaya başlıyor. Ne yazık ki sesin bu düşük seviyesi bu büyük Porsche için kesinlikle çok az. Neyse ki bu hayal kırıklığı 5000 d/d’nin üzerinde bir anda kaybolu veriyor: Opsiyonel PDK şanzımanın vites değişimleri A7’dekinden daha hızlı, motor sesleri daha güçlü ve daha etkileyici. Yani gerçek bir spor otomobil.

SÜRÜŞ ÖZELLİKLERİ
AUDI

Tasarımı A7’nin hafif bir otomobil olduğunu  düşündürse de bu bir görsel yanılgı. Tamam, 2 tonluk ağırlığına rağmen virajlarda gayet canlı ama direksiyonun hassasiyeti, geri bildirim özellikleri ve koltuklarının yan destekleri yetersiz kalabiliyor. Ayrıca A7, güçlü bir önden kayma eğilimi gösteriyor. Gaz komutu değişimlerine tepki vermemesi nedeniyle sürüş özellikleri büyük bir keyif veremiyor. Havalı süspansiyonuna rağmen süspansiyon konforu, titreşimli karakteri nedeniyle başarılı olmaktan uzak kalıyor.

PORSCHE
Porsche de 2 tonluk bir araç ama kullanımı çok daha rahat. Ayrıca aslında olduğundan daha küçükmüş gibi hissettiriyor. Direksiyonun çalışma karakteri ise 5 m’lik bir asfalt gemisinden çok bir 911’i hatırlatıyor. Havalı süspansiyon ise iki şeyi aynı anda yapabiliyor: Seçilen ayara göre viraj canavarı da, konforlu bir beşik de olabiliyor. Gaz pedalına dokunulduğu anda istekli bir şekilde viraj içine dönen otomobil, 20 inçlik jantlarına rağmen kötü zeminlerde bile gayet yüksek bir süspansiyon konforu da sunabiliyor.~KAROSER
AUDI

4 adet kapı ama hala bir coupe… Günümüz modası bunu gerektiriyor. 535 lt’lik büyük bagaj ve geniş iç mekan A7 yolcularının, bir GranTurismo’nun keyfini sunmalarını sağlıyor. Lüks bir sahil kasabasının yolları için ideal! Ancak sportiflik meraklısı sürücüler için oturma pozisyonu ideal değil ve devasa katlanır monitör görüş alanına fazlaca giriyor. 362 kg’lik yükleme kapasitesi ise komik.

PORSCHE
Bagaj hacmi daha az ve arka geçiş daha zor. Ayrıca sürücü, 2.5 cm daha alçakta oturuyor ve bu hissedilen önemli bir fark. Mükemmel şekillendirilmiş deri koltuklarıyla Panamera, sürücüyü neredeyse sarmalıyor. Direksiyon, vites kolu ve pedallar ise ideal konumda. A7’ye göre daha alçak ve geniş yapısıyla gerçekten heybetli bir görünüme sahip. A7 ise daha keskin ve köşeli çizgiler sergiliyor.

MALİYETLER
AUDI

Lüks coupeler pahalı birer zevk unsuru ve bunlara 4 kapılı olanlarıda dahil. İyi donanımlı test aracının Almanya fiyatı 90 bin Euro seviyesini aşmış durumda. Ülkemizde ise A7’nin fiyatları, 3.0 TDI’da 105 bin 300 Euro’dan, 3.0 TFSI’da 108 bin Euro’dan başlıyor. ~PORSCHE
Teste konuk olan versiyonun Almanya fiyatı, A7’den 30 bin Euro daha yüksek. Benzer bir durum tüketim için de geçerli. Yani Porsche, satın alımı da, kullanımı da daha pahalı olan bir seçenek. Panamera’nın baz modelinin Türkiye başlangıç fiyatı ise 153 bin 600 Euro.

TEKNİK VERİLER
AUDI

Önde uzunlamasına yerleştirilmiş kompresörlü V6 motor; motor hacmi: 2995 cc; maksimum güç: 300 HP-5250 d/d; maksimum tork: 440 Nm; 0-100 km/s: 5.8 sn; maksimum hız: 250km/s; test tüketimi: 9.6 lt/100 km

PORSCHE
Önde uzunlamasına yerleştirilmiş V6 motor; motor hacmi: 3605cc; maksimum güç: 300 HP-6200 d/d; maksimum tork: 400 Nm; 0-100 km/s:5.8 sn; maksimum hız: 257 km/s; test tüketimi: 11.9 lt/100 km

SONUÇ
A7 için iyi bir deneme ama daha atak ve çok daha pahalı olan Panamera’nın yanına yaklaşamıyor. Hem de hızlanma özellikleri daha iyi olmasına rağmen. Viraj sürüşlerinde Panamera kesinlikle yenilmez ve bu üstünlük, sadece Audi’ye karşı da değil. ~Üstü açıkların düellosu
Porsche Boxster Audi TTS Roadster’e karşı

MOTOR
AUDI

Büyük bir isim ve büyük seri teknolojileriyle yaratılmış deha ürünü bir konsept: TTS kısaltması eskiden NSU Prinz’e aitti. Bugünse bu kısaltma, Golf teknolojisiyle üretilmiş iki koltuklu bir Audi için kullanılıyor. Peki ama bu model sportif de olabilir mi? Hem de nasıl! Golf R’ın 4×4 sistemi ve 272 HP’lik 4 silindirli turbo motoru, otomobili gayet etkili bir ivmeyle hızlandırıyor. 5.3 saniyelik 0-100 km/s hızlanma gerçekten dikkate değer bir süre.

PORSCHE
Gücü TTS’ten biraz daha az olmasına rağmen Porsche Boxster, tam gaz hızlanmalarda Audi ile aynı rakamları elde ederken, hız limitörünün olmaması sayesinde yüksek hızlarda Audi TTS’li geride bırakıyor. Boxster’ın atmosferik beslemeli motoru fazladan 2 silindire sahip ve gücünü sadece arka tekerleklere gönderiyor. Bu, bir spor otomobil için daha tutarlı bir konsept. Ayrıca motoru da sürücüsünü daha fazla tahrik ediyor.

SÜRÜŞ ÖZELLİKLERİ
AUDI  

Önden çekişli olarak doğmuş olması nedeniyle ağırlığının yüzde 58’i ön tekerleklere düşüyor. Limitlerde kullanımda bu durum bir dezavantaja dönüşüyor: Yüksek hızlarda TTS güçlü bir şekilde ön tekerlekleri üzerinde kayıyor. Genelde nötr ve oldukça güvenli ama viraj dönüş kabiliyetindeki eksiklik sürüş keyfini tırpanlıyor. Güç aktarım avantajı ise ıslak zeminde Porsche’den daha iyi tutunmasını sağlıyor. titreşimli karakteri nedeniyle başarılı olmaktan uzak kalıyor.~PORSCHE
Yaklaşık 100 kg daha hafif (4 tekerlekten çekiş yok) ve motor sürücünün arkasında. Bu yerleşim ağırlık merkezini arkaya taşımış, buna ise Boxster, virajlarda gaza basıldığında arkasını savurarak tepki veriyor ve bu savrulmaları başarılı direksiyon sayesinde rahatlıkla kontrol etmek mümkün. Buna başarılı ESP ayarları da ekleniyor. Sport Plus modda ise ESP, hafif driftlere de izin vererek çok yüksek bir sürüş keyfi veriyor.

KAROSER
AUDI  

Dar ve alçak yapılı iç mekana hoş ve samimi bir atmosfer hakim. Kumaş tavan brandası sayesinde geriye 250 lt gibi makul bir bagaj hacmi kalmış. Bu rakam 2 bavul için yeterli. Tavan kapalıyken arka görüş vasat. Böyle bir otomobilde kim geriye bakar ki? 140 km/s’den itibaren artan iç mekan gürültüsü ise kumaş tavanın dezavantajı. Ancak bu durum da akustik branda (izolasyonlu) opsiyonu ile çözülebiliyor.

PORSCHE
Uzunluğu Audi TTS’ten birkaç santimetre daha fazla ve biraz daha fazla bagaj taşıyabiliyor: Arkada 130 lt, öndeki bölmede ise 150 lt. Boxster’ın tavanını 50 km/s’ye kadar araç hareketliyken de açıp kapatabilmek mümkün. Yüksek işçilik kalitesi ve yüksek karoser burulma direnci de gayet etkileyici özellikler. Bu durum kalite hissini artırmakla kalmıyor, virajları cerrah hassasiyetiyle alabilmenize de yardımcı oluyor. ~MALİYETLER
AUDI  

Baz fiyatı (Almanya’da) Boxster’den biraz fazla. Bu rakam, 4 silindirli motor için çok iddialı. Uygun kullanım maliyetleri farkı biraz olsun kapatıyor. Motorun test tüketiminin 10 lt’nin altında kalması da başarılı bir özellik. TTS Roadster’in Türkiye fiyatı 78 bin Euro’dan başlıyor.

PORSCHE
Boxster, Porsche kullanmanın en ucuz alternatifi: Türkiye fiyatı 98 bin 300 Euro’dan başlıyor. Ancak PDK şanzıman ve ayarlı süspansiyonla bu rakamı iyice yükseltmek mümkün. Ayrıca 10.4 lt’lik test tüketimi de Audi TTS Roadster’den yaklaşık 1 litre daha fazla.

TEKNİK VERİLER
AUDI

Önde enlemesine yerleştirilmiş 4 silindirli turbo motor; motor hacmi: 1984 cc; maksimum güç: 272 HP-6000 d/d; maksimum tork: 350 Nm; 0-100 km/s: 5.3 sn; maksimum hız: 250km/s; test tüketimi: 9.4 lt/100 km

PORSCHE
Arkada uzunlamasına yerleştirilmiş 6 silindirli boxer motor; motor hacmi: 2893 cc; maksimum güç: 255 HP-6400 d/d; maksimum tork: 290Nm; 0-100 km/s: 5.4 sn; maksimum hız: 261 km/s; test tüketimi: 10.4 lt/100 km~SONUÇ
Porsche’nin ortadan motoru, hassas direksiyonu ve karoser rijitliği çıta yüksekliğini belirliyor. Bu sayede Boxster daha atak sürüş özellikleri sunuyor. Ayrıca üst devirlerde gaz komutlarına çok daha canlı tepkiler veriyor. TTS ise gücünün hatırı sayılır bir kısmını 4×4 sistemine harcıyor.

Ağır abilerin düellosu
Porsche Cayenne Diesel Audi Q7 3.0 TDI quattro’ya karşı

MOTOR
AUDI

Tamam, V8 TDI hatta V12 TDI seçenekleri de var ama 240 HP’lik V6 bile ağır başlılık çizgisini aşan bir makine. Yumuşak çalışan 8 ileri oranlı otomatik şanzımanı ve 4×4 sistemiyle Q7, rahat bir hızlanma karakteri gösteriyor. Ancak bu sırada sesler de hep duyulur seviyede kalıyor. Q7 kaslı bir SUV ama Porsche ile girdiği mücadelede nefesi daha erken tükeniyor: Hızlanma karakteri Porsche’ye göre hissedilir derecede daha kötü. Bu,gerçekten dikkate değer bir kayıp.

PORSCHE
Cayenne bir süredir VW Grubu’nun sinerjilerinden yararlanıyor. Çünkü sadece karoseri Q7 (ve Touareg) ile aynı olmakla kalmıyor, aynı dizel motoru da kullanıyor. Daha hafif olması ve Porsche mühendislerinin yaptığı ince müdahalelerle Cayenne, bir “parça” daha canlı bir karakter sergiliyor. Ayrıca vites değişimleri de biraz daha doğru. Audi’nin aksine hızlanmada fabrika verisinden daha iyi bir değere imza atması da Cayenne’in diğer bir önemli başarısı.~SÜRÜŞ ÖZELLİKLERİ
AUDI  

Filler dans edebilir mi? Kesinlikle evet! Yüksek ağırlığına (2.4 ton) ve iri boyutlarına (boyu 5.09 m) göre Audi Q7, yolda gayet kıvrak özellikler sergileyen bir araç. En azından dans yavaş bir vals olduğu sürece. Yani canlı bir rumba dansı için eklemleri biraz fazla hantal kalıyor. Yüksek kütle, virajlarda aracın gövdesini dışarı doğru fırlatmak istiyor. Artan direksiyon açısıyla birlikte sürücüsünün komutlarını dinleme isteği de gerilemeye başlıyor.

PORSCHE
Eğer sportifliğin simgesi olan Sharfini hak eden bir SUV varsa, o da Cayenne’dir. Gerçekten de bu Porsche ile sportifliği sonuna kadar yaşamak mümkün. Bunu mümkün kılanlarsa hassas direksiyon ve başarılı süspansiyon. Cayenne’in virajları alıştaki canlılığı gerçekten inanılmaz. Özünde Audi Q7 ile aynı olmasına rağmen insan, Cayenne’i kullanırken tamamen farklı bir aracın direksiyonunda olduğunu düşünmeden edemiyor.

KAROSER
AUDI

Geniş, yüksek ve büyük… Bu haliyle çok şey vaat etse de bunu gerçekleştiremiyor. Sadece bagaj hacmi, kendisinden daha küçük olan Porsche’den (670 lt yerine 775 lt) daha fazla. Yolcular için ayrılan alan sadaha dar. Örneğin sürücü, Porsche’deki kadar iyi sarmalanmıyor. Durum böyle olunca sportiflik etkisi nasıl mümkün olabilir ki? Heybeti, iç mekan hissi ve görüş özellikleri Q7’yi sportif arazi aracı yerine minik bir kamyona dönüştürüyor.~PORSCHE
Alçak burun yapısı ve far tasarımıyla önden bakıldığında tipik Porsche yüzüne sahip ama makyajdan sonra arka tasarımı bayağı sıradan bir görünüme büründü. Q7’ye göre daha dar, daha alçak ve daha kısa olmasına rağmen Cayenne’de hissedilir bir fedakarlık yapmaya gerek yok. Görünüşe göre alan kullanımı konusunda Porsche daha başarılı: Yaşam alanı daha geniş. Ayrıca Porsche’nin koltukları da daha iyi.

MALİYETLER
AUDI

Ülkemize 3.0 TDI ve V12 TDI dizel motor seçenekleriyle getirilen Audi Q7 3.0 TDI quattro tiptronic’in satış fiyatı 103 bin 912 Euro’dan başlıyor. Daha büyük olan boyutlarına rağmen Audi Q7’nin test tüketimi, 9.2 lt/100 km ile Porsche ile aynı çıktı.

PORSCHE
Porsche Cayenne Diesel ülkemizde, yaklaşık 105 bin Euro’dan başlayan fiyatlarla satılıyor. Yüksek fiyatına rağmen dizel Cayenne, Porsche’nin Avrupa’da en fazla satan modeli unvanına sahip. Periyodik bakımların 2 yıl veya 30 bin km olarak belirlenmiş olması da bir avantaj. ~TEKNİK VERİLER
AUDI

Önde uzunlamasına yerleştirilmiş turbo dizel V6; motor hacmi: 2967cc; maksimum güç: 240 HP-3800 d/d; maksimum tork: 550 Nm; 0-100 km/s:8.0 sn; maksimum hız: 218 km/s; test tüketimi: 9.2 lt/100 km

PORSCHE
Önde uzunlamasına yer-leştirilmiş turbo dizel V6; motor hacmi :2967 cc; maksimum güç: 240 HP-3800d/d; maksimum tork: 550 Nm; 0-100km/s: 7.5 sn; maksimum hız: 218 km/s; test tüketimi: 9.2 lt/100 km

FAZIT

Heybetli Audi Q7 ile çok yakın akraba olmasına rağmen Cayenne, sportiflik konusunda kesinlikle çok daha yetenekli. Özellikle direksiyon ve yürüyen aksam ayarları Audi’ye göre çok daha başarılı.

Zirvedekilerin savaşı
Audi R8 4.2 FSI Porsche 911 Carrera 4S PDK’ya karşı

MOTOR
AUDI

Her şey olması gerektiği gibi: Ortada konumlandırılmış 8.000d/d’nin üzerine çıkabilen atmosferik bir V8 motor. Bu, bir süper spor otomobil için ideal reçete. Audi R8’in ileri atılmadaki gücü ve vites kolunun vites yolları arasında hoş “klak”sesleriyle gezinmesi harika. Ancak manuel şanzıman hızlanmaları biraz olumsuz etkiliyor: 0-200 km/s’yi Porsche, 45 HP daha zayıf olmasına rağmen, yarım saniye daha erken gerçekleştiriyor. ~PORSCHE
911, 1963’ten bu yana ana konseptiyle insanları etkiliyor: Arkada konumlandırılmış 6 silindirli boxer motorlar Porsche 911’i, süper sporcuların kahramanı yapmaya devam ediyor. 4 tekerlekten çekiş sistemiyle birlikte aracın hızlı oto yol kullanımlarındaki dengesi de iyileşirken, yarış pistindeki ataklığını biraz tırpanlıyor. Yıldırım hızıyla vites değiştiren çift debriyajlı şanzıman sayesinde 911, R8’i geride bırakıyor.

SÜRÜŞ İZLENİMİ
AUDI

Kardeş marka Lamborghini’nin sahip olduğu her şeye R8 de sahip. Ancak bu da mutlak bir süper sporcu olmak için yeterli değil. Çünkü konfora olması gerekenden daha fazla önem veriyor ve limitlerde huzursuzlanmaya başlıyor: Önce önden kayıyor, ardından arka kısım savruluyor. Neyse ki tüm bunlar, ESP tarafından başarıyla kontrol altına alınıyor. Direksiyonun geri bildirimlerinin bazen yetersiz kalması, sorunsuz sürüşler yapmayı zorlaştırıyor.

PORSCHE
911’i tanımak, hatta iyi tanımak gerekiyor. Ağırlığının büyük kısmının arka aksa düşmesinin avantajını ancak otomobili gerçekten iyi tanırsanız kullanabiliyor, yani virajları çok hızlı bir şekilde alabiliyorsunuz. Fren yaparken, direksiyonu çevirirken veya hızlanırken aracın ağır arka kısmı her zaman ön plana çıkmayı istiyor. Direksiyon sistemi ise kelimenin tam anlamıyla, mükemmel: Hassas geri bildirimler yaparak sürüş keyfini maksimum seviyeye çıkarıyor.~İÇ MEKAN
AUDI

Bagaj hacmi mi? Unutun gitsin! Ön kaputun altındaki 100 lt’lik bölmeye bagaj demek tam bir komedi olur. Ancak bu pek önemli bir sorun olmuyor. Özellikle de hemen arkanızdaki cam bölmede yatan V8’i (aydınlatma opsiyonu da var) gördüğünüzde. Alçak burnu ve geniş arka kısmıyla R8, tüm bakışları üzerine çeken bir otomobil. Ayrıca diğer Audi modelleriyle karıştırılma riskide yok. Sürüş pozisyonu alçak ama ne yazık ki fazla açılı.

PORSCHE
Öndeki küçük bölmenin dışında bagajlarınızı arka koltukların üzerine de koyabiliyorsunuz. Neticede küçük olmaları nedeniyle burada sadece küçük çocuklar rahat edebiliyor. Kapılar ve kaputlar çok sağlam bir etki bırakıyor. Ana dizayn hatları neredeyse 50 yaşında olmasına rağmen hala çok iyi aerodinamik özellikler sunabilmesi de bir mucize. Bu sayede Carrera 4S, neredeyse 300 km/s hız yapabiliyor. Otomatik yükselen arka spoyler yere bastırma etkisini artırıyor.

MALİYETLER
AUDI

Ülkemize sipariş üzerine ithal edilen R8’in Almanya baz fiyatı, Carrera 4S’in baz modelinden 3 bin 300 Euro daha fazla. Fazladan 2 silindir ve 45 HP güç dikkate alındığında bu önemsiz bir fark. Ancak 14.8 lt/100 km ile tüketim konusunda Porsche’nin (11.9lt) bayağı gerisine düşüyor.~PORSCHE
Porsche Carrera 4S’in Türkiye satış fiyatı 204 bin 500 Euro civarından başlıyor. PDK şanzıman ve diğer donanımlarla bu rakamı artırmak mümkün. Böylelikle sadece daha hızlı bir otomobile değil, daha tutumlu bir otomobile de sahip oluyorsunuz.

TEKNİK VERİLER
AUDI

Ortada konumlandırılmış atmosferik V8 motor; motor hacmi: 4163 cc; maksimum güç: 430 HP-7900 d/d; maksimum tork: 430 Nm; 0-100 km/s:4.5 sn; maksimum hız: 302 km/s; testtüketimi: 14.8 lt/100 k

PORSCHE
Arkada uzunlamasına yerleştirilmiş 6 silindirli boxer motor; motor hacmi: 3800 cc; maksimum güç: 385 HP-6500 d/d; maksimum tork: 420Nm; 0-100 km/s: 4.3 sn; maksimum hız: 295 km/s; test tüketimi: 11.9 lt/100 km

SONUÇ
Audi’nin 911’e gerçekten meydan okuyacak yani sportifliğin tepe noktalarında yer alan bir ürününün olması saygıyı hak ediyor. Ancak direkt karşılaştırma yapıldığında R8’in, 911’i geride bırakabilmek için gereken inceliklere sahip olmadığı ortaya çıkıyor.~Turbo canavarı timsaha karşı
Audi TT RS Coupe 2.5 TFSI Porsche Cayman S PDK’ya karşı

MOTOR
AUDI

Bu fikir gerçekten çok etkileyici: Volkswagen Jetta’nın Amerika versiyonunun 5 silindirli motorunu al, yüksek turbo basıncıyla gücünü 340 HP’ye çıkar ve standart TT’den TT RS’i türet. Bu kadar yüksek güç ve tork (450 Nm) bir Haldex kavrama üzerinden arka tekerleklere aktarılıyor. Bu haliyle otomobil,1980’lerin Sport quattro’sunu hatırlatan patlama şeklinde hızlanma özelliklerine sahip bir tür “üstün TT” haline geliyor.

PORSCHE
3.4 lt hacimden 6 silindirli boxer motor, 7200 d/d’de 320 HP üretiyor. Yani bu boxer, asıl gücünü 5000 d/d’nün üzerinde sergileyen tipik bir sportif motor. Ancak herşeye rağmen Audi’nin turbo destekli canavarının karşısında tutunamıyor ve tam gaz düellosunda TTRS’in stoplarını seyretmek zorunda kalıyor. Diğer taraftan motor daha uyumlu çalışıyor ve TT RS’in aksine gaz komutlarına gecikmeden tepki verebiliyor.

SÜRÜŞ ÖZELLİKLERİ
AUDI

TT ailesinin bu en güçlü versiyonu da gaz komutlarıyla yönlendirilemiyor. Yani daha zayıf kardeşleri gibi nötr bir sürüş tarzı var. Ancak dar virajlarda arka kısım o kadar kayıyor ki bazen drift yapmak bile mümkün oluyor. Aşırı sert aktif amortisörler direksiyon hassasiyetini iyileştirirken, karoser salınımlarını azaltıyor. Ancak bu ayarlar konforu olumsuz etkiliyor. Ayrıca frenler de biraz daha dayanıklı olabilirmiş.

~PORSCHE
Boxster’deki gibi Cayman S’tede motorun ortada konumlandırılması, avantajlı bir viraj kabiliyeti sağlıyor. Gaz pedalı ve direksiyon ideal bir şekilde birlikte çalışıyor. Gaza dokunulduğu anda Porsche, virajı atak bir şekilde dönüyor, apekse arka tekerleğiyle temas ettikten sonra virajın içine doğru neredeyse fışkırarak hızlanıyor. Tehlikeli durumlarda ise mükemmel frenleri, aracı 33.1 m içinde durduruyor.

İÇ MEKAN
AUDI  

Test aracımız bu karşılaştırma için çok iyi bir donanıma sahip. Opsiyonel yarış tipi koltuklar ve 20 inçlik jantlar performansı hissedilir şekilde iyileştiriyor. Bu kombinasyon gerçekten etkili olmuş gibi görünüyor, çünkü dijital hız göstergesine göre manuel şanzımanlı test aracıyla otoyolda fabrika verisinin üzerinde bir rakam olan 288km/s hıza ulaştık. TT RS armaları ve sabit arka spoyler ise araçta standart olarak kullanılmış.

PORSCHE
Duruşu hem ince hem de saldırgan. 911’leri fazla heybetli bulanlar için Cayman S, daha kullanışlı bir Porsche alternatifi olacaktır. Biraz daha kısıtlı olan iç mekan ve daha az bagaj hacmi nedeniyle Cayman S, bu iki disiplinde TT RS’in gerisinde kalmaktan kurtulamıyor. Hareketli arka spoyleri mühendisler, şık bir şekilde arka tamponun içinde gizlemişler. Ne yazık ki spoylerin küçük yapısı fazla narinmiş etkisi yaratıyor. ~MALİYETLER
AUDI  

Kullanılan büyük seri teknolojileri sayesinde fiyatlar makul seviyelerde, hatta 340 HP’lik bir otomobil için iyi bir seviyede kalabiliyor. Gerçektende Cayman S’ten tek eksiği biraz daha ruh. TT RS ülkemize sadece roadster karoserle ithal ediliyor ve 110 bin Euro fiyatla satılıyor.

PORSCHE
Fiyat oldukça yüksek, çünkü özünde Cayman S, Boxster’in coupe versiyonundan başka bir şey değil. Ayrıca PDK şanzıman ve elektronik amortisör gibi opsiyonlarla bu rakam iyice yükseliyor. Cayman S’in Türkiye satış fiyatı 126 bin 800 Euro’dan başlıyor.

TEKNİK VERİLER
AUDI

Önde enlemesine yerleştirilmiş 5 silindirli turbo motor; motor hacmi: 2480 cc; maksimum güç: 340 HP-5400 d/d; maksimum tork: 450 Nm; 0-100 km/s: 4.5 sn; maksimum hız: 280 km/s; test tüketimi: 10.7 lt/100 km

PORSCHE
Arkada uzunlamasına yerleştirilmiş 6 silindirli boxer motor; motor hacmi: 3436 cc; maksimum güç: 320 HP-7200 d/d; maksimum tork: 275Nm; 0-100 km/s: 4.9 sn; maksimum hız: 275 km/s; test tüketimi: 11.0 lt/100 km~SONUÇ
Turbo teknolojili 5 silindirli motor sayesinde TT, Porsche’yi geride bırakabiliyor. Ancak sadece düzlüklerde. Virajlı yollarda ise Cayman S kontrolü tekrar ele alıyor ve TT RS ile aynı tur zamanlarına imza atmayı başarıyor.

SONUÇ
VW’nin adamları Zuffenhausen’de yönetimi sessiz bir şekilde devraldılar. Bu değişimden Porsche için iyi şeyler beklemek zor: Maliyet baskıları, eş parça kullanımı, ucuz fiyatlı Golf parçaları ileri teknolojilerin yerini alabilir mi? Ancak VW akıllı davranıyor, grubun elit markası Audi’yi bir SUV geliştiricisine dönüştürüyor. Porsche ise sportiflik konusunda ileri götürülüyor. Bize göre bu, mantıklı ve doğru bir karar ve karşılaştırmamız da bunu belirgin bir şekilde kanıtlıyor. Toplam 5 düellonun 4’ünde Porsche’lerin daha dinamik olduğu ortaya çıktı. Sadece geçmişin Sport quattro ruhunu taşıyan TT RS, Cayman S ile başabaş sonuç elde edebildi. Özellikle direksiyon ve süspansiyon konularında Porsche belirgin şekilde üstün. Porsche’nin sportif ruhu gelecekte VW Grubu modellerinin de işine yarayabilir: Örneğin insanın ruhuna hitap etme konusunda güçlenebilirler.

Yorum yazın

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.