Porsche’nin üstü açık, ortadan motorlu, iki kişilik modeli yeni nesil Boxster, azalan ağırlığı, uzayan dingil mesafesi, daha geniş tekerlek aralığı ve geniş jantları ile sürüş dinamiklerini artırıyor. Ayrıca yeni nesil Boxster, elektro-mekanik direksiyon sistemi, üstün performansı, yüzde 15 oranında artan yakıt verimliliği ile de şimdiden sınıfında tartışmasız en iyi spor otomobil olma konusunda iddialı.
Yeni nesil Boxster modelinin yepyeni dış tasarımında daha kısa çıkıntılar, ileri kaydırılmış ön cam, daha düz bir silüet ve belirgin kesitler hemen dikkat çekiyor.
Dış tasarımda yepyeni bir silüete ve etkileyici çizgilere kavuşan yeni nesil Boxster modelinin iç tasarımı da baştan aşağı yenilendi. Tamamen yeniden dizayn edilen, tam elektrikli açılır-kapanır tavan ile daha zevkli ve rahat bir sürüş vaat ediliyor. Carrera GT modelinden alınan orta konsol tüm modellerde ergonomiyi artırıyor.
Yeni nesil Boxster, ilk etapta Boxster ve Boxster S modelleriyle sahneye çıkacak. Her iki model de yeni doğrudan benzin enjeksiyonlu sıralı 6 silindirli motordan güç alıyor; enerji geri kazanımı, start/stop ve ısıtma sistemleri sayesinde verim artıyor. Yeni nesil Boxster modelindeki 2.7 litrelik motor, bir önceki nesle kıyasla 10 hp daha çok tam 265 hp güç üretiyor. 3.4 litrelik motoru bulunan yeni nesil Boxster S modeli ise eski modele kıyasla 5 hp daha fazla maksimum 315 hp güce sahip. Her iki modelde de 6 ileri manuel şanzıman standart olarak, çift kavramalı 7 ileri Porsche Doppelkupplungsgetriebe (PDK) şanzıman ise opsiyonel olarak sunuluyor. Yeni nesil Porsche Boxster ve Boxster S modelleri en iyi yakıt tüketimi ve hızlanma performansını PDK ile elde ediyor. PDK ile Porsche Boxster modeli 100 kilometrede 7.7 litre benzin tüketirken, Boxster S modeli için ise bu değer 8 litre olarak gerçekleşiyor.
Not: Basın bülteninden derlemedir.
Yorum yazın