Porsche 911 Serisi’nin üstüne bir topmodel
model koymayı planlıyor. Yeni
sınıfa baz olarak ise eş parça kullanımı
düşünülürken, Porsche bunu 9X1 kodu
ile adlandırıyor. Parçalar çok yönlü kullanılabildiği
gibi, Porsche normlarına uygun olarak
bulunabilirlik sıkıntısının olmaması, eş parça
kullanımın en büyük özelliği. Bu plandan
hareket ederek 961’in Almanya satış fiyatı
yaklaşık 200 bin Euro olacak. Detroit’te sergilendiği
gibi 961’in tasarımı 918 Coupe’nin
yarış versiyonu şeklinde olacak. V8 motor,
otomobilin arka kısmına konumlandırılacak
ve gücünü sadece arka tekerleklere aktaracak.
Elektrik motorlu hibrid versiyonu ise isteğe
bağlı olarak sunulacak. Toplam gücü 600
HP olan sporcu 2013 sonu itibarı ile satışa
çıkarılacak.
2012 yaz döneminde ise yeni Boxster piyasaya
çıkacak. Bir önceki modele göre tasarımında
ufak tefek farklılıklar olsa da, asıl
heyecan verici nokta kaputun altında olacak;
70’li yıllarda 914 modelinde kullanılan dört silindirli
boxer motor yapısına dönülüyor. Turbo
beslemeli motor 350 HP gücünde olacak.
Bu yeni motor, mevcut 6 silindirli motorun
yakıt tüketim verilerinin çok altında kalacak.
Eylül ayında Frankfurt Otomobil Fuarı’nda
sergilenecek olan yeni 911’den önce Porsche,
son serisi olan 911 GT3 RS 4.0’ı çıkartıyor.
Atmosferik motor toplam 500 HP güce sahip.
Temmuz’da toplam 600 adetlik sınırlı sayıdaki
üretimle piyasaya çıkacak 911 GT3 RS
4.0’ın Almanya satış fiyatı 178.596 Euro’dan
başlayacak.
Porsche Çin pazarına boyu 15 cm uzatılan
ve özel olarak geliştirdiği Panamera’yı çıkaracak.
2013 yılında pazara sunulacak Panamera,
talepler doğrultusunda Avrupa’ya da daha
sonra gelecek.
Bir yanıt yazın