Infiniti, sadece Türkiye’nin değil, Avrupa’nın da yeni tanıştığı Premium markalardan biri. Avrupa pazarına beş farklı modelle, bunun yanı sıra V6 veV8 olmak üzere iki farklı benzinli motor seçeneğiyle giren Infiniti ürün ailesine, şimdi ise yepyeni bir dizel motor seçeneği de eklendi. Özellikle Avrupa pazarı tarafından talep edilen ve merakla beklenen dizel motorun, markanın bu pazardaki satışlarını ve bilinirliğini artırması bekleniyor. Avrupalı sürücüler için sürüş keyfi ön planda tutularak geliştirilen FX30d modeli, 238 HP gücünde ve 550 Nm tork üreten 3.0 litrelik Piezo enjeksiyonlu V6 dizel motora sahip. Bu dizel motorla FX30d modeli 212 km/s’lik maksimum hıza sahip. Öte yandan 0-100 km/s’e ulaşma süresi de 8.3 sn.Yeni dizel motorun sessiz sürüşle yüksek performansı harmanlayabilen yapısı ilk sürüşler sırasında beğenimizi kazanan detaylar arasında yer aldı.Avrupa premium SUV pazarında büyük bir pazar payına sahip olan dizel motorlu otomobiller yakıt tasarrufu sağlamaları ve düşük emisyon üretmeleri sebebiyle tercih ediliyor. Infiniti de bu ihtiyaca uygun olarak hem yüksek performanslı hemde diğer tüm özellikleri ile beğeni toplayan dizel motorlu bir versiyon geliştirmiş. Infiniti’nin özel talebi doğrultusunda benzinli motor standartlarını yakalayabilecek nitelikte yüksek performanslı ve aynı zamanda sessiz bir motor üretmek için özel bir çalışma yapılmış. Yüksek performanslı, düşük emisyonlu ve üst düzey yakıt tasarruflu doğrudan enjeksiyonlu 2993 cc V6 dizel motoru V9X, Infiniti mühendislerinin çalışmaları sonucunda Fransa’nın Cleon şehrinde ileri teknoloji ile donatılmış bir fabrikada geliştirilmiş.~ Her ne kadar V8 dizel motor üzerine araştırmalar yapılsada motorun ideal tasarımı için V6 formatı daha uygun bulunmuş. Infiniti’nin FX30d modelinde kullanılan piezo enjeksiyonlu V6 motorunun sağlam yapısı FX30d’nin üstün performans sergilemesini sağlıyor. Piezo enjeksiyon sayesinde V6 motorda oluşan gürültü en alt seviyeye çekilirken, yakıt tasarrufu da sağlanmış oluyor. Motora özgü olarak tasarlanan parçalar arasında; kompakt grafit demir silindir bloğu (CGI), krank mili, emme manifoldu, yakıt enjeksiyon sistemi, egzoz gazı geri besleme (EGR), turbo, karter, ve DPF (Diesel Particul Filter) bulunuyor. Oldukça alçak ve geride kalacak şekilde ön aksın arkasına monte edilen kompakt V6, otomobilin ağırlık merkezini alçaltıyor. Motorun bu şekilde konumlandırılması gücün eşit olarak dağılımını sağlayarak aracın performansını artırıyor. Performans ve verim açısından ideal dengeyi sağlayan piezoenjeksiyonlu V6 motor, Euro 5 emisyon normlarını da karşılıyor; 238 HP (175kW) güç ve 550Nm tork üretiyor. Şehir içi ve şehir dışı trafiğinde ortalama 100km’de 9.0 litre yakıt tüketen FX30d’nin CO2 emisyonu FX37 modeline oranla yüzde 15 daha az. Infiniti’nin FX modelinde standart olarak bulunan yüksek tork avantajından maksimum seviyede yararlanılacak şekilde özel olarak ayarlanan yedi vitesli otomatik şanzıman, kullanıcısına yüksek performans ve sürüş konforu sağlıyor. Gelişmiş bir akıllı dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olan FX30d’de Elektro manyetik Tork Dağılımı (ATTESA E-TS) sağlayan TCS (Çekiş Kontrol) sistemi kullanılıyor. ~Aktif tork yönetimi sayesinde çekiş gerekliliklerine uygun olarak tork ön ve arka tekerlekler arasında dengeli bir şekilde dağıtılıyor. Motorun gücü yol ve hız şartlarına göre arka tekerleklere veya ön tekerleklere aktarılabiliyor, böylece kaygan zeminlerde maksimum çekiş sağlanıyor. Bu sistem sayesinde sistem karlı, çamurlu, ıslak veya kumlu zeminlerde sürüş yaparken otomatik olarak devreye giriyor. FX’in Elektromanyetik Tork Dağıtım Sistemi, direksiyon hissini azaltan ve sürüş dinamiklerini zayıflatan sürekli dört çeker sistemlerinden farklı olarak aracın arkadan kayma riskini büyük oranda azaltarak mükemmel bir direksiyon hissi sağlıyor. Ön ve arka taraftaki hava soğutmalı disk frenler ve önde karşılıklı dört pistonlu, arkada karşılıklı iki pistonlu kaliperler sayesinde güvenli bir frenleme performansı sağlanıyor. Akıllı Fren Desteği (IBA-Intelligent Brake Assist) ve Elektronik Fren Gücü Dağılımı (EBD) FX30d’de standart olarak sunulan özellikler arasında yer alıyor. FX30d’de, diğer Infiniti modellerinde olduğu gibi sürüş keyfi ön planda tutuluyor. Özellikle RAS sisteminin (Rear Active Steer–Aktif Dönme Açılı Arka Tekerler) standart olarak sunulduğu S versiyonuyla Infiniti, kullanıcılarına mükemmel bir sürüş deneyimi yaşatıyor. Benzinli FX modellerinde sunulan adaptif 7 ileri vitesli otomatik şanzıman ve magnezyumdan imal edilmiş direksiyon kontrollü vites kolları dizel modellerde de standart olarak bulunuyor. Infiniti FX30d, güvenlik teknolojileri konusunda da oldukça gelişmiş sistemlere sahip. Dünyada ilk kez kullanılan ve Avrupa’da lansmanı yapılan ileri güvenlik teknolojisi Şeritten Çıkmayı Engelleme Sistemi (LDP-Lane Departure Prevention) sadece Infiniti FX30’da yer alıyor. ~Dikkatsizlik veya rehavet sonucunda aracın şeritten çıkmasına bağlı olarak oluşan kazaları engellemek üzere geliştirilen sistem, FX30d sürücülerinin güvenle yol almalarını sağlıyor. FX’in önündeki araç arasındaki mesafenin çok kısalması halinde Akıllı Hız Sabitleme Sistemi görsel ve işitsel olarak sürücüyü uyarıyor. Gerekirse Akıllı Fren Destek Sistemi öndeki araçla arasında olması gereken uygun mesafeyi sağlayana kadar FX’in hızını düşürüyor. Ön, arka ve yan kameralardan alınan görüntüleri birleştiren Çevre Görüş Monitörü, içerideki ekranda aracın kuş bakışı, tepeden görünmesini ve böylelikle en güvenli şekilde parkedilmesini sağlıyor. Türkiye’de, Avrupa’yla aynı anda piyasaya çıkan Infiniti FX30d’nin fiyatının, benzinli versiyonlarla benzer seviyede tutulmuş olması da olumlu bir özellik.
Murat GÜRÜNLÜ (Infiniti Genel Müdürü)
“Infiniti Avrupa operasyonundan yüzde 5 pay almak istiyoruz”
FX30d ve EX30d üretimi sadece Avrupa için yapılıyor ve yıl sonuna kadar Avrupa çapında 1.800 adet FX30d, 900 adet de EX30d üretim ve satış hedefi var. Mali yıl olarak (1 Nisan 2010-31 Mart 2011 tarihleri arasında) Infiniti’de toplam Avrupa satış hedefimiz 5.500 adet (bunun benzinli ve dizel olarak 2.200 adedi FX ve 1.100 adeti EX olacak. Aynı dönemde toplam dünya satışımızın 160 bin adedi bulacağını ön görüyoruz. 2011 yılında Türkiye’deki hedefimiz, 250 adet satış ile Infiniti’nin Avrupa operasyonundan yüzde 5 pay almak olacak.
Bir yanıt yazın