Hibrid motor, kompakt sınıfa sessiz sakin bir giriş yaptı: Eylül ayında Toyota, makyajlayacağı Auris’in hibrid versiyonunu da Avrupa pazarlarına gönderecek. Auris HSD adlı yeni modelin en önemli avantajı ise Prius’a göre daha (Almanya fiyatlarıyla 2500 Euro) ucuz olacak olması. Bunun anlamı, 136 HP’lik sistem gücüyle gayet canlı sürüş özellikleri sunabilen otomobilin 23 bin Euro civarında bir rakama satılacağı. Ne yazık ki CVT şanzımanın hep eleştiri konusu olan karakteri aynen devam ediyor: Önce bir çığlık, ardından gecikmeyle gelen hızlanma. Ayrıca 180 km/s olarak açıklanan maksimum hız da Prius seviyesinde. Diğer taraftan tam elektrikli modda ilerlemek gerçekten çok etkileyici. Aynı şeyi bozuk zeminler için söylemek zor. Aküler nedeniyle bagaj hacmi 40 lt azalırken, arka aksa düşen ağırlık 55 kg artmış ve bu durum, HSD’nin bozuk yollarda biraz “tahta gibi” ilerlemesine neden oluyor. Neyse ki arka koltuklar yatırıldığında ortaya dümdüz bir yükleme zemini çıkıyor. Toyota’nın açıkladığı 3.8 lt/100 km’lik tüketim değeri, aynı fiyata satın alınabilen ama 125 HP’lik dizel motora sahip Astra 1.7 Diesel ile aynı.
DEĞERLENDİRMELER
Keyif verenler
Prius ile aynı teknolojiyi daha ucuza sunacak olması çok çekici.
Can sıkanlar
Gıcırtılı sesler çıkaran CVT şanzıman tam bir sinir törpüsü.
Sürpriz oldu
Hibrid sistem rakiplerine göre biraz daha geç piyasaya çıkacak. ~SONUÇ
Hibrid Auris, teknolojisini kullandığı Prius’tan ne daha iyi, ne de daha kötü. Yani tipik şanzıman ve yol konforu zayıflıkları olan olgun bir hibrid ama benzer özelliklere sahip, dizel motorlu rakiplerinden daha uygun fiyata satılıyor.
TEKNİK VERİLER
TOYOTA AURIS
Önde enlemesine yerleştirilmiş 4 silindirli motor; silindir hacmi: 1798 cc; maksimum güç: 99 HP-5200 d/d; maksimum tork: 142 Nm-4000 d/d; elektrik motoru: 82 HP; sistem gücü: 136 HP; önden çekiş; CVT şanzıman; maksimum hız: 180 km/s; 0-100km/s: 11.4 sn; tüketim: 3.8 lt/100 km; CO2 emisyonları: 89 gr/km
Bir yanıt yazın