Genel

Radikal tasarımıyla bu C-Max beğeni topluyor

Beklentilerini rahatlıkla karşılarken, tasarım özellikleri beğeni topluyor.

Yenilenen Ford C-Max
ailesi, gerçekten de
radikal bir değişim
geçirdi. Sahip olduğu
özellikleri ileriye taşınan, kalite
ve güvenlik hissi artırılan bu
ailenin, C-Max 1.6 TDCi dizel
motorlu ve manuel şanzımanlı
versiyonu test konuğumuz oldu.

Ülkemizde 1.6 lt 125 HP, 1.6 lt
180 HP benzinli ve 1.6 TDCi 115
HP güç üreten dizel motorla satışa
sunulan C-Max’in satış fiyatı
45 bin TL’den başlıyor. Fiyat
açısından C-Max son derece uygun
bir etikete sahip. Kompakt
HB bir otomobilden daha fazlasını fiyatlarıyla oldukça uygun bir fiyat/
performans oranına sahip
oluyor. Trend ve Titanium adı verilen
iki donanım paketi ile satın
alınabilen C-Max’in fiyatı, dizel
motor seçeneği ile 55 bin 150 TL
seviyesine tırmanıyor ama bu
kez zengin bir donanımla karşımıza
çıkıyor. Otomatik park sistemi
ya da otomatik açılıp kapanan
bagaj kapağı opsiyonel olarak
satın alınabiliyor ama güvenlik
donanımları açısından son
derece zengin bir liste standart
olarak sunuluyor. Örneğin
ABS+EBD (elektronik fren gücü
dağıtımı sistemi), ESP, Yokuş
Kalkış Desteği, Dinamik Tork
Kontrolü Sistemi, Hız kontrol
sistemi, Ayarlanabilir Hız Sınırlandırıcı,
EBA (Acil Durum Fren
Desteği) gibi sistemler standart
olarak müşteriye sunuluyor. Tüm
bu donanımlarla birlikte, Euro
NCAP çarpışma testlerinden 5
yıldızla ayrılan C-Max’in eli, güvenlik
konusunda son derece
güçlü görünüyor.

C-Max ailesi, beş ve yedi koltuklu
olmak üzere, iki farklı versiyonla
karşımıza çıkmış olsa bile,
çok önemli farklılıklar göstermiyor.
Grand C-Max 7 koltuklu
oturma kapasitesi ve kayar arka kapıları gibi detayları ile ön plana
çıkıyor olsa bile C-Max’in artıları
da çok fazla. Öncelikle büyük
boyutlu bir araç istemeyen
küçük aileler için C-Max ön plana
çıkıyor. Yüksek sürüş pozisyonu,
geniş yaşam alanı ve hem
dinamik hem de kaliteli olan görünümü
ile iddialı olan C-Max,
test ekibinin beğenisini kazanma
konusunda sıkıntı yaşamadı.
~
Dinamik ve kaslı görünen tasarımı
ile dikkat çeken C-Max,
özellikle V şeklinde tasarlanmış
şişkin motor kaputu ile göze hitap
etmeyi başarıyor. Büyük hava
giriş ızgarası ile sportif etki
desteklenirken, uzun burun tasarımı
da agresif bir görüntü
oluşturuyor. Aynı şekilde arka tarafa
doğru yükselen bıçak izi de
oldukça dinamik bir görüntü
oluşmasını sağlıyor. Arkadan bakıldığında
biraz daha sakin kanlı
bir araç olarak algılanan C-Max,
bombeli tavanı ile arka taraftan
bakıldığında da çekici görünmeyi
başarıyor.

Dış tasarımında yakalanan dinamik
etki aynı şekilde iç mekanda
da devam ediyor. Çok
farklılaşan yaşam alanı, özellikle
kokpit ve orta konsol tasarımının
değişik yapısı ile ailelere
farklı bir seçenek sunmuş oluyor.
Üç parçalı olarak tasarlanan kokpit
tasarımı, hava çıkış kanallarının
büyük ve diklemesine konumlandırılmış
yapısı ile sportif
görünüme olumlu bir etki yapıyor.
Hava kanallarının açılıp kapatılmasını
sağlayan kumandalar
bile son derece büyük ve silindir
şeklinde tasarlanarak dinamik
bir görüntü kazanmaları sağlanmış.
Birçok araçta atıl duran bu
bölümlerin bu kadar iyi bir şekilde
değerlendirilmiş olması
Ford tasarımcılarının önemli bir
başarısı.

Müzik sisteminin olduğu bölümün
hafif bir şekilde yukarıya
dönük olarak tasarlanmış olması
önemli bir farklılık. Fakat bu
bölüm üzerinde kullanılan kumanda
elemanlarının bir bütünlük
göstermemesi ve karmaşıklığı,
kullanım konusunda sıkıntı
yaşatıyor. Aynı zamanda bu bölüm
başta olmak üzere yaşam
alanında parlak malzemelerin
kullanılmış olması, yaz sürüşleri
sırasında parlama yaparak rahatsız
edebilir.~ Direksiyon simidinin
tasarımı ile beğenimizi kazanan
yaşam alanında, simidin
sağında ve solunda birçok kumanda
elamanı bulunuyor olması
da alışkanlık gerektirecek.
Gösterge panelinin sportif tasarımı
ve kullanım kolaylığı beğenimizi
kazanırken, aydınlatma
renkleri de iyi seçilmiş.

Genişlik açısından beklentileri
rahatlıkla karşılayan C-Max,
koltukları ile de yine beğenimizi
kazandı. Sportif koltuklar uzun
yolculuklarda da rahat ettiriyor.
Eşya gözlerinin sayısı ve bagaj
kullanımı açısından C-Max aile
beklentilerini zorlanmadan karşılıyor.
Sessizlik ve görüş açıları
konusunda da çok önemli bir
sıkıntı yaşatmıyor. El fren kolunun
farklı tasarımı ise görüntü
olarak iyi ama kullanım açısından
biraz zorlayan bir değişiklik.

Sürüş karakteri açısından bu
Ford, rakiplerinin büyük bir bölümüne
göre bir adım önde yer
alıyor. Yıllar önce sürüş güvenliği
ve sürüş keyfi açısından çok
önemli gelişmeler kaydeden Ford
ürünleri, bunu bir adım daha
ileriye taşıyarak yoluna devam
ediyor. Sürüş keyfi açısından
önemli bir mirasa sahip olan
Ford markası, bu tecrübelerinin
tamamını C-Max’e de aktarmış.
Yüksek yapılı bir araç olmasına
rağmen C-Max son derece güven
veriyor.

limitler aşılmadığı zamanlarda
C-Max’i izinden ayırmak gerçekten
de çok zor görünüyor.
Belki bu araçta dünyanın en iyi
direksiyon sistemi görev yapmıyor
ama biz yönlendirme kabiliyetini
de beğendik. Direksiyon
tepkileri net ve sistem neredeyse
boşlukları olmadan görevini
yerine getiriyor. Süspansiyon sisteminin
konforu yol tutuşa yaptığı
olumlu katkı kadar iyi olmasa
bile, yine de beklentileri karşılıyor.
~Sistem biraz sert ayarlara
sahip ve vuruntular beklediğimizden
biraz daha fazla hissediliyor
ama keyifli sürüş karakteri
için bu bir sorun olarak görülemez.

115 HP güç üretmeye başlayan
TDCi dizel motorsa gerçek bir usta.
İstendiği zaman son derece
performanslı bir kullanıma imkan
tanıyan dizel motor, bu tarz kullanımlar
sırasında bile ekonomik
tüketim değerlerini korumayı
başarıyor.

Sakin sürüşler sırasında ortaya
çıkan tüketim tablosu ise ailelerin
asıl olarak hoşuna gidecek
konu olacak. Özellikle uzun süreli
yolculuklar sırasında bu aracın
tek bir depo yakıt ile yapabildiği
menzili görmek belirleyici
bir sebep olacaktır.

Bu araçtan bakışları alıp, başka
rakiplere çevirebilecek en belirgin
özellikle otomatik şanzıman
seçeneğinin olmaması. C-Max
ailesinin hiçbir üyesinde otomatik
şanzımanın alınamıyor olması,
özellikle kadın sürücülerin
ilgisini değiştirecektir. Sadece
manuel şanzımanla satışa sunulması
yerine keşke otomatik
şanzıman için bir çözüm bulunması
mümkün olsaymış.

Altı ileri oranlı manuel şanzımanın
çalışma karakteri başarılı.
Yollar net bir şekilde bulunuyor
ve değişimler kolay yapılıyor
ama konfor aranan bir araç olması
otomatik gerektiriyor.

Sonuç

Ford C-Max özellikleri,
tasarımı ve
uygun diyebileceğimiz
fiyatı ile ailelerin
ihtiyaçlarına göre tasarlanmış
durumda. Yaşam alanının kullanımı,
eşya gözleri, bagaj hacmi, rahat
koltukları, ekonomik tüketim değerleri
gibi özellikleri ön planda ama
onun en önemli kozu güvenlik. Donanım
açısından zengin bir güvenlik
listesi sunan C-Max, sürüş karakteri
açısından da yolların en
güvenli seçeneklerinden birisi olarak
dikkat çekiyor ve biraz daha öne
çıkıyor.

Yorum yazın

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.