Toyota Auris kompakt hatchback
sınıfının en iddialı otomobillerinden
biri. Bilindiği gibi bu modelin ismi
Auris olmadan önce Corolla’ydı.
Yeni bir yapılanma çerçevesinde artık
Corolla yerine Auris ismini kullanan
araç sunduğu özellikleri ile sınıfının
aranan ürünlerinden biri olmayı
başardı. Gördüğü yenileme ile
birlikte elini güçlendiren Auris özellikle
artan motor gücü ve tüketimdeki
iyileşme ile ön plana çıkıyor.
Süslü ve agresif çizgiler yerine
sade ama gözle görülür bir kalite çizgisi
sunan Auris, çeşitli dinamik
detaylara da sahip. Motor kaputundan
başlayarak tamponun en alt
noktasına kadar devam eden çift çizgi
ise sportif araçlara gönderme yapılan
bir ayrıntı. Büyük tamponunun
içine uyumlu bir şekilde yerleştirilen
farları ve hava girişleri de göze
hoş görünüyor. Profilden bu sınıfın
çoğunluğundaki gibi sade bir tasarım
benimseyen Auris, arkadan bakıldığında
sınıf standartları içinde kalıyor.
Abartıdan uzak ama kaliteli görünen
arka kısım da keşke ön taraf
gibi ayrıcalıklı detaylara ev sahipliği
yapabilseymiş.
İç mekana geçildiğinde Auris’in
yaşam alanı konusunda bonkör bir
otomobil olduğu görülüyor. Sınıfının
en geniş iç mekanlarından birine sahip
olan Auris, boyu 1.90 metrenin
üzerinde olanlar için bile ideal kullanım
alanı sunabiliyor. Koltuk kalitesini
de sevdiğimiz Auris, yan
destekleri ile sık virajlı kullanımlarda
bile üzerine düşeni başarıyla yerine
getiriyor.
Teknolojinin motorlarda sağladığı
gelişmeler gerçekten inanılmaz ve
buna Auris’te kullanılan 1.6 lt’lik motor
da dahil. Ülkemizde hala 124 HP
güç üreten versiyonu satılıyor olsa
bile (otomatik şanzıman) Toyota’nın
1.6 lt’lik motorunda yeni trend, 6400
d/d’de 132 HP güç ve 4400 d/d’de
160 Nm tork. Yani güçte 8 HP, torkta
ise 3 Nm’lik bir artış söz konusu
ve bu küçük artış bile performansta
ciddi sayılabilecek iyileşme sağlıyor.
Alt devirlerde yaşanan cansızlığın
da (tam olarak olmasa bile) biraz
önüne geçilmiş. Üst devirlere çıkıldığında
ve hızlanma taleplerinde
ise motor buna rahatlıkla cevap verebiliyor.
Benzinli motorla kombine
edilen 6 ileri oranlı manuel şanzıman
da herhangi bir sıkıntı yaşatmıyor.
Şanzımanın 132 HP’lik motora tam
destek olması, Auris’in performansını
daha çekici hale getiriyor. Artan
güçle birlikte mühendisler, tüketim
konusunda da iyileştirmeler
yapmışlar ve Auris’i biraz daha cep
dostu hale getirmişler. Auris fren
performansıyla da markasının güvenlik
ve güvenilirlik özelliklerini
karşılayan bir otomobil.
Önde bağımsız McPherson arkada
ise burulma kirişli bir sistemin
görev yaptığı süspansiyon sistemi ise
sürüşün dışında konfor konusunda
da önemli bir iyileşme sağlıyor ve rahat
ettiriyor.
Sonuç
Kalite ve marka güvenilirliği açısından önemli
bir avantaja sahip olan Auris bunlarla yetinmiyor
ve kendi hanesinde yazdırdığı artılarla
da albenisini artırıyor. Çok çekici görünmese
bile güçlü çizgileri ile dikkat çeken
Auris iç mekan özellikleri ile de herkesi
memnun edecek detaylar sunuyor. Motorun
artan gücü ve iyi çalışan manuel şanzımanı
ise sürüş keyfine önem verenlere hitap ediyor.
Yakıt ekonomisnde de iyileşmeler var.
Bir yanıt yazın