Genel

Renault yeni sedanıyla yeni zirveleri hedefliyor

Almanların hakimiyetinde olan üst orta sınıfta Fransız üstünlüğü istiyor.

D segmentinde çok önemlimodeller var. Bunların başındaVW Passat, Opel Insignia, CitroenC5 gibi modeller yer alıyor.Hatta Fransız otomobil üreticisininbu sınıfta yer alan Lagunamodeli bile ön plana çıkıyor.

Sedan bir D segmenti araç yaratmakiçin uzun süre bekleyenRenault, sonunda bombayı Latitudeile patlattı. Belki isminin söylenmesizor ama bu otomobil Dsegmentinde yer alan Fransızkökenli bir Alman gibi.

Dikkat çeken özelliklere sahipolan ve sınıfına farklılık getirenaraçta 1.5 ve 2.0 lt’lik dizel motorlarkullanılıyor. 1.5 dCi dizelmotor 110 HP güç üretirken, 2.0lt’lik dCi dizel motorsa 175 HPgüç üretiyor. Küçük hacimli dizelmotor altı ileri oranlı manuelşanzımanla satın alınabilirken,güçlü dizel motorsa otomatikşanzımana sahip.

Expression, Privilege ve Executiveadı verilen üç farklı donanımseviyesine sahip olan aracınülkemizdeki satış fiyatı 54 bin 100TL’den başlıyor. 17 Şubat tarihindenitibaren yollara çıkacakolan Latitude, Renault-Samsung-Motors’un Güney Kore’de bulunanBusan fabrikasında üretiliyor.Böylece Latitude, Koleos’un ardındanBusan fabrikasında üretilenikinci Renault modeli oluyor.Güçlü görünümü ve büyük boyutlarıile ön plana çıkan Latitude,D segmenti beklentilerinikarşılarken bunu bir adım dahaileriye taşıyor. 4 farklı ayardamasaj yapan sürücü koltuğu, temizbir yaşam alanı sağlayanhavalandırma sistemi (iyonizör),iki farklı parfümü kullanıma sunması,büyük boyutların getirdiğigenişlik, üç bölgeli klima onunönemli artılarından. FransızlarınAlmanlara meydan okuyuşu olanaraç, Alman ve Japon ~otomobillerininbir harmanı gibi görünentasarımı ile dikkat çekiyor. Ne çokçekici ne de sıradan görünenotomobil, güçlü çizgileri ile meydanokuyor.Yaşam alanında ferahlık vegenişlik konusunda göz dolduranLatitude, aynı zamanda kaliteliekipmanlara da sahip.  Diğer Renaultmodellerinden çok farkıolmayan iç mekan tasarımı ile birazsıradan görünmesine rağmen,bu yaşam alanı herkesimemnun edecek seviyede. ABS+EBV, Acil Fren Destek Sistemi(AFU), sürücü, yolcu, yan ve perdehavayastıkları, ESP+ASR+CSVgibi donanımları standart olaraksunuyor.

4897 mm uzunluğunda ve 2762mm dingil mesafesine sahip olanLatitude aynı zamanda 477 lt’likbagaj hacmine de sahip. Yaşamalanında sunulan eşya gözlerininsayısı, malzeme kalitesi ve sessizlikgibi beklentiler rahatlıklakarşılanıyor. Donanıma göre Arkamysya da Bose marka müziksistemlerini satın almak mümkün,müzik siteminin performansıda gayet iyi. Bu sistem aynızamanda Bluetooth özelliğine desahip. Orta konsolun üzerinemonte edilen navigasyon ekranıaynı zamanda geri görüş kameüretiyor.215 km/s hıza ulaşabildiğiaçıklanan bu motor seçeneği ile0-100 km/s hızlanma 9.9 sn’degerçekleşiyor. 187 km/s son hızaulaşan küçük hacimli dizel motorda,bu hızlanma için 12.5 sngeçmesi gerekiyor. Fabrika verilerinegöre güçlü dizel motordada ekonomik tüketim değerlerivar. Otomatik şanzımanla birliktebizlerin gördüğü tüketim sonuçlarıda gayet iyiydi. Yol tutuşkonforu açısından yumuşak süspansiyonlarsalınımı bol seyahatanlamına geliyor. Bu durum güvenlikaçısından bir zaaf yaşatmıyor,otomobil yola iyi tutunuyor.~Fakat bu tip efektleri sevmeyenlerbiraz rahatsız olabilir. rası olarak da kullanılıyor. Bu sayedebüyük ölçülere sahip olanaraç kolaylıkla park edilebiliyor.Görüş açıları konusunda da sürüşboyunca bir sorun yaşamadık.Sürüş pozisyonu kolaylıkla bulunurken,masaj yapan koltukçok önemli bir özellik. Ama bumasaj özelliğinin sadece sürücüiçin değil, arka tarafta yolculuk etmeyiseven patronlar için de düşünülmesigerekirdi. Kullanılanmalzeme kalitesi ile göz dolduranLatitude, konfor konusunda daoldukça başarılı. Fakat sürüş sırasındavuruntuların biraz fazlahissedildiğini de belirtelim. Bugibi durumlarda aracın içine yansıyanmekanik seslerde de bir artışsöz konusu oluyor.

Motor seçenekleri açısındansaaraç çok iddialı. Başlangıç fiyatındasunulan 110 HP’lik dizelmotor, performansı ile göz doldururkentam bir ekonomi ustası.Yapmış olduğumuz 100 km’liksürüş sırasında yol bilgisayarında5.9 lt gibi bir ortalama tüketimdeğeri gördük. Asıl iddialı üniteolan 2.0 lt’lik dCi dizel motorsa,175 HP güç ve 380 Nm tork üreüretiyor.215 km/s hıza ulaşabildiğiaçıklanan bu motor seçeneği ile0-100 km/s hızlanma 9.9 sn’degerçekleşiyor. 187 km/s son hızaulaşan küçük hacimli dizel motorda,bu hızlanma için 12.5 sngeçmesi gerekiyor. Fabrika verilerinegöre güçlü dizel motordada ekonomik tüketim değerlerivar. Otomatik şanzımanla birliktebizlerin gördüğü tüketim sonuçlarıda gayet iyiydi. Yol tutuşkonforu açısından yumuşak süspansiyonlarsalınımı bol seyahatanlamına geliyor. Bu durum güvenlikaçısından bir zaaf yaşatmıyor,otomobil yola iyi tutunuyor. ~Fakat bu tip efektleri sevmeyenlerbiraz rahatsız olabilir.SONUÇSONUÇRenault Latitude, D segmenti araçlararasına farklı özellikleri ile güçlübir giriş yapıyor. Güçlü görüntüsü,geniş yaşam alanı ile sınıfının en iyideğerlerinden birini sunan Latitude,masaj yapan sürücü koltuğu, iyonizerlihavalandırma sistemi, çift parfümkokusu ve yüksek donanım listesiile gerçekten de çok havalı. Yüksekbir başlangıç fiyatına sahipmişgibi görünse bile, bunu dizel motorve zengin bir donanımla sunuyor.Güçlü motor seçeneği ile son dereceiddialı olan Latitude, bu haliyle etkileyicibir performansı son derecekonforlu bir şekilde sunuyor. D segmentisedan araç için bekleyen Renault,en sonunda beklenen atağınıgibi görünüyor.

Yorum yazın

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.