Şüpheciler ve her şeye olumsuz yaklaşanların seslerini duyar gibiyiz: “4 kapıyla 2 kapı, lüksle sporcu karşılaştırılamaz.” Ancak bizler tam tersini savunuyoruz. Çünkü yenilenen CL ile Mercedes, büyük Porsche’nin neredeyse ensesinde. Bunun doğruluğu ilk anda anlaşılıyor. Sert konturlara sahip motor kaputu, modifiye edilmiş tamponlar ve yenilenmiş farlar, CL’ye lüks bir coupeden çok bir sporcu görünümü kazandırmış. Ancak sportif görüntü konusunda Porsche’nin hala bir adım önde olduğunu da hatırlatmak gerekiyor. CL’nin yenileme ile birlikte güçlenen motorları artık daha az yakıt tüketiyor: Fabrika verilerine göre tasarruf oranı 23’lere ulaşıyor. Sürüş izlenimlerimize konuk olan 4.7 lt’lik çift turbolu V8 motora ve 4 tekerlekten çekiş sistemine sahip olan CL, 435 HP güce ve 530 Nm torka sahip. Mercedes yetkilileri, bu heybetli rakamların 9.9 lt/100 km’lik tüketimle mümkün olduğunu iddia ediyorlar.
CL akıp gitmeyi, Porsche ise sportifliği tercih ediyor
Start-stop sistemine sahip Panamera 4S’in 11.1 lt/100 km’lik ortalama tüketim değeri de fazla yüksek değil. Ancak bu rakam, kendisinden 35 HP daha güçlü olan Mercedes’in tüketiminin karşısında bir kuşak geride kalmış gibi duruyor. Fazla tüketmesine rağmen 0-100 km/s hızlanmada kendisinden 200 kg daha ağır olan CL’nin gerisinde kalıyor olması da bu etkiyi ağırlaştırıyor. ~Bu ikili karakter konusunda da birbirinden tamamen farklı özelliklere sahip. Daha sert bir sese sahip Porsche virajları hızlı bir şekilde alırken, Mercedes de daha rahat bir sürüş ortaya koymasının yanında yumuşak yapısıyla farklılığını ortaya koyuyor. Arada bir sesini yükseltip gayet hızlı olmayı başarsa da CL, kesinlikle bir yarışçı değil. Bunun nedeniyse Mercedes’in, Porsche’nin yürüyen aksam sportifliği ve direksiyon direktliğine ulaşamıyor olması. Aslına bakılırsa CL’in böyle bir amacı da yok. Çünkü bu tür karşılaşmalar için AMG çalışanlarının kafa patlatması gerekiyor. Sonuç olarak CL, müşteri talepleri paralelinde akıp giden, bir tür gezinti gemisi rahatlığında sürüşler sunuyor. Elden geçirilen aktif ayarlı ABC süspansiyon, artık aracın yan rüzgarlardan etkilenmesini de engelliyor. Yakın zaman içinde ABC, yolu algılama fonksiyonuna da kavuşacak. Ancak CL, bu haliyle bile kesinlikle olgunlaşmış bir otomobil. Gerçekten de piyasada, daha sessiz ve konforlu ikinci bir örnek bulmak gerçekten çok zor. Donanım paketlerine eklenen yeni güvenlik unsurları ise CL’i, yolların en güvenli otomobillerinden biri haline getiriyor: Şerit takip ve kör nokta asistanları, kaza anından 0.6 saniye önce araca maksimum fren uygulayan Presafe fren sistemi…
~
DEĞERLENDİRME
Porsche Panamera S
Porsche’nin CL’den çekinmesine gerek yok. Çünkü Panamera, dinamik sürüş keyfi için hazırlanmış bir yol makinesi. Üstüne üstlük daha uygun bir fiyata fazladan iki kapı da sunuyor. Konu konfor ve sakin sürüş olduğunda CL’ye yaklaşamamasının sebebi ise fazla sportif olması.~Mercedes CL 500
Yeni CL çıtayı biraz daha yukarıya taşıyor. Örneğin otoyolların en rahat otomobili. Gerçekten de bu büyük Mercedes dışında hiçbir otomobil bu kadar sakin, kendinden emin ve bu kadar güvenli değil. Sunduğu bu lüksün ve güvenliğin bedeli ise maalesef çok fazla.
Jürgen von Gosen, Auto BILD
Bir yanıt yazın