Genel

S Serisi konforunu araziye taşıyor

Yetenekleri geliştirilen ve yakıt tüketiminde çıta belirleyicilik iddiası.

Mercedes, SUV sınıfındaki
temsilcisi M
Serisi’nin yeni versiyonunu
tanıttı.

Boyutları güncel versiyona
göre büyümesine rağmen ML,
10 kg hafifleyerek etkili bir diyet
yaptığını kanıtladı. Bu rakam
kulağa az gibi gelebilir. Ancak
sunduğu çok sayıdaki yeni
güvenlik sistemlerine rağmen
ağırlığın hafifletilmesi aslında
gerçekten büyük bir başarı. Artan
konfor da bunlara eklenince
ML için, S Serisi’nin konforunu
ve lüksünü araziye taşıdığı yakıştırması
yapılabilir.

1997 yılında piyasaya çıktığında
ilk M Serisi, sadece arazi
şartlarında görevini yerine getirecek
bir araçtı. Değişen trendlerle
birlikte ikinci nesil, sadece
araziye değil asfalt kullanımına
da uyumlu bir hale geldi. Özellikle
ABD ve Çin gibi dev pazarlara
yönelik olarak yeni ML
ise bünyesinde birçok konfor ve
güvenlik yeniliği barındırıyor.

Bir önceki nesline göre hem
asfalt hem de arazi kabiliyetleri
iyileştirilen ML, daha sert bir
etki bırakan görünümü özellikle
yan tasarım hatlarına borçlu.
Dikine doğru yukarıya uzanan
devasa ön ızgara sayesinde M
Serisi sağlam bir kale gibi duruyor.
Devasa boyutlarına rağmen
0.32 cW ile sınıfının en iyi
rüzgar direncini sunuyor olması
ise inanılması zor bir durum.
SUV dünyasına biraz uzak olan
insanların yeni ML’i SUV dünyasının
en büyüklerinden biri
olan GL ile karıştırması işten
bile değil.

Boyutların büyümesi
Mercedes’in strateji uzmanlarına
göre kaçınılmaz bir durum
olsa da durum sadece büyüyen
bir yapıdan ibaret değil.

Mercedes’in geçmişinden bugününe
kadar konfor odaklı
otomobil üretme felsefesi yeni
ML’de de aynen devam ettirilmiş.
Böylelikle yeni ML, bir
önceki nesline göre hem asfalt
hem de arazi koşullarında çok
daha üstün özelliklerle donatılmış.

Virajlarda sorun yaratmıyor

Alman üreticinin olmazsa
olmazı olan konfor konusu yeni
ML’de aynen devam ediyor.
Mercedes otomobillerinde kullanılan
tüm güvenlik sistemlerine
ek olarak yeni ML’de, Active
Curve System adlı yeni aktif
viraj sistemi yer alıyor. Sistemin
aktif çapraz stabilizatörleri
viraj içinde karoser sallantıların
önüne geçerek aracın güvenli
yol tutmasını sağlıyor. Tüm bu
yeniliklerin yanında ML, markanın
premium imajına uygun
olarak türünün en yüksek iş çilik ve malzeme kalitelerini
sunuyor.

Deri döşemeler haricinde araçta,
ahşap, metal, alüminyum
gibi malzemeler kullanılarak,
iç mekanda dev bir S Serisi’nin
ferahlığı, lüksü ve konforu yaratılmış.

Daha etkin motorlar

Yeni ML’de kullanılacak olan
motorlar yerlerini aldığı kardeşlerine
birçok konuna önemli
farklar atıyor. Euro 6 emisyon
normlarını şimdiden karşılayan
ve Türkiye’ye sadece 350
BlueTEC 4MATIC olarak satışa
sunulacak olan 3.0 litrelik
dizel V6, 258 HP güç ve 620
Nm gibi gerçekten etkileyici
bir tork üretiyor. 7G-Tronic adlı
otomatik şanzımanla kombine
edilen motorun ortalama yakıt
tüketimi fabrika verilerine göre
6.8 lt/100 km’ye düşürülmüş.
Bu da önceki motora oranla
yüzde 24 tasarruf anlamına geliyor.
AMG teknolojisini kendi
motoruna uygulayan Mercedes
mühendisleri, sadece bu işlem
sayesinde motorun ağırlığını
4.3 kg azaltmayı başarmışlar.
0-100 km/s hızlanma süresi de
önceki modele göre 0.2 saniye
azalarak 7.4 saniyeye düşürülen
aracın maksimum hızı ise 220
km/s’den 224 km/s’ye çıkmış.
70 lt’lik standart yakıt deposu
sayesinde ML 350, 1000 km’nin
üzerinde bir menzil sunabilecek.
90 lt’lik opsiyonel depoyla
ise bu rakam 1.370 km’ye çıkabiliyor.

Bu değerler ile devasa ML,
kompakt sınıftaki birçok modeli
bile bile geride bırakmayı
başarırken, rakiplerini endişelendirmeye
de başladı. Kasım
ayında tüm dünyada eş zamanlı
olarak satışa sunulacak yeni
ML için Türkiye’de ön sipariş
toplanmaya başladı. Aracın fiyatının
115 bin Euro’dan başladığını
belirtelim. Mercedes-Benz
Türkiye’den yapılan açıklamaya
göre her ne kadar sene sonunda
satışa sunulacak olsa
da ML’den, bu yıl içinde 100
adetlik bir satış bekleniyor.

Yorum yazın

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.