Giulietta ülkemiz şartlarına özel
olarak ayarlanan 22 bin 500 Euro’luk
fiyat etiketi ile ses getirdi.
Giulietta kesinlikle iddialı bir tasarıma
sahip. Farklı bir hava estiren
üçgen formlu ızgarası ile hemen
fark edilen Giulietta, uzun burun tasarımı
ile hem kibar hem de yırtıcı
görünmeyi başarıyor. Çamurluk ve
tamponun zarif ve aynı zamanda dinamik
tasarımları da çok uyumlu.
Yeni nesil LED’li stoplar ise özellikle
gece sürüşlerinde otomobile farklılık
kazandırıyor.
Giulietta yaşam alanı konusunda
da iddialı. Yaşam alanı geniş ve aile
beklentilerini karşılıyor. Koltukların
kalitesi ve iniş-binişler son derece iyi.
Kalite ile birlikte eğlenceli kullanımı
da düşünen Giulietta, şalter tipli
kumanda elemanları ile önemli bir
farklılık yaratıyor. Görüş açıları konusunda
ise Giulietta, standart bir
kompakt otomobilden çok farklı
değil. Ancak kalın C sütunu nedeniyle
özellikle şehir içi kullanımlarda
arka görüşü kısıtlanıyor. Direksiyon
simidinin tasarımı, vites kolu
ve vites körüğü açısından Giulietta
piyasanın iddialı modelleri arasında.
Havalandırma sisteminin yönlendirmeleri
kolay ve yaşam alanı kısa
bir süre içinde istenen sıcaklığa getiriliyor.
Müzik sisteminin kalitesi ve
ek ekipmanları destekliyor olması da
önemli artılardan.
Alfa Romeo dendiği zaman insanın
aklına öncelikli olarak sürüş
keyfi gelir. Giulietta bu disiplinde
Alfa Romeo ruhunu korumanın ötesine
geçerek bir adım daha ileri taşıyor.
Süspansiyon sistemi bu aracın
en çok sevdiğimiz yanlarından birisi
oldu. Dinamizm ve hız taleplerine
çok rahat uyum sağlayan süspansiyon,
konforu da asla elden bırakmıyor.
Geliştirilmiş MacPherson
ön süspansiyona arkada Multilink
(çok bağlantılı) sistem eşlik ediyor.
Alfa DNA’sı olarak adlandırılan ve
aracın sürüş karakterini üç farklı tipte
ayarlamanıza imkan tanıyan sistem
de çok iyi çalışıyor. Kısa aralıklı
ve hızlı girilen virajlarda hafif bir
önden kayma eğilimi görülse de bu
durum soruna dönüşmeden kontrol
altına alınabiliyor. Limitlerini fazla
zorladığınız zaman önden kayma
eğilimi artarken elektronik yardımcılar
tam zamanında devreye giriyor.
Motor ile şanzımanın uyumu da
Giulietta’nın önemli artıları arasında.
120 HP güç üreten 1.4 lt’lik motorun
performansı tüm beklentileri
rahatça karşılarken, özellikle üst
devirlerde ortaya çıkan canlılık çok
iyi. Performans konusunda iştah
kabartan Giulietta, 120 HP güç üreten
motoruyla cep dostu da olabilen
bir otomobil: Yakıt tüketimi aldığınız
performansa göre çok iyi. Altı ileri
oranlı manuel motorla tam bir
uyum içinde çalışıyor. Vites yolları
performanslı kullanımlar sırasında
rahat bulunmuyor olsa bile şanzıman
bizim beğenimizi kazandı. Fren performansı
konusunda da güvenli olduğunu
ispatlayan Giulietta, Euro
NCAP çarpışma testlerinden beş yıldız
alarak ayrılan güvenli bir otomobil.
Sonuç
Giulietta 22.500 Euro ödeyerek satın alabileceğiniz
en iyi alternatiflerden birisi. Tasarımı,
yaşam alanı, sürüş keyfi, motor-şanzıman
uyumu gibi en temel konularda bizlerin
beğenisini çok rahat bir şekilde kazanan Giulietta,
Alfa Romeo ruhunun birkaç adım
daha ileriye taşınmış bir hali. Üstelik bu otomobil
eski Alfa Romeo modelleri gibi sert olmak
yerine, bunun ayarını kullanıcısına bırakmayı
da bilen bir otomobil.
Yorum yazın