İyi bir rekabetten daha güzel
başka ne olabilir ki? Örneğin Opel
ile VW’nin arasındaki rekabet.
İki marka on yıllardır uygun
fiyata satılan bu coupeleriyle birbirlerine
karşı liderlik savaşı içerisinde.
Küçük bir ayrıntı olarak
Wolfsburg merkezli VW’nin
bu ezeli rekabette rakibinin karşısında
üstünlüğe sahip olduğunu
belirtelim.
Şimdi rekabette yeni bir döneme
daha giriliyor: ayından itibaren
Opel Astra’nın coupe versiyonu
aralık ayından itibaren sınıfın
şampiyonunu kovalayacak.
Şampiyon ise 2008 yılında tekrar
satışa çıkarılan VW Scirocco’dan
başkası değil.
VW Scirocco da tıpkı rakibi
Astra GTC gibi kompakt sınıftaki
kardeşinin (Golf) bir türevi.
Aslında bu rahatlıkla görülebiliyor.
GTC’nin karoseri önden
yan ayna yuvasına kadar 5 kapılı
Astra ile aynı.
Her iki otomobil de ailelere
uygun olduklarını, arka koltuk
sıralarında sundukları yetişkinler
için bile yeterli olan iç mekanlarıyla
kanıtlıyor. 4.47 metrelik
uzunluğa sahip Opel’in avantajlı
özelliği, bagaj hacminin 370
litreden 1235 litreye kadar çıkıyor
olması. VW ise 4.25 metrelik
uzunluğu ile 312 litrelik bagaj
hacmini en fazla 1006 litreye
çıkartabiliyor.
Coupe hayranları için asıl önemli
olan argümanlar ise otomobilin
ön kısmında bulunuyor:
Sürücü koltuğu. Opel’in
temsilcisinde bu koltuk VW’ye
oranla daha sportif bir yapıya
sahip. Ancak bu, kesinlikle
Scirocco’nun sürücü koltuğunun
kötü olduğu anlamına gelmiyor.
~Her iki otomobilin de kokpitleri
markaların tutkunları açısından
yeni bir şey ifade etmiyor.
Astra GTC’de ilk başta her
şey üst üste yığılmış izlenimi veriyor
olsa da kısa bir alışma süresinden
sonra insan kumanda
düğmelerini gözü kapalı kullanmaya
başlıyor. Buna karşın VW
Scirocco’da sürücüyü daha sade
ve alışkanlık gerektirmeyen bir
yapı bekliyor.
GTC’de Opel, daha geniş bir
iz genişliği ve yeni geliştirdiği
özel bir ön süspansiyon kullanmış.
Yeni ön aks sayesinde güç
aktarımının direksiyona etkileri azalırken, yola tutunma kabiliyeti
artmış. Scirocco’da ise sportif
ile konfor olarak ayarlanabilen
adaptif süspansiyon sistemi opsiyonel
olarak yer alıyor.
~Motor seçeneklerine bakıldığında
ise ateşli OPC versiyonun
piyasaya çıkmasına kadar Astra
GTC’nin rakibi Scirocco’nun
200 HP’lik seviyesine çıkamayacağı
görülüyor. Buna karşın
GTC fiyat açısından daha avantajlı.
GTC’de yer alan 180 HP gücündeki
1.6 litrelik turbo motor,
Astra ailesinin start-stop sistemine
sahip olmayan tek motor seçeneği.
180 HP’lik motor gibi 1.4
lt 120 HP’lik turbo motor da 122
HP ve 160 HP güç üreten 1.4 TSI
motorlara sahip Scirocco’nun
karşısında fiyat olarak 1100 Euro
daha uygun.
Tüm yeni modellerden bekleneceği
gibi GTC de yeni güvenlik
teknolojilerine sahip olacak.
Ön bölüme yerleştirilen bir kamera
ile çalışan şerit takip asistanı,
mesafe takip sistemi, hız limiti
tabelalarını algılayabilen uyarı
sistemi ve sollama yasağı asistanı
(opsiyonel) sunuluyor. Bu
sistemlere ek olarak şehir içi, şehir
dışı ve otoyol veya kötü hava
koşulu kullanımında ideal ışık
dağılımı sağlayan adaptif bi xenon
far sistemi de unutulmamış.
Opsiyonel akıllı far sistemi Innovation
adlı üst donanım paketinde
standart olarak yer alıyor.
Tavana kadar uzanan büyük
panoramik ön cam ise Astra
GTC’de 2012 yılından itibaren
alınabilecek.
Tüm bunlar, Opel ve VW hayranları
için tartışabilecek birçok
yeni konu anlamına geliyor.
Biz de iki rakibi ileride daha
yakından inceleme fırsatı bularak
ayrıntılı sonuçları sizlere
aktaracağız.
~Opel ile VW: Geleneksel rakipler
Kadett ve Astra ‘nın GTE ve GSI versiyonları zamanında Golf GTI’ın hayatını
bayağı zorlaştırmıştı ve bu rekabet uzun süre devam etti. Opel ve VW’nin
coupleri 70’li yıllardan bu yana ezeli rekabet içerisinde. Mücadele o dönemde
o kadar kızışmıştı ki hayranları otomobil sevgisini fanatizm boyutuna çıkarmıştı.
O çılgın yıllara bir göz atalım…
Sonuç
Opel yeni coupesi Astra GTC’yi çok akıllıca konumlandırıyor:
210 HP’lik VW Scirocco 2.0 TSI gibi en yüksek noktaya
çıkamıyor olabilir ama 100 HP’lik giriş seviyesi çok
uygun bir fiyat politikası. 20 bin Euro’nun altındaki başlangıç
fiyatıyla Opel, uygun fiyatlı Uzak Doğulu coupelere yönelen müşterilerin
de dikkatini çekmeyi başaracak gibi görünüyor. GTC’nin sert ve eğlenceli
sürüş sunduğuna emin olabiliriz. Sonuçta Opel iyi yürüyen aksam üretmesini
iyi bildiğini zaten kanıtlamış bir marka.
Bir yanıt yazın