Başlangıç fiyatı açısından gerçekten
çok iddialı olan Suzuki Alto,
temel donanım taleplerini karşılıyor.
Sevimli ve dikkat çekici göründüğü
için önemli bir artısı olsa bile,
Alto’nun çok iyi göründüğünü söylememiz
mümkün değil. Tercih renge
göre karakteri net bir şekilde değişim
gösteren araçlardan biri olan
Alto, canlı renklerle kesinlikle çok
daha iyi görünüyor. Arka tarafta ise
sanki, fazla masraf olmasın gibi bir
düşünce ile tasarlanmış bir form var.
Suzuki Alto’nun iç mekan özellikleri
ise ne beklediğinizle çok alakalı.
Test otomobilindeki koltuk deseni
ve kokpit tasarımı ile biraz sevimli
bir hava yakalanmış. Küçük
kokpitte aranan her şey çok rahat bulunuyor.
Vites kolunun önünde ve
arkasında eşya gözleri de sunuluyor.
Kalın A sütunları nedeniyle görüş
açıları sıkıntı yaşatabiliyor. Dar yaşam
alanı ise iri yapılıların hayatını
zorlaştırıyor. Baş mesafeleri ise boyu
1.80 metreye kadar olanlar için son
derece rahat. Malzeme kalitesi fiyatına
bakıldığında fazlasını beklememeniz
gerektiğini söylüyor: Plastikler
son derece sert. Sadece hız göstergesinin
yer verildiği panel kolay
takip ediliyor. Direksiyon simidinin
yapısı ise fiyatından beklenmeyecek
şekilde birçok rakibinden çok daha
iyi. İç mekandaki sessizlik ise daha
iyi olabilirmiş. Müzik sisteminin
kalitesi ve havalandırma sisteminin
performansı bu küçük kabin için
yeterli. 4 kişinin rahat yolculuk yapabildiği
Alto’da 5 kişiyle uzun yolculuklarda
rahat etmek çok zor.
Koltukların minder kalitesi ve yan
destekleri de yetersiz. İç mekan için
en ağır eleştiriyiyse, arka taraftaki kelebek
camı alıyor. Suzuki Alto’nun
bagaj hacmi ise uzun tatiller için değil
ama kısa seyahatler için yeterli.
Şehir kullanımları sırasında ve
sakin sürüşlerle ortaya çıkan tüketim,
dizel otomobillerle yarışacak düzeyde.
Üstelik bu ekonominin otomatik
şanzıman keyfi ile birleştiğini
de unutmamak gerekiyor. Sürüş
karakteri açısından Alto, şanzımanın
biraz sarsıntlı olan vites geçişleri dışında
şehir içinde sorunsuz. Otoyol
kullanımları ve hızlı viraj girişleri sırasında
ise Alta sürücülerinin biraz
daha dikkatli olmaları gerekiyor.
Sert rüzgarlardan fazla etkilenen
Suzuki Alto, hızlı girilen virajlarda ise
hem önden ve hem de arkadan kayma
eğilimi gösteriyor. Ancak bu
otomobilin ana hedefinin şehir yaşamını
kolaylaştırmak olduğu, asla
yüksek performans iddiasınınolmadığını
unutulmamalı. Fren performansı
açısından baktığımızda da
sınıfını geçen Alto’nun, 4.5 metrelik
dönüş yarıçapı şehirde hareket kabiliyetini
yükseltiyor. Performans
açısından yapacağımız tek yorum,
düzlükleri ile ünlü İstanbul Park Pisti’nin
bile 0-130 km/s ölçümleri sırasında
yeterli olmayacağı yönünde
olacak.
Sonuç
Suzuki Alto uygun fiyatlı bir şehir otomobili.
Bu araçla uzun süreli yolculuklar da yapılabilir
ama o bunun için tasarlanmadı.
Sevimli bakışları olan, sade ve kolay kullanılan
iç mekanı ile ön plana çıkan Alto’ya uygun
bir bedel ödenerek sahip olunuyor.
Eğer yepyeni bir otomobil satın almak istiyorsanız
ve bütçeniz sınırlıysa, Alto şehir içi
kullanım ihtiyaçlarınıza cevap verecek bir otomobil
olarak testimizi tamamladı.
Bir yanıt yazın