En baştan şunu belirtmeliyiz: Asla tüm
servis ve mekanikerleri sorgusuz,
sualsiz dolandırıcı listesine koymuyoruz.
Hatta çoğunun mükemmel
çalıştığını da biliyoruz. Ancak her iş kolunda
olduğu gibi, burada da müşterilerini aldatmayı
tercih eden çürük elmalar olduğu bir
gerçek. Çünkü okur mektuplarında, tanımadığı
ama bir şekilde mecbur kaldığı için
girdiği serviste kazıklandığını belirten birçok
şikayetle karşılaşıyoruz.
Kötü niyetli işletmecilerin akıllarına gelen
yöntemler oldukça zengin: Pahalı yağ değişimi,
yapıldığı söylenen hayali tamiratlar, aşırı
pahalı yedek parça fiyatları, zamanı gelmeden
değiştirilen fren balataları ve benzeri
sarf malzemeleri bunların sadece bazıları.
En iyi niyetli şekilde “fatura şişirme” olarak
adlandırabileceğimiz bu durumlardan,
bazı noktalara dikkat ederek kaçınmanız
mümkün.
En sık rastlanan “fatura şişirme” yöntemlerinin
bazılarını aşağıda listeledik.
1 – MOTOR YAĞI
İddia: En basit motorlara
bile pahalı bir tür olan
sentetik yağlar konuluyor.
Pahalı yağı koyarak servis,
yağ değişimindeki karını
artırıyor.
Öneri: Kullanım
kitapçığında listelenen
uygun yağı satın alıp
yağ değişimini kendiniz
yaptırın.
2 – KONTROL I
İddia: Pahalı motor yağı
kullanıldığında bakım
periyotlarının uzayacağı
söyleniyor. Ancak çoğunlukla
bu sürelere de uyulmadan
müşteri servise çağırılıyor.
Öneri: Değişken bakım
periyotları yerine sabit
periyotları tercih etmek
genellikle daha uygun
maliyetlidir.
3 – CAM SUYU
İddia: İster konulmuş ister konulmamış olsun, faturalarda pahalı
bir cam suyu katkısı kalemi mutlaka bulunur.
Öneri: Servise gitmeden önce otomobilin cam suyu ikmal kabını
ağzına kadar doldurun.
4 – KONTROL II
İddia: Fatura dökümünde yer alan bazı
tamirat-değişim işlemlerinin aslında
yapılmadığını gördüğümüz örneklere
rastladık. Bu müşteriyi düpedüz
kazıklamaktır.
Öneri: Bazı kontrol noktaları oluşturun.
Örneğin yedek lastiğin havasını boşaltın
veya yağ filtresini zor fark edilecek bir
şekilde işaretleyin. Bu tür kontrollerle
faturada yazılan her şeyin gerçekten yapılıp
yapılmadığını ortaya çıkarabilirsiniz.
5 – TÜV’E HAZIRLIK
İddia: Kontroller sırasında
müşteriye sadece ufak
sorunlar bildiriliyor. Tamir
sözleşmesi imzalandıktan
sonra araçta çok daha fazla
arızaya müdahale ediliyor.
Öneri: Ucu açık
sözleşmelere imza atmayın.
Tamir edilecek kalemlerin
tek tek listelenmesini ve
fiyatlandırılmasını isteyin.
6 – KÜÇÜK PARÇALAR
İddia: Fatura dökümünde yer alan
bazı değişen parça kalemlerini açık
bir şekilde sınıflandıramayabilirsiniz.
Ayrıca ekstradan hesaplanmaması
gereken işlere de rastlayabilirsiniz.
Öneri: Faturadaki bu tür kalemleri
tek tek kontrol edin, şüphelendiklerinizi
servis yetkilisinin araç başında
açıklamasını-göstermesini talep edin.
7 – AZOT GAZI
İddia: Lastik değişimlerinde
müşterilere, yakıt tasarrufu
sağlayacağı iddiasıyla
lastiklerini azot gazıyla
doldurmaları tavsiye edilir.
Öneri: Atmosferdeki
normal azot miktarı zaten
yüzde 78’dir. Yani tamamını
azotla doldurmak hiçbir
fayda sağlamaz.
8 – FRENLER
İddia: Fren diskleri
ve balataları, olması
gerekenden birkaç bin
kilometre önceden, yani
erken değiştirilir.
Öneri: Burada
sürücülerin
endişelerinden para
kazanılıyor. Değişeceği
söylenen parçaları size
göstermelerini isteyin.
9 – AKÜ
İddia: Bir otomobil yeterli şarj edilmemiş bir
aküyle servise geliyor. Kontrolün
ardından sürücüye, akünün artık
kullanılamayacak durumda
olduğu söyleniyor.
Öneri: Yeni akü almadan
önce eskisini tam şarj ettirin.
Eğer bunun ardından da
akü yeterli performansı
vermiyorsa o zaman
değiştirmelerine izin verin
Yorum yazın