İlk izlenimler
(+) Havadar tasarım; cana yakın ve geniş
iç mekan; dikkat çekici dizayn; 2012’de piyasaya
çıkacak olması.
(-) Akü değiştirme istasyonlarının sayısı yok denecek kadar az. Aynı şey hızlı şarj istasyonları için de geçerli. Yakın gelecekte sübvansiyon da görülmüyor.
Neler yeni?
Otomobilin kendisi de konsepti de yeni.
Zoe ile Renault, 2012 yazında kendisine
ait ilk seri üretim elektrikli otomobilini
piyasaya çıkarmış olacak. Aynı anda
Fransız firma, “Better Place” ile akü değişim
istasyonlarıyla ilgili işbirliği yapacak.
Zoe ilk etapta aküsüz satılacak,
22 kW’lik lityum-iyon akü ise aylık 70 Euro
karşılığında kiralanacak.
Sürüş özellikleri
4.09 m’lik otomobilin ferah iç mekanı,
kokular ve seslerle karamsarlık,
stres ve adrenalini kanınızdan filtre
eden bir sağlık merkezini hatırlatıyor.
Konuğumuz olan prototipin maksimum
hızı 50 km/s ile sınırlıydı. Seri
üretim versiyonun 82 HP’lik elektrik
motoru ise 135 km/s hıza ve 160 km
menzile izin verecek.
Teknik veriler
Önde enlemesine yerleştirilmiş elektrikli
senkron motor; maksimum güç: 82 HP;
maksimum tork: 222 Nm; ileri ve geri vitese
sahip direkt aktarma; 22 kW’lık lityum-
iyon akü; maksimum hız: 135 km/s;
boş ağırlık: 1392 kg; menzil: 160 km ~
el
şanzıman; 0-100 km/s: 6.5 sn; maksimum
hız: 235 km/s; tüketim: 6.4 lt/100
km; CO2 emisyonları: 149 gr/km
Sonuç
Eğer şarj veya akü değişim istasyonları
yaygınlaşırsa 2012’de satın almak için
makul bir seçenek olabilir.
Kokpit sevimli bir tasarıma sahip. Oldukça geniş olan iç mekana rahatlatıcı kokular da yayılıyor.
Bir yanıt yazın