Genel

Sıkıcılık bitti

Kizashi, bu yılın en önemli sürprizi oldu.

Yan kısımları kendine güven edasıyla şişkin, ön spoyleri asfaltı emecek kadar yere yakın, küçük kanatçıkları andıran marş biyeller ve arkada da kalın egzoz çıkışları… Orta sınıfa giriş yaptığı bu ilk modelinde Suzuki sıkıcı tasarımlardan kesinlikle uzak durmuş. Boyu 4.65m olan Kizashi, hem iddialı bir görünüme sahip hem de sportif kıyafetinin hakkını sonuna kadar veren bir otomobil. Kokpit bile göze hoş geliyor. Göstergeler çok güzel görünüyor, çok az süs kullanılmış ve kalite seviyesi de gayet yüksek. Mühendislerin yüksek bir kalite hissi için bayağı uğraştıkları kesin. Motor ise marş düğmesiyle çalıştırılıyor. Kaputun altında ise 2.4 lt 178HP’lik 4 silindirli bir motor görev yapıyor. Ancak ne yazık ki start-stop otomatiği bulunmuyor. Bunun eksikliğini ise motor, bugüne kadar Suzuki’de hiç rastlamadığımız yüksek bir canlılıkla gideriyor. Alt devirlerde abartılı olmasa da yeterli güç üreten bu makine, devir arttıkça canlanıp arzulu bir karaktere bürünerek gerçekten keyif verici oluyor. Süspansiyon sert ayarlarına rağmen asla sarsıntılı değil, vitesler ise iyi ayarlanmış ve değişimleri rahat. Direksiyonun zemin şartlarıyla ilgili geri bildirim konusunda biraz eksiklik hissettirmesi ise rahatlıkla gözardı edilebilecek bir ayrıntı. Neticede bu bir BMW 3 Serisi değil. Ancak iki kritik konu notlarımıza düşüyor: Fazla cesurca girdiğiniz virajlarda korkup ayağınızı hızlı bir şekilde gazdan çektiğinizde arka tekerlekler bir anda kopuveriyor.~ Neyse ki ESP bu durumu hemen ve çok hızlı bir şekilde kontrol altına alarak aracı yeniden doğru izine döndürüyor. Ancak bu bile otomobile yeterince alışmadıysanız korkutucu olabiliyor. İkinci sorunsa ön koltukların, göründükleri kadar iyi olmaması: Yan destekler yeterli değil. Avrupa’da Kizashi, sürüş izlenimlerimize konuk olan otomobilde de görev yapan motorla piyasaya çıkacak. Önden çekişli otomobilde 3 bin Euro ekstra bedel karşılığında (Almanya opsiyon fiyatı) 4 tekerlekten çekiş sistemi de sunulacak. Kizashi’nin diğer bir güçlü özelliği ise, içeriği eksiksiz olan tek bir donanımla satılacak olması. Bunun anlamı ise Kizashi’nin gerçekten yüksek bir lüks seviyesi sunacak olması: Elektrik ayarlı ve deri döşemeli koltuklar, 18 inçlik jantlar, direksiyondan kumandalı CD’li radyo, xenon farlar, cam sunroof, park sensörleri, sürücü için diz havayastığını da içeren 7 adet havayastığı… Tüm bunların 27 bin Euro gibi gerçekten uygun bir fiyata sunuluyor olması ise şaşırtıcı.

DEĞERLENDİRMELER
Keyif verenler

Her şeye sahip olan donanım seviyesine rağmen fiyatı gayet uygun. ~Can sıkanlar
Ön koltukların yan destekleri kesinlikle yetersiz.

Sürpriz oldu
Yol tutuş çok iyi. Suzuki’den bu kadar güçlü bir sporcu ruhu beklemiyorduk.

SONUÇ
Kizashi gerçekten çok iddialı bir başlangıç: Bolca güç, makul konfor, kaliteli işçilik… Suzuki’nin prestij eksikliğini ise canlılığı ve dikkate alınması gereken iddialı fiyatıyla rahatlıkla aşabilecek gibi görünüyor. 

Yorum yazın

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.