Ford ailesinde Mondeo, fazla bilinmeyen bir dahi: Harika bir yürüyen aksam, geniş bir iç mekan, geniş bir motor yelpazesi ve zengin donanıma sahip. Ancak bu otomobilin göze hitap ettiği pek de söylenemez. Dört yaşındaki Mondeo için Ford, geniş çaplı bir yenilemeye gitti. Makyajlı Mondeo’da LED’li gündüz farları, yeni tasarımlı farlar, radyatör ve stop grubu görselliğe önemli bir katkı sağlamış. Yenilenmiş iç mekana geçildiğinde ise kullanılan malzeme ve işçilik kalitesi, yolcularını şımartmaya yetiyor. Rahat ve dolgun ön koltuklar bir düğme yardımı ile artık soğutabiliyor. Bu donanım Titanium paketinde opsiyonel olarak sunuluyor. Yorgunluk sensörü adı verilen güvenlik sistemi sürücüyü uykuya dalmaya karşı görsel ve işitsel olarak uyarıyor. Yine opsiyonel olarak sunulan bu donanım, kör nokta asistanı, uzun far asistanı ve şerit asistanı ile birlikte paket halinde satın alınabiliyor. Artan iç mekan sessizliğini Mondeo, daha iyi yalıtıma ve daha kalın camlara borçlu. Turbo beslemeli 2.0 litrelik benzinli motor 240 HP güç ve 340 Nmtork üretiyor. Mondeo’nun bu güçlü versiyonu, ilk etapta sadece Powershift adlı 6 ileri oranlı çift debriyajlı otomatik şanzımanla kombine ediliyor. Ancak bu şanzımanda, vitesleri direksiyondan değiştirme seçeneği bulunmuyor. Düzgün bir çalışma karakteri gösteren motor, sadece alt devirlerde sportiflik eksikliği hissettiriyor.~ Sportif sürüşleri sevenler ise yeni Mondeo’da sert motor sesinin eksikliğini hissedecektir. Yenilenmiş Mondeo’nun diğer önemli avantajları ise yürüyen aksamı ile hassas ve anında tepki veren direksiyon sistemi. Elden geçirilen yürüyen aksam ve direksiyon sistemi, gerçekten uyumlu bir ikili oluşturuyor. Yapılan açıklamaya göre Ford, 5 veya 6 silindirli daha güçlü bir motor üretmeyi planlamıyor. Buna karşın 2013 yılında piyasaya çıkacak ve tamamen yenilenecek olan bir sonraki nesil Mondeo’da hibrid seçeneği de olacak. Tasarruflu motor seçenekleri yeni bir üst seviye dizel ile tamamlanacak. 2.2 litre hacimli ve 4 silindirli bu motor aslında Ford ailesinin tanıdık bir üyesi. Tamamen elden geçirilen makine 200 HP güce ve maksimum 420 Nm torka sahip olacak. Bu haliyle bu dizel motor, performans tutkunu aile babalarına asfalt üzerine imza atma imkanı tanıyacak. PSA grubu ile ortaklaşa geliştirilen dizel ünite özellikle düşük yakıt tüketimi ile öne çıkıyor. Fabrika verilerine göre 6.0 lt/100 km olan tüketim rakamı ve düzgün çalışma karakteri, bu yeni motorun en güçlü özellikleri olacak. Motordan kaynaklanan ne bir gürültü, ne bir vuruntu veya başka hiçbir olumsuz sese de rastlanmıyor. En iyi haberse, Viva adlı özel seride fiyatların biraz düşecek olması. Baz model olan 1.6 lt 120HP’lik motora sahip Mondeo VivaTrend’in Almanya fiyatı 22 bin 600 Euro olarak açıklandı. ~Bu rakama, CD’li müzik sistemi, 4 elektrikli cam, sürücü için diz havayastığı, çok fonksiyonlu direksiyon ve merkezi kilit dahil. En önemli rakiplerinden Passat’ın fiyatı, benzer donanımlara sahip haliyle yaklaşık 3 bin Euro daha yüksek. Durum böyle olunca Mondeo, sınıfındaki rekabette gerçekten önemli bir avantaja sahip olacak.
~SONUÇ
Göz zevkine hitap etmiyor da ne demek? En azından artık durum değişti, çünkü geniş çaplı yenileme kesinlikle işe yaramış. Artık daha az bir bedel karşılığında daha fazla otomobil sunması ise yenilenen Mondeo’nun diğer bir önemli avantajı.
Bir yanıt yazın