Optimize edilmiş içten yanma ve hafif ağırlık mühendisliğe odaklanan SKYACTIV’in kalbinde inovasyon vardır. Ve bu teknolojiler tüm gelecek yeni nesil Mazda modellerinde –ve yalnızca”yeşil” modellerde değil- kullanılacağı için bunlar tüm Mazda müşterilerine fayda sağlayacaklardır.
Mazda SKYACTIV-G benzinli motor: İdeal yanmalı motor arayışı
Yeni SKYACTIV benzinli motorda tümüyle yeni teknolojiler yelpazesine yer verilmiştir. Sıra dışı güçlü ve önemli derecede verimli bu motor, sıkıştırmayı yeni bir düzeye taşıyarak bugüne dek bu yaklaşımın uygulanabilir olmasını engelleyen tüm sorunları çözmektedir. Böylesi alışılmadık metodoloji, Mazda’nın benzersiz mühendisliğinin karakteristik özelliğidir.
Önemli noktalar:
• Sıra dışı yüksek 14.0:1 sıkıştırma oranı
• 4-2-1 egzoz sistemi, piston yanma odası, yeni çok portlu enjektörler ve avans vuruntusu önleyen diğer inovasyonlar sayesinde olağanüstü sıkıştırma oranı
• İç motor sürtünmesi 30 civarında azaltılmıştır
• Emme ve egzozdaki sürekli değişken sıralı supap zamanlaması (dual S-VT), pompalama kayıplarını asgariye indirir
• Hafif ağırlık tasarım: Toplamda 10 daha hafif
• Mevcut Mazda 2.0 litre MZR benzinli motordan yaklaşık 15 daha düşük yakıt tüketimi ve CO2 emisyonu
• Düşük orta düzey devirlerde yaklaşık 15 daha fazla tork
SKYACTIV-D dizel motor: Yüksek tork & temiz yanma
Temiz, yüksek devirli, hızlı tepkili ve hiç olmadığı kadar eğlenceli: Mazda, SKYACTIV-D ile dizel güç için çıtayı yükseltmiştir. İç süreçler yine tümüyle yeniden incelendiği için, sıkıştırma oranı burada da merkezi bir role sahiptir. Sonuç: Özel son işlem sistemlerine ihtiyaç olmaksızın en yüksek çevresel standartlara ulaşacak şekilde tasarlanmış verimli güç.
~
Önemli noktalar:
• Olağandışı düşük 14.0:1’lik bir sıkıştırma oranı ve sonuç olarak yanma sonrası daha yüksek genişleme aşaması sayesinde 20 civarında daha düşük (mevcut 2.2 litre MZR-CD dizele kıyasla) yakıt tüketimi
• Egzoz supapları için değişken supap açma, iç egzoz geri dönüşünü sağlayarak, bir soğuk çalıştırmadan sonra derhal yanmayı dengeler.
• İki aşamalı turbo şarj, tüm motor devirlerinde (maks. 5,200 d/dak) güçlü ve dengeli tepkiler sağlar
• Mevcut 2.2 litre MZR-CD dizelden 10 daha hafif
• Motor iç sürtünmesinde 20 azalma
• Son derece verimli aktif seramik dizel partikül filtresi
• Pahalı NOx son işlemi olmaksızın, Euro 6, Tier II BIN 5 (ABD) ve Japonya’nın Post New Long-Term Emission Düzenlemelerini karşılar
SKYACTIV-Drive otomatik şanzıman
Akıcı, hızlı tepkili ve keyifli ancak yakıt tasarruflu bir otomatik şanzıman: Mazda SKYACTIV-Drive, otomatik performans ve verimliliğinde – yüksek torklu bir dizel motor için bile – en iyiyi sunmak üzere tasarlanmıştır.
Önemli noktalar:
• Benzersiz teknoloji, sürekli değişken (CVT), çift kavramalı ve geleneksel otomatik şanzımanların avantajlarını bir araya getirir
• Ekstra geniş aralıklı altı vitesli yeni kilitli kavrama doğrudan bir düz şanzıman kullanma hissi sunar ve yakıt ekonomisini, mevcut otomatik şanzımanlara kıyasla 7’ye kadar iyileştirir
• Yeni mekatronik modül sayesinde hızlı ve akıcı vites değiştirme tepkisi
• Durma noktasından güçlü ve dengeli ivmelenme
• Hem SKYACTIV-G hem de SKYACTIV-D motorlar için mevcut
SKYACTIV-MT manuel şanzıman
Daha hafif, daha küçük, daha verimli: Mazda, sürüş keyfinden taviz vermeden yakıt ekonomisini iyileştirmek üzere yenilikçi yeni SKYACTIV-MT altı vitesli şanzımanı üretmiştir. Ölçüt, Mazda’nın efsane MX-5 roadsterinin seri ve hassas vites geçiş hissidir.
Önemli noktalar:
• MX-5’inkine benzer kolay ve keskin vites geçişleriyle, önden motorlu, önden çekişli araçlar için optimize edilmiştir
• Önemli ölçüde daha küçük ve daha hafif bir tasarımla yeniden tasarlanmıştır
• Kompaktlık sayesinde verimli boyutlar
• Azaltılmış iç sürtünme sayesinde daha iyi yakıt ekonomisi
~
SKYACTIV-Kaporta
Daha güçlü ve daha güvenli ama daha hafif? Mazda’nın tasarımcıları, hafif ağırlık mühendisliği, malzeme mukavemetini ve yeni daha verimli yapıları entegre eden bir SKYACTIV-Kaporta tasarlamak üzere çizim tahtasına döndüler.
Önemli noktalar:
• Yeni geliştirilmiş bir kaporta yapısı, yeni üretim süreçleri (ileri bağlama metotları) ve daha büyük oranda yüksek çekme mukavemetli-kaporta çelik kullanımıyla ağırlık 8 azaltılmıştır
• Çerçeve bileşenleri için “düz yapı” ve “sürekli çerçeve” (düz yapı) konseptleriyle 30 daha iyi çeviklik sayesinde iyileştirilmiş sürüş dinamikleri
• Çoklu yük yolları kullanılarak, çarpma bölgelerinin yeniden tasarlanması suretiyle en üst düzey pasif güvenlik performansı
SKYACTIV-Şasi
Mazda, aracın sınırlarını zorlarken, atik kullanımı sürüş konforu ve dengeyle birleştiren bir şasiyi yakalamıştır. SKYACTIV-Şasi aynı zamanda hafif bir tasarımdan üstün çeviklik elde etmektedir. Sürücü araçla bir bütün olacaktır.
Önemli noktalar:
• Yüksek sürüş konforu ve MX-5’in ilham kaynağı “Jinba Ittai” otomobil ve sürücü arasındaki bir olma duygusu
• Arka süspansiyon bağlantısı, arka aks taşıyıcı, direksiyon bileşenleri ve tertibatlarının (diğer şeylerin yanında) tümüyle yeniden tasarlanmasının ardından tüm hızlarda daha iyi sürüş kalitesi (düşük ve orta devir çevikliği ve yanı sıra yüksek hız dengesi)
• Ön dikmeler ve çok bağlantılı arka aks ile yeni geliştirilen süspansiyon sayesinde şasi ağırlığında 14’lük bir azalmayla üstün çeviklik
2. GİRİŞ
“Sınır gökyüzüdür”: Bu ifade tüm yeni nesil Mazda teknolojilerini simgeler ve şirket için yeni bir çağı sembolize eder. Üreticiler arasında farklı bir yere sahip olan Mazda’nın benzersiz mühendisliği daima bir anahtar unsuru içermiştir: sürüş keyfi. SKYACTIV teknolojilerini geliştirirken Mazda mühendislerinin başlıca amacı, tüm yeni nesil araçlar için araç verimliliğini önemli ölçüde artırmak – yakıt ekonomisini iyileştirmek ve CO2 emisyonlarını azaltmak – ve bu esnada güvenliği ve yanı sıra sürüş keyfini daha da iyileştirmekti. Ve onlar, 2012’den başlayarak Avrupa’da lansmanı yapılacak yeni nesil Mazda modellerinde yer verilecek tümüyle yeni SKYACTIV motor, şanzıman, kaporta ve şasi yelpazesiyle, bu çelişen hedefleri başarıyla uzlaştırmayı başarmışlardır.
2020’de araçların 80’inden fazlasına hala içten yanmalı motorlar güç veriyor olacak. Bununla birlikte günümüzün versiyonları yalnızca 30 verimlilikle çalışmaktadırlar, bu sebeple çok fazla geliştirme imkanı bulunmaktadır. Mazda mühendisleri alışılmışa meydan okuyarak, bir amaçla içten yanmaya odaklanmışlardır: ideal yanmaya ulaşmak. Yeni nesil Mazdaların temelinde de bu amaç yatar: SKYACTIV teknolojilerine, yalnızca “yeşil” modellerde değil, tüm yeni nesil modellerde yer vermek. Bu, şirketin çevresel sürdürülebilirliği, araç güvenliğini ve sürüş dinamiklerini iyileştirmeye yönelik katı bağlılığını vurgular.
Mazda’nın temel iş hedeflerinden biri, kişisel mobiliteyi çevre dostu ve aynı zamanda nüfusun büyük bir bölümü için satın alınabilir kılmaktır. Bu sebeple, ifade edildiği üzere, Mazda içten yanmalı motorlarının verimliliğini artırmayı birinci öncelik yapmıştır. Şirketin Hiroşima’daki Ar-Ge kadrosu, buna ulaşmanın en iyi yolunun, fosil yakıt tüketimini dengeli ve kapsamlı bir şekilde azaltmak üzere bu konvansiyonel motorlardaki süreçlerin önemli ölçüde optimize edilmesi olduğunu düşünmektedir.
Not: Basın bülteninden derlemedir.
Bir yanıt yazın