MERCEDES SLK 200
İLK İZLENİMLER
Deha ürünü tavan konsepti; yüksek konfor; birinci sınıf sürüş özellikleri; dikkat çekici tasarım Yüksek fiyatlar; yüksek ağırlık.
Neler yeni
Model adı SLK 200 olsa da baz motorun
silindir hacmi aslında sadece 1.8 lt. 4
silindirli modern alüminyum motorda direkt
benzin enjeksiyonu, turbo besleme
ve iki adet denge mili görev yapıyor.
Sürüş özellikleri
Yeni motor SLK’da görevini en iyi şekilde
yapıyor: Yüksek bir çekiş gücüne sahip,
istekli bir şekilde devirleniyor ve canlı
bir sürüş performansı sağlıyor. 7.5 lt/100
km’lik tüketim değeri ise performansı
dikkate alındığında hiç de fazla değil.
Daha iyi bir motor sesi elde edebilmek
için mühendisler, araçta bir “ses jeneratörü”
kullanmışlar. Bu jeneratör
özellikle üst devirlerde çok iyi iş görüyor
ve 4 silindirli motorun daha boğuk,
yoğun ve hoş sesler çıkarmasını sağlıyor.
Ancak alt devirlerde motordan yayılan
sesler biraz zayıf ve tiz kalıyor. İster
iri yarı ister ufak tefek olsun sürücüyü
yeterli genişlikte, zevk sahibi bir şekilde
döşenmiş ve yüksek işçilik kalitesine
sahip bir iç mekân bekliyor.
Sonuç
Kesinlikle tavsiye edilebilecek bir otomobil.
Aynı hacme ama 204 HP güce
sahip bir üst motor seçeneği bu baz motordan
çok daha hızlı olamıyor. Ayrıca,
sadece otomatik şanzımanla donatılan
bu motor için Almanya’da 5 bin Euro fazla
ödemek gerekiyor. Topmodel V6 için
ödenmesi gereken fark ise 14 bin Euro’ya
yaklaşıyor. Durum böyle olunca baz
motor, zaten iyi olan performansıyla en
uygun seçenek olarak karşımıza çıkıyor.
~
Teknik veriler
Sıralı 4 silindirli turbo motor; motor hacmi:
1796 cc; maksimum güç: 184 HP-5250
d/d; maksimum tork: 270 Nm-1800 d/d;
6 ileri oranlı manuel şanzıman; maksimum
hız: 237 km/s. Test ölçümleri: Fren
mesafesi: 36.4 m; 0-100 km/s: 7.8 sn;
tüketim: 7.5 lt/100 km; CO2 emisyonları:
179 gr/km
Lüksün sınırları / GEMBALLA MISTRALE
İlk izlenimler
Aşırı şık bir lüks asfalt gemisi
Aşırı yüksek fiyat
Neler yeni
Gemballa firmasının hala var olması
Porsche Panamera’yı Mistrale’ye
dönüştüren değişikliklerden çok daha
şaşırtıcı. Çünkü firmanın kurucusu Uwe
Gemballa, 2010 yılında bir iş ortağı
tarafından vurularak öldürülmüştü.
Ancak Gemballa, yeni yönetici ve taze
para girişiyle yeniden sahnede olmayı
başardı.
Sürüş özellikleri
Bu otomobille ehliyetiniz kesinlikle
tehlikede: Daha büyük turboların
sağladığı 707 HP’lik güç, insanda maksimum
öz kontrol gerektiriyor.
Baştan sona neredeyse her şeyin
değiştiği bu modifikasyon gerçek bir servete
maloluyor: Almanya’da bile fiyatı
578 bin 737 Euro. Bu nedenle Mistrale’yi
sadece milyonerler satın alabilir.
Sonuç
Baştan sona neredeyse her şeyin
değiştiği bu modifikasyon gerçek bir servete
maloluyor: Almanya’da bile fiyatı
578 bin 737 Euro. Bu nedenle Mistrale’yi
sadece milyonerler satın alabilir.
~
Teknik veriler
Çift turbolu V8 motor; motor hacmi:
4806 cc; maksimum güç: 707 HP-6200
d/d; maksimum tork: 955 Nm-3150 d/d;
7 ileri oranlı çift debriyajlı şanzıman;
0-100 km/s: 3.6 sn; maksimum hız:
320 km/s; tüketim: 18.5 lt/100 km; CO2
emisyonları: 490 gr/km Baştan sona neredeyse her şeyin
değiştiği bu modifikasyon gerçek bir servete
maloluyor: Almanya’da bile fiyatı
578 bin 737 Euro. Bu nedenle Mistrale’yi
sadece milyonerler satın alabilir.
INFINITI M35h
İlk izlenimler
Çok zengin standart donanım;
modern hibrid teknolojisi
Küçük ön koltuklar; hissiz direksiyon;
küçük bagaj hacmi
Neler yeni
Benzinli V6 motor (306 HP) ve elektrik
motorundan (68 HP) oluşan
hibrid sistem tamamen yeni. Bunlara,
çift kavramalı ve 7 ileri oranlı
otomatik şanzıman ve lityum-iyon
aküler ilave oluyor.
Sürüş özellikleri
364 HP’lik sistem gücüyle Infiniti
gayet hızlı bir araç. Hibrid sistem
çok iyi çalışsa da, ekonomik modda
bile benzinli motoru çok erken
devreye sokuyor.
Sonuç
Hibrid araçları sevenler için farklı
ve iyi bir alternatif. Ancak Almanya
fiyatı otomobilin dizel versiyonundan
1500 Euro daha yüksek.
Teknik veriler
306 HP’lik benzinli V6, 68 HP’lik
elektromotor; sistem gücü: 364 HP;
7 ileri oranlı otomatik şanzıman;
bagaj hacmi: 350 lt; 0-100 km/s: 5.5
sn; maksimum hız: 250 km/s; tüketim:
7.0 lt/100 km; CO2 emisyonları:
162 gr/km
Bir yanıt yazın