Küçük sınıfta yer alan MiTo Alfa
Romeo’nun en güvendiği silahlardan
biri. MiTo’nun 1.4 litre 170 HP güç
üreten Multiair TBi motorla donatılmış
Quadrifoglio (dört yapraklı
yonca) versiyonu, gücü, zengin donanımları,
karizmatik görünümü,
etkileyici sürüş karakteri ve fiyatıyla
oldukça iddialı bir model.
Ailenin en güçlü motorunu kullanan
Quadrifoglio, 170 HP ile kilogram
başına 6.7 HP güce sahip. Bu
motor ile 0-100 km/s hızlanma 7.5
sn, maksimum hız ise 219 km/s olarak
açıklanıyor. Bunun yanında son
hıza çıkma isteği de bir hayli yüksek.
Altı ileri oranlı bir manuel şanzımanın
görev yaptığı araç başarılı bir
vites kumanda sistemine sahip: Geçişler
kemikli, yollar net. Üst vites
oranları ekonomik tüketim ayarlarına
sahip olduğu için aracın biraz
daha ağırkanlı bir karaktere bürünmesine
neden oluyor. Tüm hızlanmalar
hatta şehir içi standart kullanımlar
sırasında bile iç mekana yayılan
mekanik tınıların ayarı da çok
iyi yapılmış.
Sürüş karakteri açısından bu otomobil
rakiplerinin çoğunun bir adım
önüne çıkıyor. Süspansiyon ayarları
sert ve konfor konusunda sorunlar
var, ancak konfor beklentilerini
de rahat karşılıyor. Sunulan dinamik
süspansiyon sistemi, üç farklı karakterde
ayar şansı sunuyor: Normal,
tüm hava koşulları ve dinamik.
Elektronik olarak kontrol edilen
dört amortisör, beş akselerometrik
sensör, bir kontrol birimi ve diğer
ayarlar ile araç üzerindeki başka
elektronik sistemler için de kullanılan,
Alfa DNA’sı sayesinde otomobil
yüksek bir çeviklik ve sürüş
güvenliği sunuyor. Bu sistem aracın
hareketi ve yol koşullarını incelerken
sürüş tarzına bağlı olarak da uyarlamalar
yapıyor. Şasiye bile müdahale
edebilen bu sistem aracın can
damarlarından birini oluşturuyor.
Ancak ön tekerleklere binen yüksek
güç zaman zaman çeşitli kontrol
problemlerini de beraberinde getiriyor.
Direksiyon simidiyle yapacağınız
birkaç dokunuş bu problemi
hallediyor ama yine de dikkat etmekte
yarar var. Bu arada: Simidin
üzerindeki kumanda elemanları iç
mekanda zıt ve ucuz bir görüntü
oluşturuyor.
Bu sportif MiTo’yu kardeşlerinden
ayıran en önemli görsel unsurların
başında Alfa Romeo 8C’den alınan
saten titanyum kaplı 17 inçlik jantlar,
opak titanyum grisi ön ve arka far
çerçeveleri, çift egzoz çıkışı, arka
spoyler ve yeşil Quadrifoglio logolarını
sayabiliriz. Yaşam alanı konusunda
bir sorunu olmayan kullanışlı
bir iç mekana sahip olan Mi-
To’nun arka tarafında, biraz az olan
baş mesafesine rağmen yetişkinler
de rahat yolculuk yapabiliyor.
DNA’nın vites kolunun hemen önünde
bulunan kumandasının aydınlatması
da gece sürüşlerinde rahatsız
ediyor.
Sonuç
Pazarda bu fiyata böyle bir otomobil bulmak
zor. Kışkırtıcı görünen, yaşam alanı ile dinamik,
geniş ve sürüş öncelikli olan, güçlü motoru,
iyi çalışan şanzımanı ve sürüş karakteri
ile beğenimizi rahatça kazanan MiTo Quadrifoglio’nun
fiyat etiketi, tüm diğer olumlu
özelliklerden daha öncelikli bir artıyı oluşturuyor.
Yolların sert küçük çocuğu MiTo,
oyun bahçesinin sınırlarını zorlanmadan
genişletecek gibi görünüyor.
Bir yanıt yazın