“Yeni işlev, mevcut algılama ve tam otomatik fren teknolojimizi geliştiriyor ve bundan böyle bu paketin adı ‘Tam Otomatik Frenli Yaya ve Bisikletli Algılama’ sistemi olarak geçecek. Yaya algılama ile donatılmış tüm otomobillerimize bisikletli algılamayı da dâhil edebileceğiz,” diyor Doug Speck ve ekliyor: “Güvenlik lideri olarak, 2006 yılında sunduğumuz ilk nesil fren desteği ve 2010’da tanıttığımız Tam Otomatik Frenli Yaya Algılama sistemleriyle, otomotiv endüstrisinde bir ilki gerçekleştirdik…”
Amaç kazaları minimuma indirmek
Kaza verilerine göre Avrupa trafiğinde ölümle sonuçlanan bisikletli kazalarının yüzde 50’si bir otomobille çarpışma neticesinde gerçekleşmiş durumda. Bu veriler, Volvo Cars’ın yeni Yaya ve Bisikletli Algılama sistemini geliştirerek kaza etkisini minimuma indirme çabasında büyük rol oynadı.
Yeni gelişmiş yazılım, daha hızlı görüntü işleme kapasitesine sahip. Böylece, mevcut algılama ve otomatik fren teknolojisinin bisikletlileri de kapsayacak şekilde genişletilmesine olanak tanıyor.
“Bu konudaki çözümlerimiz, korunmasız yol kullanıcılarıyla çarpışmaktan kaçınmak adına sektörde benzersiz. Sürekli daha fazla nesne ve durumu teknolojimizin üstüne ekleyerek otomotiv güvenliğinde dünyada önde gelen konumumuzu güçlendiriyoruz ve uzun vadeli ‘kaza yapmayan otomobil’ vizyonumuza doğru ilerliyoruz,” diyor Doug Speck.
Otomatik frenleme
Aynı şeritte otomobilin önüne bir bisikletli çıkması durumunda otomatik frenleme yapan yeni ‘Tam Otomatik Frenli Yaya ve Bisikletli Algılama’ sistemi, Volvo V40, S60, V60, XC60, V70, XC70 ve S80 modellerinde 3.çeyrek itibariyle sunulacak.
Sistemin gelişmiş sensörleri, önündeki alanı sürekli tarıyor. Aynı yönde ilerler ve bisiklete yaklaşıyorken, eğer bisikletli aniden otomobilin önüne doğru dönerse ve çarpışma kaçınılmazsa, anlık bir uyarının ardından otomobil tam güçle frenleme yapıyor.
Otomobilin hızı kaza sonucu için büyük bir öneme sahip. Daha düşük bir hız, ciddi yaralanma riskinin önemli ölçüde azaltıldığı anlamına geliyor.
Kamera ve radar birlikteliği
Tam Otomatik Frenli Yaya ve Bisikletli Algılama sistemi, otomobilin ön ızgarasına entegre bir radar, iç dikiz aynasında bulunan bir kamera ve merkezi kontrol ünitesinden oluşuyor. Radarın görevi otomobilin önündeki nesneleri algılamak ve onlarla olan mesafeyi tespit etmekten oluşuyor. Kamera ise nesnelerin türünü belirliyor. Çift modlu radarın geniş görüş alanı sayesinde yaya ve bisikletliler erkenden tespit edilebiliyor. Yüksek çözünürlüklü kamera, yaya ve bisikletlilerin hareket noktalarının saptanmasını mümkün kılıyor. Merkezi kontrol ünitesinin görevi ise aldığı bu bilgileri sürekli izlemek ve trafik durumunu değerlendirmek…
Otomatik fren sistemin devreye girmesi için belirlenen nesneyi hem kameranın hem de radarın onaylaması gerekiyor. Gelişmiş sensör teknolojisi, gerektiği zaman acil ve tam güçlü olarak frenleme yapılmasını mümkün kılıyor. Aynı teknoloji, otomobille aynı şeritteki diğer araçları da kapsıyor.
Not: Basın bülteninden derlemedir.
Bir yanıt yazın