Geceleri sürüş yapmanın tüm dünyadaki sürücülere zorlu koşullar sunduğuna değinen Volvo Cars Güvenlik Merkezi’nde Kıdemli Güvenlik Teknik Uzmanı Prof. Lotta Jakobsson: “Yenilenen Aktif Uzun Far Kontrol sistemiyle hedefimiz, karanlıkta karşıdan bir otomobil geldiğinde ya da bir otomobilin arkasına geldiğinizde, kısa ve uzun farlar arasında manuel olarak geçiş yapmaya gerek bırakmadan, mümkün olduğunca sürekli olarak uzun farları kullanmak,” olduğuna değiniyor.
Korunmasız yol kullanıcılarını algılama şansı artıyor
Aktif Uzun Far Kontrol sisteminin ana avantajı, trafik alanının dışındaki gölgeli bölgelerin de aydınlatılıyor oluşu. Bu da sürücünün yolun kenarındaki, park edilmiş otomobiller, hayvanlar ve bisikletliler gibi korunmasız yol kullanıcılarını algılama şansını artırıyor. “Bu teknoloji, geceleri sürüş yapmayı daha güvenli ve rahat hale getiriyor. Ayrıca, sürüş esnasında yola odaklanmayı kolaylaştırdığından, ‘Design Around You – Sizden ilham alarak tasarlandı’ yaklaşımımıza da mükemmel bir örnek,” diyor Lotta Jakobsson.
Zeki gölgelendirme mekanizması
Karşı yönden başka bir otomobil geldiğinde ya da bir başka otomobilin arkasına geldiğinizde, sistem sürücünün gözlerinin kamaşmasını engellemek için belirlenen alana gölgelendirme yaparak sadece gerektiği kadar ışığın yansımasını sağlıyor.
Aktif Uzun Far Kontrol teknolojisi, diğer araçları tanımlamak ve gölgelendirilmesi gereken alanları tespit etmek için otomatik frenli algılama sisteminin ön camın üstündeki dikiz aynasının arkasında yer alan kamerasını kullanıyor. Bu teknoloji, sadece 1.5 derecelik marjıyla seçilen nesneyi çerçevelemek için yeterince hassas.
Kontrol ünitesi, kameradan aldığı bilgileri far içine entegre edilmiş hünerli projektör modül mekanizmasına gönderiyor. Farklı boyutlarda metal parçalardan oluşan küçük bir silindir, fazla far ışığının gerektiği kadar gölgelendirilmesine olanak tanıyor.
Not: Basın bülteninden derlemedir.
Yorum yazın