Bir zamanlar spor otomobil denildiğinde
akla ilk gelen markalardan biri
de Toyota’ydı. “Toyota’ydı” diyoruz,
çünkü Supra’lar ve Celica’ların sonrasında
Japon markanın ürün yelpazesinde uzun
süredir böyle bir model bulunmuyordu.
Ancak Toyota bu aranın ardından sportif
otomobil ruhuna gerçekten iddialı bir dönüş
yaptı: GT86.
2.0 lt hacimli ve 200 HP güç üreten benzinli
bir motorla donatılan GT86’da manuel ve
otomatik şanzıman seçenekleri bulunuyor.
Aracın satış fiyatı ise 52 bin 900 Euro’dan
başlıyor.
Bu otomobil dikkat çekici tasarımıyla neredeyse
bütün test ekibinden övgü almayı
başardı. Çünkü fotoğraflarına bakıldığında
bile sayfalarda hareket
ediyormuş gibi bir
etki bırakıyor ve akıcı
hatlarıyla bir ruha sahip
olduğunu düşündürüyor.
GT86 karoserinin
sportifliğini aynen iç
mekana da yansıtıyor.
Ancak bizim en çok
sevdiğimiz konu, daha
ilk sürüş pozisyonunu aldığımızda bile
bize aitmiş gibi hissetmemiz oldu: Kendisini
sanki her zaman kullanmışız gibi hissetmemiz
test araçlarında en çok önem verdiğimiz
konulardan biri.
Aracın verdiği sportif his, sürüş pozisyonu
alındığı anda dişlerin uzamasına neden
oluyor. Çok iyi kurgulanmış sürüş düzeneği
sayesinde GT86’yı kullanmaya başlamak için
büyük bir sabırsızlık duyuyorsunuz. Dört
kişilik bir yaşam alanı olan GT86’nın arka
tarafında elbette büyük bir kullanım alanı
sunulmuyor ama acil durumlarda işe yarıyor.
~Kullanım açısından hiçbir sıkıntı yaşamadığımız
yaşam alanında keyif veren detayların
sayısı oldukça fazla. Sportif tat beklentilerini
rahatlıkla veren yaşam alanı son derece iddialı olmasına rağmen bazı garipsediğimiz
yanları da var. Örneğin sol ve sağ
tarafta daire formlu olan havalandırma
çıkışlarının orta konsolda farklı bir
tasarıma sahip olması. Bu bölümdeki
hava kanalları da daire formlu olsa
çok daha iyi olurmuş. Aynı zamanda
orta konsol üzerinde kullanılan bazı
kumanda elemanlarının yapısı da genel
uyuma aykırı: Havalandırma sisteminin kumanda elemanları ve onların hemen
altında yer alan şalter tipi kumandalar
daha iyi görünebilirmiş.
Eğlendirmek ve güvenlik onun işi
Elbette bu otomobilin öncelikli özelliği
sürüş karakteri. Arkadan itişli
olması nedeniyle sürüşlerin çok keyifli
olacağını zaten tahmin ediyorduk.
Fakat kullanmaya başladığımız andan
itibaren aradığımızdan daha fazlasını
bulduk. Yola ve izine çok sadık olan
bir otomobil olan GT86, güvenlik hissi
verirken eğlendirmeyi de biliyor. Ağırlık
dağılımının çok iyi ayarlanması ile
birlikte bu otomobili kullandığınız her
anın tadını çıkarıyorsunuz.
Subaru ile yapılan iş birliğinin bir
ürünü olan boxer motor da GT86’nın
son derece iddialı özelliklerinden biri.
Örneğin 200 HP’lik güç daha fazlasını
aratmayacak bir performans için yeterli.
Bu gücün 7000 d/d’de sunuluyor
olması ise ayrı bir keyif. Üst devirlerde
bu otomobili kullanırken gücün giderek
arttığını eğlenerek hissediyorsunuz.
Maksimum güç gibi 205 Nm’lik
tork da tipik bir spor motorda olması
gerektiği gibi gayet yüksek bir devirde
alınabiliyor. ~GT86’da çok sevdiğimiz
konulardan bir diğeri de otomatik şanzıman
oldu. Çünkü çalışma karakteri
“ben bu otomobili manuel şanzımanla
satın alırım” diyenlerin bile fikirlerini
değiştirecek kadar iddialı.
Sonuç
Toyota GT86 safkan
bir sporcu. Markanın
bu karakterine geri
dönüşünü simgeleyen
GT86, daha ilk kullandığınız
anda bile size
ait olduğunu ve sürekli
olarak bu otomobili
kullandığınızı düşündürüyor. Keyif verme
konusunda gördüğümüz en başarılı seçeneklerden
biri olan GT86, aynı zamanda
güvenlik ve sürüş performansı konusunda
da son derece iddialı. Bu otomobili kullandıktan
ve testini bitirdikten sonra aklımızdan
geçen ilk şey Toyota’ya “yeniden
bu ruha geri dönüşün muhteşem oldu”
demek istiyoruz.
Yorum yazın