Golf Variant Almanya’nın tartışmasız station lideri olabilir. Ancak ona ciddi anlamda meydan okuyabilecek bir otomobil varsa o da Astra’nın popüler station versiyonuydu. Canlı bir tasarım, yüksek kullanışlılık ve makul fiyatlar… Normal kazancı olanlar için ideal otomobil işte böyle olmalı. Şimdiyse Opel, başarılı stationının yeni modelini tanıttı. Yeni otomobil Golf’e yakın taşıma kabiliyetini, daha da şık bir karoser ve daha uygun bir fiyatla sunuyor. Opel’de 18 bin Euro’dan başlayan fiyat (Almanya), Golf Variant’ta en azından 700 Euro daha yüksek. Bunun dışında Astra sadece büyük değil, akıllı çözümlere de sahip. Örneğin bagaj örtüsünün sökülüp kendi kendine rulo haline gelmesi için tek bir hareket yetiyor, bagajın yan duvarlarındaki iki adet düğme ile arka koltuk sırtlıkları (60/40) rahatlıkla yatırılabiliyor ve maksimum 1550 lt hacim sunan bagajda neredeyse düz bir yükleme zemini elde ediliyor. Ne yazık ki bu detay sadece Sport paketiyle alınabiliyor ve diğer paketlerin opsiyon listesinde yer almıyor. Bu gerçekten de absürt bir karar olmuş. Diğer bir gariplik ise alüminyum yükleme eşiği korumasının Edition paketinden itibaren standart donanıma dahil olması. Büyük jantlar da otomobilin uzun opsiyon listesinde yer alan kalemler arasında. Ancak bir aile otomobilinde kimin 19 inçlik jantlara gerçekten ihtiyacı olur ki? ~Tamam, büyük jantlar gayet hoş bir görüntü veriyor ama zemindeki her türlü bozukluğun iç mekanda aynen hissedilmesinede neden oluyor. Diğer taraftan Astra’nın süspansiyonu, prensip olarak en kötü zemin şartlarıyla başa çıkabilecek yetenekte. Ancak süspansiyondan gelen sesler, zemin şartlarının iç mekana yansıttığı hislerden daha fazla. Düzgün asfalt üzerinde ise Astra, oldukça sessiz ve yumuşak bir şekilde ilerliyor. Süspansiyonun bu karakteri günlük kullanım için uygun. Ancak aynı şeyi pek de canlı olmayan 100 HP’lik motor için söylemek mümkün değil. Gerçektende bu motor, sadece mantığıyla hareket eden yani otomobilin büyük boyutlarını tek başına yeterli bulanlara hitap edebilecek bir makine. Çünkü hızlanmalarda sürekli bir zorlanma hissi yaşatıyor: 100 km/s’ye ulaşması 14.5 sn sürüyor. Maksimum hız da pek etkileyici değil: 175km/s. Turbo beslemeli 120 HP’lik versiyon ise çok daha atak bir karakter sergiliyor. 0-100 km/s’yi 11.5 saniyede gerçekleştiren bu versiyonun maksimum hızı ise190 km/s. Sadece 20 HP daha güçlü olmasına ve 5 yerine 6 ileri vitesli şanzımanla donatılmasına rağmen turbo motor, atmosferik kardeşinin yanında modifiyeliymiş gibi hissettiriyor. 1.4 Turbo daha canlı, daha atak ve daha istekli bir makine. Ayrıca bu canlılık, aşırı yakıt tüketimine de neden olmuyor: 6.1 lt/100 km’lik tüketim rakamı atmosferik kardeşinden sadece 0.2 lt daha fazla. ~Sınıfın örnek öğrencisi Golf Variant 1.4TSI (122 HP) ise Opel’den 0.2 lt daha fazla tüketiyor. Tabi ki bu rakamları, ölçümleri tümü belirli normlara göre yapılmış fabrika verileri. Bu rakamların gerçek hayatta ne derece geçerli olacağını ise karşılaştırmalı testimiz gösterecek. Fiyatları düşürme konusunda Opel bayağı uğraşmış. Donanım seviyesi pek de yüksek olmayan baz seçenek “Selection” (klima, müzik sistemi ve yol bilgisayarı yok) paketli Astra’nın fiyatı, bir Golf Trendline’dan (klima standart) neredeyse 3 bin Euro daha ucuz. Buna şık tasarım ve yüksek kullanışlılık da eklenince Astra Sports Torurer, şansı yüksek modellerden biri olacak gibi görünüyor. İngiltere, Ellesmere Port’daki üretim tesisinde üretilecek olan Astra Sports Tourer, Ocak ayında Türkiye’de pazara sunulacak.
DEĞERLENDİRMELER
Keyif verenler
Sportif şıklıktaki tasarıma rağmen sunulan geniş iç mekan kompakt bir station için başarılı bir özellik.
Can sıkanlar
Fiyat politikası daha iyi olabilirmiş. Örneğin bagajdaki düğmeyle katlanabilen arka koltuklar Sport paketinden itibaren alınabiliyor.
Sürpriz oldu
Akıllı fiyat politikası sayesinde başlangıç fiyatı 18 bin Euro’da tutulabilmiş.
~SONUÇ
Sports Tourer, Astra ürün yelpazesinin en tepesinde yer alabilir. Çünkü iç mekanı geniş, motorları tutumlu ve tasarımı güzel. VW Golf Variant’ın bundan böyle gerçekten güçlü bir rakibi olacak.
Bir yanıt yazın